eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Medialny Paweł Kukiz

Medialny Paweł Kukiz

2015-07-17 16:25

Medialny Paweł Kukiz

Rośnie popularność medialna Kukiza © svort - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdził, jak kształtowała się medialna popularność Pawła Kukiza między 8 czerwca a 5 lipca 2015 r. Okazuje się, że w badanym okresie na temat polityka ukazało się blisko 28 tysięcy materiałów, co daje liczbę prawie tysiąca publikacji dziennie. Na taki wynik w przeważającej mierze wpływ miała aktywność internautów w mediach społecznościowych.

Przeczytaj także: Paweł Kukiz wciąż lubiany przez media

W okresie od 25 maja do 7 czerwca odnotowano na temat Pawła Kukiza 5,7 tys. informacji, co daje liczbę 409 dziennie. Od 8 czerwca do 5 lipca Kukiz zgromadził 27,9 tys. materiałów (996 doniesień dziennie).

Największy udział w tym wyniku miały kanały społecznościowe – 72 proc. W badanym okresie użytkownicy social media wspomnieli o polityku w blisko 20 tys. wpisów i komentarzy. Wyraźny skok miał miejsce 24 czerwca – tego dnia odnotowano ponad 1,4 tys. takich informacji. Największa aktywność internautów, wyrażona liczbą 1,6 tys. postów, przypadła na 28 czerwca.

W pozostałym przekazie 18 proc. materiałów pochodziło z portali internetowych. Do stacji telewizyjnych należało 5 proc. publikacji, do prasy – 4 proc., a do rozgłośni radiowych – 1 proc.

Najwięcej uwagi Kukizowi dziennikarze prasowi poświęcili 26 czerwca (100 doniesień medialnych). W telewizji dzień później odnotowano 102 informacje, ale to 8 czerwca był czasem największej aktywności zarówno kanałów telewizyjnych (130 materiałów), jak i radiowych (48). Polityka nie brakowało również na pierwszych stronach gazet. W ciągu czterech tygodni wystąpił w 81 publikacjach na pierwszej stronie, w 175 na stronie drugiej, 64 na trzeciej i w 105 na czwartej.

W porównaniu do poprzednio analizowanego okresu znacznie zwiększyła się widoczność Pawła Kukiza w mediach ogólnopolskich. Od 25 maja do 7 czerwca udział mediów ogólnokrajowych w przekazie wynosił 76 proc., natomiast od 8 czerwca do 5 lipca – 93 proc.

Podobnie jak w poprzednio analizowanym okresie, polityk cieszył się największym zainteresowaniem mediów w województwie dolnośląskim – 267 publikacji. Region mazowiecki (216 informacji) ustąpił tym razem drugiego miejsca Małopolsce (235). Najmniej uwagi poświęcały Kukizowi źródła świętokrzyskie – 49, opolskie – 67, warmińsko-mazurskie – 67 i podlaskie – 75.

fot. mat. prasowe

Liczba publikacji na temat Pawła Kukiza w mediach regionalnych opublikowanych w dniach 08.06-05.07.2

Najwięcej publikacji na temat Pawła Kukiza pojawiło się w województwie dolnośląskim


W porównaniu z poprzednim okresem zwiększył się również udział publikacji o wydźwięku negatywnym – z 1 do 4 proc. Spadła jednocześnie liczba informacji o nacechowaniu pozytywnym – z 14 do 9 proc.

Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wyliczyli, że ekwiwalent reklamowy materiałów na temat Pawła Kukiza z prasy, internetu i RTV wyniósł 15,8 mln zł, z czego najwięcej - 6,2 mln zł – warte były materiały wyemitowane przez stacje telewizyjne.

fot. mat. prasowe

Ekwiwalent reklamowy publikacji na temat Pawła Kukiza opublikowanych w dniach 08.06-05.07.2015 r.

Ekwiwalent reklamowy materiałów na temat Pawła Kukiza w badanym okresie wyniósł 15,8 mln zł


oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: