eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Reklama natywna w grach scenariuszowych

Reklama natywna w grach scenariuszowych

2015-09-28 00:13

Przeczytaj także: 6 trendów w reklamie cyfrowej na 2024 rok


Webowo-mobilna gra o bonus


Kluczowym jest pytanie, czy prosty, obrazkowy scenariusz może przyciągnąć gracza przyzwyczajonego do gier o wysokim poziomie graficznym?
- Może, jeżeli zaproponowana rozgrywka będzie użyteczna i zapewniająca korzyści dodatkowe. To one sprawiają, że użytkownik chce uczestniczyć w zabawie przez długi czas – tłumaczy Grzegorz Bośko, i dodaje: - Pamiętajmy, że istotą produkcji casualowych jest prostota. Ma być lekko i przyjemnie, dzięki czemu z grą trafi się do znacznie liczniejszego grona odbiorców.

Pomocne w pozyskaniu i zaangażowaniu graczy są wszelkiego rodzaju bonusy otrzymywane za udział w zabawie. Taką korzyścią mogą być np. nagrody materialne, gadżety czy zniżki na zakupy. Nagradzanie uczestników jest bardzo ważne, jednak przy planowaniu należy wziąć pod uwagę, że w omawianym modelu gier zespołowych reklamodawca dociera do szerokiej publiczności. Graczem nie jest bowiem jedna osoba, ale grupa tworząca organizację. Wygrywa nie użytkownik, ale wszyscy członkowie zwycięskiej drużyny.

Przykład: Grę tworzy producent chemii gospodarczej. Celem jest wypromowanie nowości produktowej – linii dekoracyjnych odświeżaczy powietrza. Nagrodą są miesięczne zapasy produktów. Aby móc oszacować wielkość i liczbę nagród, producent jeszcze przed rozpoczęciem zabawy ustala skład liczebny drużyn (minimalną i maksymalną liczbę osób w ramach jednej organizacji). Nie ma zatem ryzyka, że wygranych będzie więcej niż możliwości budżetowe sponsora zabawy.

Nie musisz mieć wiedzy IT, żeby zbudować własną grę


Utworzenie scenariusza webowo-mobilnej gry zespołowej to proste zadanie, do realizacji którego nie potrzeba wiedzy technicznej.
- Reklamodawca czy gracz posiłkuje się wizualizacjami dostępnymi w platformie mobilnej lub dodaje własne ilustracje. Grę tworzy samodzielnie i oczywiście bezpłatnie. Powstające scenariusze ograniczone są wyłącznie kreatywnością reklamodawców, a nie ich umiejętnościami IT. W proponowanym modelu płaci się wyłącznie za odsłonę reklamy lub w modelu indywidualnie ustalonym z reklamodawcą – mówi Przemysław Kłosiński.

Oczywiście reklamodawca nie jest zobligowany do tworzenia własnych gier i pozyskiwania do nich graczy. Może wykorzystać już istniejące scenariusze i wykupić reklamę natywną w tych, których gracze pokrywają się z grupą docelową, do której chce trafić. Pamiętajmy, że po zakończeniu rozgrywki reklamodawca zawsze otrzymuje raport ze statystykami, mając realne odniesienie jakie było zainteresowanie daną grą, kto wziął w niej udział i jakie miał preferencje.

Scenariusze postrzegane jako gry webowo-mobilne polegające na podejmowaniu grupowych decyzji w kolejnych krokach zaprojektowanych przez autora, to nowe narzędzie w rękach marketerów. Czy przekazy promocyjne umieszczane w tego typu rozgrywkach sprawdzą się? Rosnące zainteresowanie różnymi formami reklamy natywnej wykorzystywanej nie tylko w kanałach webowych, ale także mobilnych pozwala sądzić, że tak. Jak widać, proces ten już rozpoczął się.

poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: