eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › E-mail ReTargeting ma potencjał

E-mail ReTargeting ma potencjał

2015-11-10 09:56

E-mail ReTargeting ma potencjał

E-mail ReTargeting ma potencjał © fot. mat. prasowe

Nawet jeśli w świecie biznesu dziennie zostaje wysyłanych 112,5 mld maili, ten zabieg został stanowczo zaniedbany i to na długi czas. Pozyskiwanie przez odbiorców masowego, niechcianego spamu zniszczył jego reputację. Poczta elektroniczna stała się porównywalna do marketingowych zabiegów z dziedziny AdWords, Scial Media & Co.

Przeczytaj także: E-mail ReTargeting = sukces w dotarciu do klienta

Rzecz jasna, reklamodawcy nie pozostają bez winy, gdyż to właśnie oni przyczynili się do braku subskrypcji i zainteresowania wysyłką anonimowych i niespersonalizowanych e-maili. Lecz jak dowodzi Symantec Intelligence Raport w czerwcu wyniki spamu nie przekroczyły 50%, a te statystyki nie były tak korzystne aż od 2003 roku. Także kilka inwestycji VC na rynku e-maili marketingowych udowadnia ożywienie. To, dlaczego mailing, a szczególnie Retargeting nareszcie stał się opłacalny podsumował prezes Remintrex, Florian Werner.

1. Przekonujące, twarde fakty


Liczba mailowych użytkowników w marketingu jest nie do pobicia, mimo iż przez jakiś czas zapomniano o tej drodze komunikacji. Dlaczego? Ponieważ czy to facebook, czy sklep online – praktycznie każda rejestracja wymaga podania adresu poczty elektronicznej. Z ponad 4 mld kont na całym świecie, nie ma konsumenta który mógłby ukończyć rejestrację nie podając swojego e-maila. Mailing pozostaje więc numerem jeden, generując 6 miliardów kliknięć dziennie, 20 razy tyle co Google.

2. Skuteczny wgląd w historię klienta


Dzięki ciasteczkom i lokalizacji personalizacja nigdy dotąd nie była tak prosta. Łączenie podstawowych danych z historią klienta pozwala na wysyłkę wiadomości w odpowiednim czasie, np. w momencie przeglądania przez użytkownika poczty. Bieżące porównania Remintrexu wyraźnie wskazują, że personalizacja wiadomości ReTargetingowej odbierana jest w sposób bardzo pozytywny, w przeciwieństwie do tak powszechnych wysyłek anonimowych.

3. E-mail jako towarzysz niezależnych urządzeń


Nawet same zachowania użytkowników wspierają drogę rozwoju e-mailingu, gdyż poczta elektroniczna jest nieodłącznym elementem codziennej pracy i korzystania z zasobów internetu. W mediach społecznościowych widzimy ciągły napływ coraz to nowych aplikacji i usług, natomiast e-maile pozostają niezmienne. Nieważne jakim urządzeniem dysponuje klient, czy jest to komputer, smartfon, tablet czy SmartWatch – e-mail jest wiernym kompanem wszystkich tych urządzeń.

fot. mat. prasowe

E-mail ReTargeting ma potencjał

E-mailing pozostaje najlepszym narzędziem by dotrzeć do odbiorcy w idealnym czasie. Wszystkie treści, plany dystrybucji, a także czas można indywidualnie zaplanować lub przyporządkować do konkretnego klienta.


4. E-mail wciąż efektywny i opłacalny


W oparciu o historię korzystania z internetu poszczególnych użytkowników, e-mailing pozostaje najlepszym narzędziem by dotrzeć do odbiorcy w idealnym czasie. Wszystkie treści, plany dystrybucji, a także czas można indywidualnie zaplanować lub przyporządkować do konkretnego klienta. Dzięki temu nadawca wiadomości może łatwo, a co za tym idzie automatycznie wysyłać oferty lub pojedyncze kupony, które zachęcą do zakupu. ReTargeting jest fantastycznym narzędziem szczególnie, gdy potencjalni klienci pojawiają się na stronie po raz pierwszy lub opuszczają ją z „pustym koszykiem”.

5. Wyjątkowa jakość i zawartość wiadomości


Forma treści wiadomości e-mail wysyłanych w Polsce jest bardzo skromna i pozostawia wiele do życzenia. Zazwyczaj konstrukcja wysyłanego klientom e-maila ma postać pojedynczego obrazka bez tekstu albo z bardzo krótkim hasłem co odbierane jest jako typowa reklama, a nie interesująca forma przekazu. W rezultacie odbiorcy nie klikają w wiadomość i szybko usuwają niechciany e-mail. Narzędzia wykorzystywane przez Remintrex budują komunikację z odbiorcą w oparciu o zwięzłą i merytoryczną charakterystykę zawartości produktu czy usługi klienta. Podstawowym celem wykorzystywanych metod jest dbanie o jakość e-mailingu, oryginalną treść oraz maksymalizację liczby odczytanych wiadomości.

6. Doskonałe narzędzie do segmentowania nowych klientów


Potencjał pozyskiwania nowych klientów dzięki kanałom e-mailowym jest mocno niedoceniany przez marketingowców. Większość kampanii w dalszym ciągu koncertuje się na obecnych użytkownikach stale odwiedzających witrynę. Gdzie leży problem? Tylko 3% odwiedzających to osoby zarejestrowane. Pozostałe 97% to użytkownicy anonimowi, ponieważ nie dokonali ani rejestracji, ani żadnego zakupu. E-mailowy ReTargeting umożliwia sprzedawcom kontakt z anonimowymi użytkownikami, co pozwala na dotarcie nawet do 20% większej liczby potencjalnych klientów! Podczas prostej i darmowej rejestracji użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie wiadomości ReTargetingu i weryfikację swoich danych. W ten sposób kanał staje się najlepszym narzędziem, by rzucić światło na odwiedzających. Prędzej czy później ta metoda pozwoli na zasięg do 100% w grupie docelowej.

Anna Krupa

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: