eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Nie ma dnia bez smartfona

Nie ma dnia bez smartfona

2015-07-20 10:32

Nie ma dnia bez smartfona

Urządzenia mobilne © blackday - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Urządzenia mobilne niemal szturmem zdobyły serca użytkowników na całym świecie. Okazuje się, że potrafimy im poświęcać nawet ponad 3 godziny dziennie, a mobilność uważamy za synonim wolności. To niektóre z wniosków, jakie płyną z „2014 Mobile Behavior Report” firmy Salesforce - opracowania, które pochyla się na konsumencki trendami w zachowaniu właścicieli urządzeń przenośnych, stanowiąc interesujące źródło podpowiedzi dla firm, które chciałyby się dostosowywać do preferencji i oczekiwań klientów.

Przeczytaj także: BYOD a wyciek danych firmowych

Badanie analizujące codzienne wykorzystanie tabletów i smartfonów objęło swoim zasięgiem grupę 470 respondentów. Uzupełniono je o wywiady indywidualne. Opracowanie przede wszystkim przygląda się:
  • wzorcom behawioralnych użytkowników urządzeń mobilnych,
  • oczekiwaniom konsumentów w zakresie budowania relacji z markami,
  • wpływowi, jaki technologie mobilne wywierają na życie konsumentów.

Z raportu wyłania się wizerunek społeczeństwa, które właściwie nie rozstaje się ze swoimi smartfonami.

Nie ma dnia bez smartfona


Mobilna rewolucja to wydarzenie niemal na miarę rewolucji przemysłowej, a urządzenia mobilne zmieniają nasze życie w podobnym stopniu, w jaki zrobiło to wprowadzenie elektryczności czy powszechny dostęp do samochodów. Aż 85% respondentów badania przyznaje, że urządzenia mobilne są najważniejszym urządzeniem codziennego użytku, a nawet „centralnym ośrodkiem codziennego życia”.

Raport ujawnia m.in., że:
  • 89% badanych uważa, że urządzenia mobilne pozwalają być w stałym kontakcie z bliskimi i mieć natychmiastowy dostęp do informacji o charakterze rozrywkowym i/lub kulturalnym (nadchodzące imprezy towarzyskie, wydarzenia kulturalne itp.),
  • według 89%, urządzenia mobilne dają możliwość bycia w łączności ze wszystkim, co dzieje się na świecie,
  • 3,3 godziny – średnio tyle czasu każdego dnia użytkownicy poświęcają swoim urządzeniom mobilnym.

Wyzwania dla administratorów serwisów


Dla biznesu ważne jest, że aż 54% badanych uważa, iż mobilne wersje stron internetowych mają ograniczone funkcjonalności i zawierają niewystarczającą ilość informacji. W ich opinii, komunikacja z użytkownikami za pomocą serwisów internetowych to dziś dla biznesu jedna z głównych kwestii do reorganizacji.

Wyzwania dla zarządzających markami i komunikacją


Większość użytkowników urządzeń mobilnych jest otwarta na komunikację z producentami ulubionych produktów. Otwartość dobrze ukazuje powszechna chęć udostępniania danych o sobie oraz gotowość do otrzymywania od producentów różnego rodzaju powiadomień o promocjach, ofercie i innych okazjach zakupowych. Na udostępnianie swojej lokalizacji zgadza się 71% badanych. 64% chętnie otrzyma powiadomienia typu push, w tym e-maile. Aby być w lepszym kontakcie z marką, aż 60% badanych jest gotowych wykorzystywać specyficzne aplikacje. Na powiadomienia SMS godzi się najmniej osób, ale to i tak ponad połowa – 54%.

Powiadomienia SMS i e-mail są przez badanych wskazywane jako bardzo skuteczne wspierające decyzje zakupowe – takiego zdania jest aż 95% badanych. Więcej niż 8 na 10 użytkowników w ciągu ostatnich 6 miesięcy dokonało zakupu na podstawie otrzymanych w ten sposób informacji. Jednak spośród osób niewyrażających zgodny na otrzymywanie wiadomości e-mail niemal połowa (43%) uważa je za uciążliwe. Podobnie jest w przypadku powiadomień SMS jest niska ocena dostarczanych tym kanałem informacji – są one nieprzydatne i nieinteresujące.

fot. mat. prasowe

Co myślą użytkownicy mobilni?

Dla niemal 90 procent badanych urządzenia mobilne oznaczają możliwość bycia na bieżąco z bliskimi i życiem towarzyskim.


Biznes, który chce nadążać za mobilnymi społecznościami ma wiele lekcji do odrobienia. Użytkownicy urządzeń mobilnych wskazują, jak ważne jest dla nich dostosowywanie częstotliwości komunikacji z odpowiednio do ich osobistych preferencji. Wśród użytkowników widać podziały, np. na zwolenników i przeciwników udostępniania firmom informacji o swojej lokalizacji lub wyrażaniu zgody na otrzymywanie powiadomień o ofertach. Producentom trudno będzie zjednać sobie grupę kontestatorów, jeśli nie pokażą, że potrafią budować komunikację przez pryzmat potrzeb i oczekiwań jednostek. W dialogu z klientami powinny pojawiać się wartości doceniane przez konsumentów.

fot. mat. prasowe

Dlaczego konsumenci decydują się na otrzymywanie powiadomień od marki?

80 procent badanych kierowanych jest chęcią zdobycia kuponów rabatowych.


Dobrym przykładem na poparcie tych słów jest fakt, że 53% użytkowników mobilnych „lubi” lub śledzi ulubione marki w mediach społecznościowych, ale 46% uważa, że marki na swoich profilach nie dostarczają istotnych informacji. Jak widać, samo utrzymywanie profilu marki i wypłacanie honorariów agencjom nie wystarcza do tego, by przekonać do siebie połowę społeczeństwa.

 

1 2

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: