eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Top Marka w mediach 2015

Top Marka w mediach 2015

2015-10-02 11:48

Top Marka w mediach 2015

Top Marka w mediach 2015 © Vesna Cvorovic - Fotolia.com

Magazyn "Press" oraz PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyłoniły zwycięzców VIII edycji badania Top Marka. Pod uwagę wzięto teksty w prasie, internecie oraz mediach społecznościowych z dziesięciu branż: motoryzacji, energetyki, telewizji, telekomunikacji, stacji paliw, banków, ubezpieczeń, sieci handlowych, radia i artykułów spożywczych.

Przeczytaj także: Coca-Cola najlepszą marką spożywczą

Prasa pozostaje zaufanym źródłem informacji zarówno dla przedsiębiorców, jak i klientów ­– podkreśla Agnieszka Olbrot, redaktor dodatku „Top Marka” do magazynu „Press”. – Opisywanie marki w prasie w pozytywny lub negatywny sposób zawsze wpływa na to, jak jest ona postrzegana przez partnerów biznesowych i konsumentów. Informacja o tym, jak często i w jaki sposób dziennikarze przywołują brand w swoich publikacjach, jest więc dla niego niezwykle istotna.

Motoryzacja


Branża motoryzacyjna najskuteczniej przyciągała uwagę mediów. Liderem zestawienia w tym sektorze został Volkswagen. Na drugim miejscu uplasował się Mercedes, a za nim Ford. Wynik 16,2 tys. publikacji przyniósł VW również pozycję najczęściej opisywanego w tegorocznym rankingu. Brand otwiera także klasyfikację w Internecie, wyprzedzając ponownie Mercedesa. Do pierwszej trójki marek najczęściej obecnych w sieci weszło także BMW. W mediach społecznościowych zdecydowanie dominowało BMW, przed Audi i Mercedesem.
Motoryzacja przykuwa uwagę publiczności głównie inwestycjami i ofertą – nowymi bądź odświeżanymi modelami aut – wyjaśnia Marcin Szczupak, kierownik działu raportów medialnych PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. – W internecie marki samochodowe pojawiały się najczęściej na portalach ogólnopolskich, głównie motoryzacyjnych, jednak coraz więcej miejsca poświęcają sektorowi również serwisy regionalne. W social media wiodącym tematem dyskusji są nowości produktowe. Piszą głównie mężczyźni – 75 proc. wynosi ich udział jako autorów wzmianek na temat marek motoryzacyjnych w serwisach społecznościowych.

Energetyka


PGE po raz kolejny nie oddało tytułu wizerunkowego lidera branży energetycznej. Dzięki największej liczbie punktów przyznanych za liczbę publikacji oraz zasięg, marka pokonała brandy Tauron Polska Energia oraz Energa. Blisko 12 proc. stanowiły informacje o wydźwięku pozytywnym. Identyczna kolejność została zachowana w Internecie i serwisach społecznościowych.

fot. Vesna Cvorovic - Fotolia.com

Top Marka w mediach 2015

Branża motoryzacyjna najskuteczniej przyciągała uwagę mediów. Liderem zestawienia w tym sektorze został Volkswagen.


Telewizja


Trzecią najpopularniejszą branżą w prasie okazała się telewizja. TVN wyprzedził pozostałe marki pod względem liczby publikacji i zasięgu. Na drugim miejscu pojawił się Polsat, a za nim TVP2, która zgromadziła najwięcej punktów za wydźwięk materiałów. W Internecie na pozycji lidera uplasowało się TVN24. Przewaga nad drugim TVN wyniosła 67 proc. Podium zamknął Polsat. Pierwszą piątkę w sieci uzupełniają TVP1 oraz TVP Info. Ta ostatnia jeszcze lepszą pozycję zdobyła w podsumowaniu social media, gdzie zajęła 3. miejsce – za TVN24 i TVN.

Telekomunikacja


W porównaniu do ubiegłorocznego zestawienia w prasie pisano częściej na temat telekomunikacji. W rezultacie branża ta awansowała z miejsca szóstego na czwarte w rankingu najczęściej opisywanych. Zwycięzcą w sektorze ponownie okazała się marka T-Mobile, która wyprzedziła Plus oraz Orange. W podsumowaniu publikacji internetowych lider pozostał ten sam, ale Orange okazał się popularniejszy niż Plus. Podobna sytuacja wystąpiła w mediach społecznościowych.

Stacje paliw


Piątą pod względem medialności branżą okazały się stacje paliw. Na temat wizerunkowego lidera sektora, marki Orlen, w prasie pojawiło się więcej publikacji niż o czterech pozostałych najbardziej medialnych brandach paliwowych łącznie: Lotos, BP, Shell, Statoil. Orlen zgromadził największą liczbę punktów w całym rankingu Top Marka 2015 – 122. Taką samą kolejność marek odnotowano w Internecie. W social media Orlen także nie miał sobie równych, wyprzedzając znacznie Lotos i trzeci w tej kategorii Statoil. Na czwartym miejscu pod względem obecności w społecznościach pojawiło się Lukoil, które w prasie i Internecie znajdowało się poza Top 5.

 

1 2

następna

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: