eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Podróże służbowe: jeździmy na podbój rynków

Podróże służbowe: jeździmy na podbój rynków

2015-11-18 13:36

Podróże służbowe: jeździmy na podbój rynków

Wyjazd służbowy © LuckyImages - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Jak wynika z badania, które Instytut Badań Rynkowych i Społecznych zrealizował na zlecenie Diners Club Polska, podróże służbowe to narzędzie pracy wykorzystywane już przez ponad połowę firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Tendencja ta będzie się nasilać - nadchodzący rok dla 61% firm ma być okresem zdobywania nowych klientów. Rynek wyjazdów służbowych stymulować będzie również wzrost gospodarczy. Biorąc pod uwagę, że pracownicy będą wyjeżdżać coraz częściej, w organizacji podróży warto coś jeszcze usprawnić.

Przeczytaj także: Delegacja w MSP. Standard czy rzadkość?

Badanie „Podróże służbowe i kondycja polskich firm” objęło swoim zasięgiem 500 mikro, małych i średnich firm z terenu całej Polski. Niemalże połowa z nich oceniła swoje położenie jako dobre lub bardzo dobre, 37 proc. stanowiły oceny neutralne, a niespełna co dziesiąty przedsiębiorca uznał, że jego sytuacja kształtuje się źle lub bardzo źle. Połowa firm podejrzewa, że w nadchodzącym roku ich sytuacja nie ulegnie zmianie, a jedna trzecia spodziewa się poprawy.

Średnie firmy w najlepszym nastroju


Najlepiej swoją kondycję oceniają firmy średnie. Ponad 2/3 z nich uważa, że jest ona dobra lub bardzo dobra i - co bardzo istotne - żadna z nich nie oceniła swojej sytuacji źle. Optymizmem napawać może również fakt, że połowa średnich przedsiębiorstw spodziewa się w nadchodzącym roku poprawy.

Tymczasem swoją kondycję jako złą lub bardzo złą oceniło 16 proc. firm małych i 11 proc. mikrofirm. Poprawy spodziewa się co czwarty przedstawiciel małego przedsiębiorstwa.
Jako dobrą lub bardzo dobrą swoją kondycję ocenia 57 proc. firm usługowych, 41 proc. przemysłowych i 38 proc. handlowych. Większość przedsiębiorców z dwóch pierwszych branż przewiduje, że w ciągu roku ich sytuacja nie zmieni się (odpowiednio 62 i 50 proc.).

Najwięcej wskazań negatywnych odnośnie obecnej sytuacji pochodzi od firm z branży handlowej (13 proc.). Jednocześnie właśnie wśród nich największy jest odsetek przedsiębiorstw, które spodziewają się, że nadchodzący rok będzie lepszy niż obecny – 48 proc.

Podbój nowych rynków i więcej podróży


W nadchodzącym roku firmy zawalczą o nowych klientów. Taki cel wyznaczyło sobie 61 proc. przedsiębiorstw z sektora MSP. Na zdobywaniu nowych rynków skoncentrują się zwłaszcza firmy małe (58 proc.) i średnie (54 proc.). Walkę o klienta zapowiada połowa przedsiębiorców z branży produkcyjnej i usługowej. Te plany powinny przełożyć się na rynek podróży służbowych.

fot. mat. prasowe

Czy w Pana/Pani firmie pracownicy w ramach obowiązków odbywają podróże służbowe?

53 proc. badanych firm zadeklarowało, że wyjazdy służbowe są narzędziem ich pracy


- Według szacunków biur podróży rynek wyjazdów służbowych urośnie w 2016 r. o 5 proc. Jednak firmy będą starały się optymalizować organizację wyjazdów – będą szukały tańszych ofert i częściej korzystały z tanich przewoźników. Oznacza to że wyjazdów może być więcej, ale wartość związanych z nimi transakcji nie musi się zmienić – wyjaśnia Katarzyna Fatyga.

fot. mat. prasowe

Jak często zdarzają się w Pana/Pani firmie podróże służbowe?

W jednej trzeciej firm wyjazdy służbowe zdarzają się raz na tydzień lub częściej, a w co czwartej kilka razy w miesiącu.


Obecnie w podróże biznesowe wyjeżdżają pracownicy 53 proc. firm z sektora, w tym reprezentanci niemal każdej średniej firmy (92 proc.). Co ciekawe, podróże służbowe zdarzają się również aż w co czwartej mikrofirmie.

Wyjazdy biznesowe organizują przede wszystkim przedsiębiorstwa prowadzące działalność przemysłową (64 proc.) i handlową (58 proc.). W branży usług wyjazdy są narzędziem pracy co trzeciej firmy (29 proc.). Pracownicy ponad połowy firm wyjeżdżają 2-3 razy w miesiącu lub częściej. W jednej trzeciej przedsiębiorstw wyjazdy służbowe zdarzają się co najmniej raz na tydzień. 35 proc. organizuje wyjazdy raz w miesiącu, a tylko 10 proc. rzadziej. Częstotliwość wyjazdów koreluje z wielkością firmy i branżą, w której działa.

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: podróże służbowe, delegacje, sektor MSP

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Taksówki powietrzne

    Karoline23 / 2016-05-16 10:02:26

    Prezes u nas w firmie podróżuje niemal wyłącznie samolotem. Czasem zamawiam dla niego bilety rejsówką w biznesie, ale widzę że zdecydowanie woli latać taksówkami powietrznymi. Dla nas to też wygodne. Jeśli Szef się spóźnia bo przeciągnęło się spotkanie to samolot czeka do skutku. I najważniejsze że po przyjeździe na lotnisko nie traci się czasu na kolejki, bagaże, nadawanie, itd.. Tutaj przechodzisz osobnym przejściem VIP, potem od razu do samolotu i w drogę! Dlatego na spotkaniach zawsze jest punktualnie. :) odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: