eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościKomunikaty firm › Mądre zarządzanie kluczem do sukcesu

Mądre zarządzanie kluczem do sukcesu

2015-08-28 10:11

Mądre zarządzanie kluczem do sukcesu

© fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Komunikat PR

Handel elektroniczny czyli popularne e-commerce to alternatywa dla prowadzenia stacjonarnej działalności handlowej, a także dobra droga dla tradycyjnych sklepów i hurtowni, które chciałby poszerzyć grono klientów oraz zwiększyć zyski. By odnieść sukces w Internecie trzeba jednak planować, wyprzedzać trendy, starać się być o krok przed konkurencją.
Klient tak w świecie klasycznego handlu jak i w Internecie jest najważniejszy. Oczekuje on dobrego produktu, dobrej ceny i dobrej obsługi. Dzięki Internetowi sprzedawcy mogą zaproponować klientowi niższe ceny niż w sklepach stacjonarnych. Jak jednak dowodzą badania, cena w e-commerce nie jest już jednak tak istotna jak jeszcze kilka lat temu. Owszem, klienci zwracają uwagę na okazje cenowe jednak coraz bardziej liczy się jakość obsługi i sprawność dostarczania przesyłki. Klienci sklepów Internetowych i portali aukcyjnych nie chcą słyszeć o tym, że przedmiotu, który starannie wybrali i nad którego zakupem długo się zastanawiali nie ma aktualnie w magazynie, przestał być produkowany lub pozostał tylko ostatni egzemplarz wadliwy. Jeśli przedmiot znajduje się na stronie sprzedawcy, a klient może go dodać do swojego koszyka i zrealizować transakcję zakupu, sprzedawca ma obowiązek ten przedmiot posiadać. Jeśli go nie posiada traci dobrą opinię w oczach klienta, co może skutkować (a nawet bardzo często skutkuje) publicznym wyrażeniem negatywnej opinii o określonym sprzedawcy. Świat Internetu nie zapomina i prowadząc tu działalność handlową trzeba o tym pamiętać. Jeśli sprzedawca otrzymuje niepochlebne opinie od niezadowolonych klientów na pewno te opinie zobaczą inni potencjalni klienci.

By odnieść sukces w handlu internetowym należy umiejętnie zarządzać posiadanym towarem. Wiedzieć jaki asortyment się kończy, jakie zapasy trzeba uzupełniać, które produkty należy ze strony usunąć ponieważ nie posiada się ich na magazynie, a producent nie może zapewnić ich uzupełnienia. Zarządzanie to praca trudna, pochłaniająca wiele uwagi i czasu. Nie może być wykonywana byle jak, ponieważ od świadomości sprzedawcy na temat jego zapasów i możliwości ich uzupełnienia zależy opinia klienta. Ten zaś nie lubi obietnic, nie lubi wymówek, a jeśli sprzedawca zawiedzie jego zaufanie proponowane rabaty lub prezenty mogą go nie zadowolić.

Sukces to także zasługa myślenia przyszłościowego. Sprzedawca musi przewidzieć potrzeby swoich klientów. Analizując trendy dowiedzieć się czego będą pragnęli w przyszłości. Ten sprzedawca, który szybko zainwestuje w nowe trendy zyskuje wiernych klientów. Ci którzy bardzo wolno wprowadzają nowinki tracą. Tracą, ponieważ klient, który kilkakrotnie usłyszy słowa: "przykro mi nie posiadamy tego asortymentu" zapomni o takim sprzedawcy i wybierze tego, który jest w stanie zrealizować jego zamówienie. Rzeczą jakiej klient szczególnie nie lubi u sprzedawców jest zbywanie go w sposób przypominający zachowanie sprzedawców z czasów PRL-u: "mieliśmy, ale nie mieliśmy na to zbytu, więc nie zamawiamy tego. Proszę wybrać z tego co jest i jest podobne do tego czego Pan/Pani szuka".

Jak połączyć oczekiwania klienta z możliwościami sprzedawcy? Przy tak wielkiej konkurencji zarówno w e-handlu jak i w handlu stacjonarnym może się wydawać, że sprzedawca nie ma wyboru i musi zwiększyć ilość pracy własnej lub zatrudnić większą ilość pracowników. Dla przedsiębiorcy przeznaczenie dodatkowej ilości czasu na planowanie, przetwarzanie danych, pilnowanie zapasów magazynowych, może być poważnym problemem. Właściciel nie ma bowiem czasu zajmować się analityką, ponieważ prowadzenie firmy i troska o jej rozwój wymaga od niego największej pracy. Zatrudnienie dodatkowych pracowników może wydawać się najprostszym wyjściem, lecz nie jest to wyjście tanie. Dla małego przedsiębiorstwa nawet jeden dodatkowy etat może być problemem ponieważ to spore obciążenie w miesięcznym budżecie przedsiębiorstwa.

Nowoczesność może jednak pomóc przedsiębiorcy zadowolić klienta, a jednocześnie oszczędzić jego pieniądze oraz czas. Strona zyskajpozyskaj.pl pomaga przedsiębiorcom odnaleźć się w świecie nowoczesnego e-handlu. Dane przechowywane są w Chmurze, optymalizowanie odbywa się z uwzględnieniem potrzeb każdego sprzedawcy z osobna. Program pomaga uniknąć najczęstszych wpadek sprzedawców internetowych, czyli braku towaru w magazynie i opóźniania wysyłki sprzedanych przedmiotów. Dodatkową zaletą jest tu opcja planowania z wyprzedzeniem, która śledzi pojawiające się trendy i podpowiada sprzedawcy czego będą oczekiwali od niego klienci. Projekt Zyskaj Pozyskaj to bardzo duże ułatwienie dla każdego sprzedawcy, który nie chce inwestować ogromnego kapitału we własne rozwiązania informatyczne. Strona zyskajpozyskaj.pl jako pierwsza oferuje coś tak potrzebnego na rozwijającym się bardzo szybko rynku e-commerce. Na pewno nie sposób dziś osiągnąć sukcesu w Internecie bez dobrej analityki. Warto będzie śledzić dalszy rozwój projektu Zyskaj Pozyskaj i sprawdzać jego możliwości pod kątem optymalizacji każdego aspektu handlu w Internecie.

Więcej informacji na stronie:




Umowa o dofinansowanie nr UDA-POIG.08.01.00-14-469/13-00 z dnia 03.10.2013 w ramach działania 8.1 Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej 8. osi priorytetowej Społeczeństwo informacyjne - zwiększanie innowacyjności gospodarki Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 na realizację projektu inwestycyjnego pt. "zyskajpozyskaj.pl - platforma oferująca szereg innowacyjnych, rozwiązań w zakresie analityki biznesowej dla handlu detalicznego, przeznaczonej dla małych i średnich sklepów z sieci spożywczych i odzieżowych oraz dla sklepów internetowych"

oprac. : Komunikat PR

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: