eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Zdjęcia, czyli droga do sukcesu w e-commerce

Zdjęcia, czyli droga do sukcesu w e-commerce

2015-07-29 12:26

Przeczytaj także: Polski sklep internetowy we Włoszech: jak się przygotować?


Ale wielu przedsiębiorców, wchodzących do internetu, ma doświadczenie w handlu tradycyjnym, w którym nawet odnoszą sukcesy. Tyle że ze względu na ograniczenia, wynikające z liczby placówek (np. jeden niewielki sklepik utrudnia dotarcie do szerszej grupy odbiorców), trudności z przebiciem się do szerszej dystrybucji czy też problem z pozyskaniem zamożniejszych klientów ze względu na specyfikę okolicy, uznają, że klasyczna dystrybucja uniemożliwia im dostatecznie szybki rozwój. Poza tym niewielki sklep uniemożliwia uzyskanie efektu skali (wiadomo bowiem, że przy większych zamówieniach można uzyskać korzystniejsze rabaty czy warunki płatności, co przekłada się na większe zyski). Wejście do sieci to dla osoby prowadzącej tradycyjny sklep po prostu uruchomienie kolejnego kanału dystrybucji, który może przyspieszyć rozwój bez ponoszenia nadmiernych wydatków.

Oczywiście, ogromne znaczenie ma pomysł. A także przekonanie przedsiębiorcy, że uda się ten pomysł zrealizować.
- Jakiś czas temu sądziliśmy, że przez internet nie da się sprzedawać butów, że przecież każdy będzie chciał takie buty przymierzyć, a tymczasem pojawiły się sklepy, które tę barierę przełamały i szybko urosły w siłę – tłumaczy Jakub Domeracki. – Dobrze więc, aby przedsiębiorcy chcący operować w internecie zachęcali do przełamywania takich barier zakupowych, bo właśnie to daje szansę na osiągnięcie sukcesu.

Dlaczego przedsiębiorcy zakładają sklepy internetowe

  • Możliwość przekucia hobby w biznes
  • Niski koszt wejścia na rynek
  • Łatwość zbadania potrzeb i zachowań klienta
  • Lepsze ukierunkowanie działań marketingowych
  • Globalny zasięg
  • Nieograniczony potencjał wzrostu

Jednak zarówno ci, którzy zaczynają w sieci sprzedawać własne, często powstałe w ramach działalności hobbystycznej produkty, jak i przedsiębiorcy mający już własny klasyczny sklepik, często stają przed problemem, jak przekonać odbiorców do własnej oferty. Tu warto przypomnieć wskazania kupujących w Internecie, którzy jako największą zaletę wskazują całodobową dostępność oraz brak konieczności jeżdżenia do punktu sprzedaży. Oznacza to ni mniej ni więcej jak to, że skoro klienci nie chcą przyjść do sklepu, sklep musi przyjść do klientów.

Bez ekspozycji nie ma biznesu


Oczywiście, dla klientów ogromne znaczenie mają ceny produktów, ale waga tego czynnika maleje.
- Konkurowanie cena to ślepy zaułek, prowadzi donikąd – wyjaśnia Michał Pietowski, właściciel sklepu ManSpace.pl, oferującego kosmetyki dla mężczyzn. – Obecnie liczy się przede wszystkim dostępność produktu i czas, w jakim może on zostać dostarczony klientowi – dodaje.

Na znaczeniu zyskuje inny czynnik. Jeff Bezos, twórca Amazona, amerykańskiego giganta w handlu internetowym, powiedział:
„Nie martwi mnie to, że ktoś oferuje ceny o 5% niższe, ale niepokoi mnie ktoś, kto może zaoferować lepsze doznania dla klienta”.
A przedsiębiorcy, prowadzący sklepy w internecie, mówią wprost, że obecnie znaczenie ceny maleje.
A w sieci o tych doznaniach decyduje sposób prezentacji produktu, przede wszystkim to, jak jest on pokazany oraz opisany. I choć informacje o produkcie mają znaczenie, bo są ważnym źródłem wiedzy dla klienta (46% kupujących w sieci uważa, że zaletą handlu w Internecie jest szeroki zakres informacji o produkcie), to trudno sobie wyobrazić, aby kupowali oni coś, czego nie zobaczyli.

fot. mat. prasowe

Główne zalety sklepów sieciowych

Całodobowa dostępność oraz brak konieczności wychodzenia z domu to największe zalety kupowania w sieci.


- Zdjęcie to coś, co sprzedaje w internecie – mówi mówi Katarzyna Stańczak, właścicielka plushers.pl, sklepu, oferującego pluszaki zaprojektowane przez klientów, a dokładnie – przez ich dzieci. – Bez dobrego zdjęcia nie ma sprzedaży.

- Dobra strona i dobre zdjęcia to podstawa działalności – potwierdza Dariusz Kulpaka, właściciel sklepu herbatyartystyczne.com, który oferuje ekskluzywne herbaty. – W e-commerce konieczna jest dobra komunikacja z klientem – aby ktoś, kto wejdzie na stronę czy do sklepu, zobaczył produkt odpowiedni dla siebie bez względu na to, czy szuka prezentu, czy czegoś wyjątkowego dla swojej herbaciarni czy spa. Jeśli produktu dla siebie nie widzi, to znaczy, że komunikacja szwankuje – wyjaśnia.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: