eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Pora na corporate wellness

Pora na corporate wellness

2015-09-17 00:41

Pora na corporate wellness

Corporate wellness © fot. mat. prasowe

Jak wygląda promocja zdrowia wśród polskich firm? Niestety bardzo słabo - z globalnego badania corporate wellness wynika, że strategię w tym zakresie wdrożyło zaledwie 3 procent przedsięborców. To niemal dziesięciokrotnie niższy wynik od uzyskanego na świecie (29 procent). Pocieszający jest fakt, że 43 procent respondentów z Polski wykazuje chociaż pojedyncze inicjatywy promujące zdrowie.

Potencjał corporate wellness


W ramach szóstej już edycji globalnego badania corporate wellness przebadano 1 041 firm reprezentujących 37 krajów. Jego realizacją zajęła się firma Buck Consultants (USA). Dzięki inicjatywie Adama Hoka z Hotelu Wellness proVita w najnowszym raporcie uwzględniono również dogłębną analizę 60 firm z Polski. Przebadane przedsiębiorstwa w większości (82 proc) zatrudniają mniej niż 500 pracowników. Respondenci reprezentowali m.in. sektor produkcji, handlu i usług.

Corporate wellness w trosce o pracowników


Czym w istocie jest corporate wellness? To trend, który kultywuje ideę dbałości o zdrowie pracowników. Jego wdrożenie przynosi organizacji sporo pożytku, ponieważ, kreatywna polityka prozdrowotna jest w stanie sprawić, że zatrudnieni będą bardziej zadowoleni i zaangażowani w sprawy firmowe. Wie już o tym wiele firm na całym świecie, czy świadomi są tego również polscy pracodawcy?


Zagrożenie, które dotykają Polaków


Według raportu do podstawowych zagrożeń zdrowotnych w Polsce zalicza się niski poziom aktywności fizycznej, stres oraz nieodpowiednie odżywianie. To prowadzi do otyłości i innych problemów zdrowotnych. Wśród negatywnych czynników znacznie obniżających efektywność pracy wymienia się też brak równowagi między życiem osobistym a zawodowym oraz depresję. Prowadzą one często do chorób, które wiążą się z dużymi kosztami pracodawców. Rozwiązaniem tego problemu jest wdrażanie strategii zdrowia w firmach. Rezultatem tych działań jest poprawa samopoczucia pracowników, zwiększenie ich zaangażowania oraz redukcja absencji chorobowych.

Bariery pracowników do zaangażowania się w program promocji zdrowia


Jako największe bariery do zaangażowania się w program promocji zdrowia polscy pracownicy wskazują:
  • Brak wystarczającej ilości czasu na uczestnictwo w programach promocji zdrowia i wellness oraz zmianę nawyków zdrowotnych (74 proc.)
  • Trudność w znalezieniu osobistej motywacji do długoterminowej zmiany nawyków związanych ze stylem życia (54 proc.)
  • Brak indywidualnego podejścia do poszczególnych pracowników przy tworzeniu programów (51 proc.)
  • Ogólny sceptycyzm odnośnie wpływu programów na poprawę zdrowia (41 proc.)
  • Obawa o dostęp pracodawcy do osobistych wyników zdrowia (15 proc.)

oprac. : eGospodarka.pl

Zobacz także


Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.