eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Mobilny internet w wakacje: aktywność internautów rośnie

Mobilny internet w wakacje: aktywność internautów rośnie

2015-09-02 11:55

Mobilny internet w wakacje: aktywność internautów rośnie

W wakacje częściej korzystamy z internetu mobilnego © littlestocker - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Niektórzy z marketerów są niemal pewni, że wakacje to okres ogórkowy, w którym przeprowadzanie mobilnych kampanii internetowych nie ma większego sensu. Co innego wynika jednak z badań Mobience zrealizowanych w tegorocznym okresie letnim.

Przeczytaj także: Urządzenia mobilne: rządzą serwisy informacyjne i publicystyka

Jak wynika z danych przedstawionych przez Mobience, korzystaniu z różnych aplikacji użytkownicy urządzeń mobilnych poświęcają dziennie od kilku do kilkunastu minut. Okazuje się jednak, że w wakacje ta aktywność wcale nie wyhamowuje - w lipcu bieżącego roku okazała się ona bardziej intensywna niż w poprzednich miesiącach. Dobrym przykładem może tu być YouTube - średni dzienny czas korzystania z aplikacji w maju wyniósł 9 minut i 7 sekund, natomiast w lipcu był dłuższy o niemal 2 minuty (11 minut i 2 sekundy).

Bardzo podobny trend uwidacznia się w charakterystyce korzystania z mobilnych wersji stron internetowych. W lipcu średni dzienny czas przeglądania [stron www na urządzeniach mobilnych] to ponad 19 i pół minuty. Użytkownicy wykorzystując większą ilość wolnego czasu, chętniej nadrabiają zaległości.

W co się klikało w wakacje?


W okresie od maja do końca lipca zasięg najpopularniejszych aplikacji był stały, w przeciwieństwie do stron mobilnych. Najczęściej odwiedzanymi witrynami w lipcu były: Google.pl (zasięg 77%), Facebook.com (61%), Onet.pl (50%) i Allegro.pl (41%).

fot. mat. prasowe

Średni czas korzystania na użytkownika

Użytkownicy urządzeń mobilnych spędzają dziennie od kilku do kilkunastu minut na korzystaniu z różnych aplikacji.


Potencjał do wykorzystania


Badanie Mobience obala popularny mit, pokazując że Internet nie zna pojęcia wakacji. Mniejsza aktywność w branży reklamowej, połączona ze wzrostem czasu korzystania z telefonu tworzy wiele możliwości. Pozostaje tylko czekać, aż ktoś je odpowiednio wykorzysta.

fot. mat. prasowe

TOP 15 domen

W lipcu bieżącego roku najczęściej odwiedzanymi witrynami były Google.pl (zasięg 77%) oraz Facebook.com (61%).


Informacje o badaniu
Dane pochodzą z aplikacji badawczej Mobience, udostępnionej przez agencję Spicy Mobile. Aplikacja służy lepszemu poznaniu zasad kierującymi środowiskiem urządzeń mobilnych. Użytkownicy bezpłatnie instalując różne aplikacje na swoim telefonie/tablecie, dołączyli do panelu badawczego, mając tym samym realny wpływ na rozwój Internetu.

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: