Internauci boją się cookie?
2006-01-04 00:50
Przeczytaj także: Polscy lekarze online 2005
64% badanych stwierdziło, że cookie są typowym przykładem naruszania ich prywatności. To może być znak, że przyszłość cookie może być niepewna, to może być smutna wiadomość dla rekalmodawców, gdyż trzeba pamiętać, że są one wykorzystywane do anonimowego śledzenia kroków internauty, m.in. w celu mierzenia efektywności kampanii reklamowych.Reklamodawcy online twierdzą natomiast, że ci internauci, którzy boją się inwazji w ich życie prywatne, nie do końca rozumieją, jak pliki cookie działają. Jednak według badania BlueLithium, 83% respondentów twierdziło, że na dokładnie mechanizm cookie. Wielu z nich nie jest jednak świadomymi, jakie korzyści dają cookie, które mogą być wykorzystywane np. do zapamiętywania haseł oraz personalizacji wyświetlanej strony. Mimo to ponad 52% wolałoby używać Internetu bez nich. Okazuje się, także, że internauci są konsekwentni, i kasują pliki cookie co tydzień (39%) albo raz w miesiącu (25%).
Największą obawę internauci mają podczas korzystania z zakupów online. Ponad 52% boi się, że dostępność plików cookie spowoduje zapisanie ich danych personalnych, nawet jeżeli tego nie chcą.
Za: Cookies Seen as Privacy Threat,05/12/05, www.bluelithium.com
oprac. : Grażyna Leloch / TEQUILA\DIGITAL
Przeczytaj także
-
Najpopularniejsi posłowie X kadencji Sejmu wg internautów
-
Kto i kiedy odwiedza portale randkowe?
-
Okres świąteczny - czego szukali internauci?
-
Black Friday i Cyber Monday 2023 w polskim internecie
-
Efekt Barbieheimer, czyli jak Polacy ruszyli do kin
-
Wakacje 2023: w internecie trwa dyskusja o kierunkach i liniach lotniczych
-
Portale dla rodziców odwiedzają głównie kobiety
-
Internauci pod lupą: co interesowało nas w święta?
-
Do Google po poradę lekarską, po humor na social media