eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Gwarancja zwrotu pieniędzy - to się liczy w e-commerce

Gwarancja zwrotu pieniędzy - to się liczy w e-commerce

2015-11-30 11:18

Przeczytaj także: Certyfikacja w e-commerce: warto czy nie?


W jakim miejscu na stronie wyświetlić elementy budujące zaufanie?


Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy, że ulokowanie elementów budujących zaufanie na stronie sklepu nie jest bez znaczenia dla kupujących online. Konsumenci cenią sobie jeśli certyfikat jest zamieszczony w widocznym miejscu na stronie sklepu. Taką odpowiedź wskazała ponad połowa respondentów z Polski (59%). Ponadto jest to aspekt bardzo istotny również dla kupujących z innych rynków. Dla przykładu, prawie trzy czwarte ankietowanych z Niemiec (71%) wskazało taką odpowiedź. Drugie miejsce w zestawieniu należy do kupujących z Hiszpanii (66%), a trzecią notę uzyskują konsumenci z Francji (62%).

Dodatkowo wielu konsumentów ceni sobie możliwość łatwego i szybkiego wyświetlenia informacji o gwarancji zwrotu pieniędzy czy też przeglądania opinii klientów. Największą wagę przykładają do tego mieszkańcy Półwyspu Iberyjskiego, gdzie 65% Hiszpanów wskazało ten aspekt jako ważny. Podobny wynik odnotowaliśmy na rynku niemieckim, 64% konsumentów z Niemiec zwraca uwagę na finansowe zabezpieczenie transakcji. Podium zamykają kupujący z Polski, gdzie aż 60% kupujących w sieci sprawdza, czy sklep posiada gwarancję zwrotu pieniędzy lub system opinii o sklepie.
„Dobra prezentacja elementów budzących zaufanie skutecznie podnosi wiarygodność sklepu internetowego. Zalecamy sprzedawcom internetowym zamieszczenie znaku jakości w prawym dolnym rogu przeglądarki, aby był zawsze dobrze widoczny dla kupujących online niezależnie od tego, czy konsument wchodzi na stronę startową sklepu, czy bezpośrednio odwiedza stronę produktową. Dobrze jest, jeśli wraz ze znakiem jakości, kupującym wyświetla się informacja o opiniach i średniej ocenie sklepu. Po najechaniu myszką na widget, kupującym powinny się wyświetlić dalsze argumenty tj. gwarancja zwrotu pieniędzy, wzmacniające zaufanie do sklepu. To ważne nie tylko dla konsumenta, ale też dla sprzedawcy. Dzięki takiej konfiguracji znaku jakości klienci nie muszą opuszczać strony sklepu i szybciej przechodzą do zakupów” – dodaje Anna Rak.

Finansowe zabezpieczenie transakcji jest ważne dla kupujących. Nawet konsumenci z rozwiniętych rynków e-commerce, którzy od lat kupują online, chcą mieć pewność, że ich zamówienie jest ubezpieczone. Zamieszczenie w sklepie elementów budujących zaufanie ma również realne odzwierciedlenie we wskaźnikach konwersji i liczbie zawartych transakcji.

Informacja o badaniu
W sondażu Infas na zlecenie Trusted Shops na temat decyzji zakupowych oraz zaufania do sklepów internetowych wzięło udział ponad 1000 internautów z Polski oraz ponad 4000 osób reprezentujących kluczowe rynki europejskie – Niemcy, Francję, Hiszpanię i Wielką Brytanię. Badanie zostało przeprowadzone w styczniu 2015 roku.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: