TOP 7 kawiarni sieciowych – Starbucks na czele
2015-08-08 09:50
Kawa latte © ram69 - Fotolia.com
Przeczytaj także: Kawiarnie sieciowe coraz popularniejsze
Najbardziej znaną kawiarnią sieciową jest, podobnie jak w ubiegłym roku, Starbucks. Po raz pierwszy w pierwszej siódemce najbardziej znanych kawiarni znalazła się sieć Green Caffé Nero. Znajomość Coffeeheaven spadła w porównaniu z ubiegłym rokiem o 9 punktów procentowych.Rynek kawiarni sieciowych prężnie się rozwija. Ubiegły rok upłynął pod znakiem rozwoju i inwestycji istniejących do tej pory kawiarni sieciowych. Zarówno kawiarnie istniejące od lat na polskim rynku, jak i nowe sieci prężnie otwierały swoje nowe punkty. W planach wszystkich sieci jest dalszy rozwój i otwieranie kolejnych kawiarni. Sieci planują rozbudowę również w miastach, w których do tej pory były nieobecne. Ponadto, sieci kawiarni planują otwierać również nowe formaty swoich lokali, np. poza centrami handlowymi. Oznacza to, że właściciele sieci kawiarni oceniają rynek jako bardzo perspektywiczny – mówi Natalia Jońca, badaczka z ARC Rynek i Opinia.
Respondenci przyznają, że miejscami, gdzie najczęściej piją kawę są: dom (70%), kawiarnia sieciowa (57%) oraz miejsce pracy (55%). Klientami kawiarni sieciowych są najczęściej kobiety (62%). Główną okolicznością odwiedzania kawiarni sieciowej jest spotkanie ze znajomymi (35%). Najczęstszą porą odwiedzin są późne godziny popołudniowe (46%).
Wybierając kawiarnię sieciową respondenci kierują się przede wszystkim smakiem kawy i napojów (67%) oraz dogodną lokalizacją (48%). Najpopularniejszymi rodzajami kaw są: kawa latte (66%), cappuccino (29%) oraz espresso (25%).
fot. mat. prasowe
Spontaniczna znajomość kawiarni sieciowych (TOP 7)
Informacja o badaniu
Badanie zrealizował instytut ARC Rynek i Opinia techniką CAWI (badania on-line na własnym panelu epanel.pl), próba, N=1026. Badanie przeprowadzono na grupie miejskiej (Warszawa, Kraków, Trójmiasto, Wrocław, Poznań, Łódź, Katowice, Lublin, Rzeszów, Bydgoszcz, Częstochowa) losowo-wybranych osób w wieku 15-55 lat. Termin realizacji badania: 16.06-25.06.2015.
ARC Rynek i Opinia już od ponad 22 lat przeprowadza badania marketingowe oraz sondaże opinii publicznej i ma stałe miejsce wśród najlepszych instytutów badawczych w Polsce. Dzięki przynależności do największej międzynarodowej sieci zrzeszającej niezależne agencje badawcze – IriS – realizuje projekty badawcze w Europie i na świecie. Instytut ARC Rynek i Opinia posiada certyfikat jakości pracy ankieterów PKJPA, a wszystkie badania są realizowane w zgodzie ze standardami ESOMAR-u. ARC Rynek i Opinia jest partnerem strategicznym projektu Superbrands 2013/2014, nagradzającego liderów wśród marek konsumenckich i biznesowych.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Złap mnie, jeśli potrafisz – Polacy żyją szybko i wirtualnie
-
Kawiarnie sieciowe: wzrasta lojalność klienta
-
Zmiany w 2013 r.: Stawka VAT na napój mleczny z ekstraktu z kawy
-
Rośnie VAT na kawę i herbatę. Z mlekiem
-
Droższe cappuccino, kawa latte i bawarka
-
Nastroje konsumenckie nieco gorsze w końcówce roku
-
Nastroje konsumenckie najlepsze od początku pandemii
-
Nastroje konsumenckie w Polsce stabilne od pół roku
-
Stabilne nastroje konsumenckie we wrześniu 2023
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)