Apteki internetowe: średnio wydajemy 139 złotych
2015-08-28 10:31
E-apteka © Gina Sanders - Fotolia.com
Przeczytaj także: Efektywność zmian w e-commerce można mierzyć. Zobacz, jak to zrobić
Jak już wspomniano we wstępie, podczas jednej transakcji statystyczny Kowalski wydaje w aptece internetowej 138 złotych. Średnia cena kupowanego produktu to z kolei nieco mniej niż 23 zł. Takie statystyki oznaczają, że podczas jednych e-zakupów klient e-apteki kupuje sześć lub siedem produktów. To uzasadnione. Jak tłumaczy Karolina Karaś z firmy Gemius, wybór wielu produktów podczas jednego zamówienia w wielu przypadkach gwarantuje możliwość darmowej dostawy.2/3 e-klientów porzuca koszyk
Badanie dowiodło również, że transakcję w e-aptece finalizuje co trzeci internauta wrzucający towar do wirtualnego koszyka (32 proc.). Dwie trzecie z nich (68 proc.) rezygnuje z zakupu. Czy to dużo? Karolina Karaś z firmy Gemius uważa, że współczynnik porzucenia koszyka na poziomie blisko 70 proc. nie zaskakuje.
– Klienci często porzucają koszyk i wychodzą z e-sklepu, aby wybrać finalnie inny, np. tańszy lub bardziej zaufany sklep internetowy. Często zdarza się też, że internauci ostatecznie decydują się na dokonanie zakupu w stacjonarnej aptece, ze względu na zbyt wysokie koszty dostawy produktu zamawianego przez internet. Powodem porzucenia koszyka mogą być także problemy z finalizacją zamówienia, związane ze skomplikowanymi do wypełnienia formularzami, błędami technicznymi na stronie WWW lub zwyczajnie źle zaprojektowanym serwisem z punktu widzenia użyteczności dla klienta końcowego – komentuje Karaś.
Blisko 7 minut na stronie apteki internetowej
Okazuje się też, że na analizowanych stronach internauta spędza średnio 6 minut i 52 sekundy, a w ramach jednej wizyty wykonuje średnio 4,3 odsłony.
fot. mat. prasowe
E-apteki w lczbach
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Jak AI zmieni e-commerce? Trendy 2024
-
Sprzedaż e-commerce ruszyła za granicę. Skąd ten pęd?
-
Trendy w e-commerce 2024
-
Na Black Friday czekają sklepy, klienci i cyberprzestępcy
-
Cyberbezpieczeństwo w Black Week 2023 w e-commerce. O czym muszą pamiętać konsumenci?
-
Prawo a cross-border w e-commerce. Czy stosowanie przepisów z kraju pochodzenia wystarczy?
-
4 warunki, aby cross-border był zgodny z prawem
-
Nowe obowiązki sklepów on-line: dyrektywa cyfrowa
-
Nowe obowiązki sklepów on-line. Jaki jest stan implementacji dyrektywy towarowej?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)