eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Smartfony już zdominowały nasze życie?

Smartfony już zdominowały nasze życie?

2015-11-28 00:59

Przeczytaj także: Urządzenia elektroniczne niezbędne na wakacjach


Tablet – narzędzie kontaktu i rozrywki


Deutsche Bank zbadał również, jakie czynności są najbardziej popularne wśród użytkowników tabletów. Okazuje się, że tych urządzeń używamy przede wszystkim do prowadzenia aktywności w mediach społecznościowych (ponad 13 proc.). Drugą najchętniej wskazywaną aktywnością jest korzystanie z gier (12,5 proc.), a następnie czytanie mobilnych wersji portali informacyjnych (10 proc.). Niecałe 4 proc. badanych używa tabletu głównie do czytania prasy lub e-booków. Ponad 9 proc. ankietowanych najczęściej wykorzystuje tablet do odbierania i wysyłania poczty e-mail. Filmy na tablecie ogląda 6,5 proc. badanych, a zdjęcia za pomocą tego urządzenia robi niecałe 5 proc. respondentów. Niewiele mniejszy odsetek (4 proc.) słucha przez tablet muzyki lub radia.

fot. mat. prasowe

Do jakich czynności wykorzystujemy tablety?

Tablety służą Polakom głównie do korzystania z mediów społecznościowych oraz grania


Osoby najmłodsze najchętniej wykorzystują tablety w celach rozrywkowych, takich jak gry (22 proc.) oraz do prowadzenia aktywności w mediach społecznościowych (34 proc.). Użytkownikom w średnim wieku (45-54 lata) tablet służy najczęściej do obsługiwania poczty elektronicznej (niemal 18 proc.), odwiedzania portali informacyjnych oraz korzystania z mediów społecznościowych (odpowiednio 15 i 14,5 proc.).

Banki coraz bardziej mobile


Coraz istotniejszą funkcją urządzeń mobilnych jest możliwość zarządzania finanasami.
Co prawda Polacy nadal znacznie chętniej logują się do serwisu transakcyjnego własnego banku przez komputer, jednak popularność zarówno mobilnych wersji bankowych serwisów transakcyjnych, jak i specjalnych aplikacji instalowanych na telefonie wzrasta i w najbliższej przyszłości z pewnością będzie nadal szybko rosnąć – mówi Marcin Kotarba z Deutsche Bank.

W analizowanym badaniu Deutsche Bank 9 proc. respondentów zadeklarowało, że korzysta z mobilnej bankowości, jednak już tylko niespełna 2 proc. przyznało się do płacenia w sklepach za pomocą smartfona. Z kolei ponad 6 proc. „bankuje” na tablecie. Liczby te jeszcze nie imponują, jednak wszystko wskazuje na to, że to właśnie mobilne kanały dostępu do bankowości będą rozwijać się najbardziej dynamicznie w najbliższych latach. Według raportu Obserwatorium.biz, maksymalny potencjał wzrostu liczby klientów bankowości mobilnej w naszym kraju to 4,5 mln na koniec 2015 r. i o milion więcej już na koniec roku 2016.

Z bankowości mobilnej na smartfonach najczęściej korzystają mieszkańcy dyżych miejscowości (prawie 17 proc. osób z miast do 500 tys. mieszkańców i 11,5 proc. z miast powyżej 500 tys. mieszkańców). Taką odpowiedź wybierali również chętniej młodsi ankietowani (11 proc. 18-24-latków i tyle samo 25-34-latków). Najwięcej wskazań odnotowano jednak wśród osób w wieku 35-44 lat – 13,5 proc.). Taką odpowiedź wybierały też osoby zarabiające pomiędzy 3 tys. a 3,9 tys zł (ponad 24 proc.). Jeśli chodzi o tablety, z opcji tej korzystają najczęściej mieszkańcy małych i średnich miast (w obu przypadkach po 10 proc. wskazań) oraz osoby w średnim wieku (12,5 proc. osób w wieku 45-54 lat i niemal 12 proc. osób w wieku 55-64 lat). Bankowości mobilnej na tablecie używają najczęściej osoby zarabiające między 4 tys. a 4,9 tys. zł.
Bankowość mobilna staje się w pełni funkcjonalnym kanałem transakcyjnym banków, a smartfony mogą wręcz zastąpić kiedyś w dużym stopniu „tradycyjne” kanały internetowe – przewiduje Marcin Kotarba z Deutsche Bank. – Część banków udostępnia specjalne aplikacje, które ściąga się bezpośrednio na dane urządzenie. Inne, tak jak Deutsche Bank, preferują technologię RWD, czyli responsywnej strony internetowej, automatycznie dostosowującej się do ekranu urządzenia, na którym jest wyświetlana – wyjaśnia. – Bez względu jednak na to, którą metodę umożliwia dany bank, pewne jest, że bankowość mobilna będzie szła w kierunku coraz łatwiejszego dostępu i lepszej funkcjonalności bankowych usług. Skorzystają na tym zarówno banki, jak i klienci – podkreśla Marcin Kotarba.

poprzednia  

1 2

oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: