eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Zdjęcia, czyli droga do sukcesu w e-commerce

Zdjęcia, czyli droga do sukcesu w e-commerce

2015-07-29 12:26

Przeczytaj także: Polski sklep internetowy we Włoszech: jak się przygotować?


Okiem profesjonalisty, czyli Robert Szaban, fotograf radzi:

  • Pamiętaj - najważniejsze jest światło. Staraj się używać miękkiego światła - jest prostsze i najczęściej efektowniejsze. W fotografii produktowej staraj się wykorzystywać światło kontrowe (świecone od tyłu)
  • Próbuj różnych kadrów. Każdy produkt może wyglądać lepiej fotografowany z dołu, z góry, z boku. Musisz zobaczyć na zdjęciu które ujęcie jest najciekawsze
  • Używaj statywu - ułatwi Ci to pracę, a kadry będą mogły być powtarzalne
  • Pamiętaj aby dobrze przygotować i wyczyścić produkt. Wyczyść szkło, wypełnij torebki aby nadać im formę, zawiąż buty itd.
  • Eksperymentuj z tłami ale pamiętaj: najczystsza i najbezpieczniejsza forma tła to BIEL
  • Użyj odpowiedniego obiektywu. Aparat nie jest tak ważny jak poprawny obiektyw. Nie używaj obiektywów o zbyt szerokim kącie, aby nie zniekształciły produktu. Bezpiecznie używaj obiektywów o ogniskowej 50mm i więcej
  • Rób zdjęcia w formacie RAW. JPG to popularny format, ale bardzo ograniczający obróbkę graficzną. Z RAWu wyciągniesz ze zdjęcia wszystko co się da
  • Zawsze miej przy sobie taśmę klejącą. To podstawowe narzędzie każdego fotografa. Możesz przykleić produkt, podkleić element produktu, umocować blendę odbijającą światło. Taśma klejąca może uratować zdjęcia ;)
  • Dobre zdjęcie to połowa sukcesu, naucz się podstaw obróbki graficznej. Poprawa kolorów, ekspozycji czy czyszczenie produktu to podstawa
  • Nie bój się eksperymentować: światło, ogniskowa, przysłona, tło - masz naprawdę wielkie pole do popisu

Ale fotografia produktowa dla przedsiębiorcy prowadzącego sklep internetowy oznacza spore koszty. Zwłaszcza, że im więcej zdjęć, tym lepiej, bo duża liczba zdjęć zwiększa zaufanie klienta do sprzedawcy (a to ma ogromne znaczenie w handlu, zwłaszcza w handlu internetowym), a poza tym daje szanse na wybór najlepszych ujęć. Jak wynika z cenników studiów fotografii reklamowej w Warszawie, pojedyncze zdjęcie może kosztować nawet 28 zł w przypadku niewielkiego zamówienia (do 10 fotografii), jeśli idzie o fotografię prostą, lub 32 zł w przypadku zdjęcia złożonego. Fotografia 360 stopni zaś to 60 zł za jedną. Oczywiście, przy większych zamówieniach ceny spadają, ale 30 zł za jedno zdjęcie 360 stopni można osiągnąć dopiero wtedy, kiedy zamawia się więcej niż 101 fotografii. To oznacza, że sfotografowanie produktów oferowanych przez jeden, nawet niezbyt duży sklep internetowy może kosztować kilka czy kilkanaście tysięcy złotych.

To duże kwoty, zwłaszcza dla osób rozpoczynających handel w biznesie, dlatego Idea Bank zaproponował swoim klientom nowe rozwiązanie – daje im do dyspozycji profesjonalnie wyposażone studio do fotografii reklamowej. Przy użyciu sprzętu przeznaczonego do fotografii produktowej przedsiębiorcy mogą zrobić zdjęcia produktom, które zamierzają sprzedawać w sieci. A zdjęcia od razu mogą umieścić w sieci, jako że studio mieści się w placówce Idea Hub, gdzie klienci mogą skorzystać z dostępu do internetu, a także popracować, napić się kawy, umówić się z kontrahentem oraz – oczywiście – załatwić sprawy bankowe.

Zespół Analiz i

poprzednia  

1 ... 3 4

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: