eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Chcesz założyć sklep internetowy? Sprawdź, od czego zacząć

Chcesz założyć sklep internetowy? Sprawdź, od czego zacząć

2015-07-14 09:11

Chcesz założyć sklep internetowy? Sprawdź, od czego zacząć

Chcesz założyć sklep internetowy? © vege - Fotolia.com

Polacy już na dobre zaczęli kupować przez Internet. Ubrania, wyposażenie domu, a nawet jedzenie! Dziś sklepy internetowe sprzedają wszystko i oczywiście z błyskawiczną dostawą do domu. Jednak, aby odnieść sukces na rynku e-commerce, trzeba się trochę pofatygować. Sprawdź, jak dobrze zaplanować start swojego biznesu online!

Przeczytaj także: 4 porady jak skutecznie prowadzić sklep internetowy

1. Zacznij od pomysłu


Wydaje się to banalne. Jednak nie wszyscy swój pomysł czerpią z dokładnej analizy rynku. Często tworzą sklep z produktami, które chcieliby sprzedawać, nie zaś z takimi, na jakie aktualnie jest zapotrzebowanie. Nie byłoby w tym nic złego. Jednak zazwyczaj osoby, które wybierają nieświadomie produkt lub branżę, w której trudno jest sprzedawać, często nie potrafią poradzić sobie z trudną sytuacją rynkową i interes po kilku miesiącach upada.

Dlatego tak ważne jest, by wybiegać w przyszłość, analizować i badać. Weź kartkę i wypisz wszystkie plusy i minusy branży, w której chcesz zaistnieć. Określ sytuację rynkową, zapotrzebowanie na produkt oraz wielkość grupy docelowej. Przeanalizuj dokładnie konkurencje. Zobacz, jak prezentują się ich sklepy internetowe, jak wygląda szata graficzna oraz nawigacja. Zastanów się, czym Twój sklep mógłby się wyróżnić. Szukaj informacji na portalach branżowych i dowiedz się, jak sytuuje się Twoja branża na rynku. Dopiero dokładna analiza i wiedza pomogą Ci stworzyć skuteczny sprzedażowo profil sklepu internetowego.

2. Zaopatrzenie


Zastanów się, od kogo będziesz brał swój towar. Zapoznaj się z ofertą różnych producentów. Sprawdź, czy ich produkty są dobrej jakości, porównaj ceny oraz czas dostawy. Znajdź informacje w Internecie na temat tego, jak potencjalny dostawca pracuje – czy jest słowny, szybki, kontaktowy, rzetelny. Sprawdź opinie internautów na forach, blogach, poszukaj profilu firmy na GoldenLine czy LinkedIn.

Dowiedz się, czy złożona Ci oferta od potencjalnego dostawcy nie jest zawyżona. Wyślij zapytania ofertowe jako kilka osobnych podmiotów i porównaj oferty. Jeżeli zależy Ci na maksymalnym ograniczeniu kosztów, wybieraj firmy, które oferują tzw. dropshipping, czyli bezpośrednie wysyłanie towaru z hurtowni do klienta finalnego.

3. Wybór powierzchni magazynowej


Mając sklep internetowy, sprzedajesz online, jednak musisz posiadać miejsce, gdzie bezpiecznie przechowasz swój towar. Dlatego poszukaj miejsca, które będzie bezpieczne, a jednocześnie dostosowane swoim rozmiarem do ilości oraz wielkości Twojego asortymentu. Pamiętaj, że w magazynie będzie odbywało się również pakowanie towaru. Dlatego zapewnij swoim pracownikom dobre warunki, a sobie małe biuro.

fot. vege - Fotolia.com

Chcesz założyć sklep internetowy?

Wygląd sklepu odgrywa istotną rolę w pozyskaniu Klientów. Pierwsze wrażenie jest najważniejsze i decyduje o tym, czy Klient zostanie na stronie internetowej, czy też wybierze konkurencję.


4. Załatwienie formalności związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej


To bez wątpienia najtrudniejszy moment podczas zakładania interesu. Jednak nie zrażajmy się od razu. Nie takie urzędy straszne, jak o nich piszą. Obecnie wszystko jest uproszczone. Poszczególne etapy założenia działalności można sfinalizować przez Internet.

Aby założyć swój biznes należy zarejestrować swoją firmę, uzyskać NIP, REGON oraz założyć konto firmowe. Jeżeli uda Ci się przetrwać ten etap, możemy oficjalnie rozpocząć sprzedaż.

4. Zaprojektowanie i wykonanie sklepu internetowego


Wygląd sklepu odgrywa istotną rolę w pozyskaniu Klientów. Pierwsze wrażenie jest najważniejsze i decyduje o tym, czy Klient zostanie na stronie internetowej, czy też wybierze konkurencję. Dlatego szczególną uwagę zwróć na projekt strony. Przeanalizuj również firmy konkurencyjne. Zobacz, jaką kolorystykę stosują oraz jakie mają funkcjonalności na stronie. Pamiętaj, aby poruszanie się po sklepie dla internauty było intuicyjne. Istotny jest dobry układ kategorii, aby potencjalny Klient mógł trafić do interesującego go produktu jak najkrótszą drogą.

5. Identyfikacja wizualna


Równocześnie z projektem strony powinna powstać identyfikacja wizualna Twojej firmy. Pamiętaj o tym, by sklep posiadał atrakcyjne i czytelne logo. Wybierz odpowiednią kolorystykę i zachowaj ją na stronie swojego sklepu. Stworzone logo oraz firmowe kolory wykorzystaj później, tworząc papier firmowy oraz gadżety reklamowe. Skorzystaj z nich również podczas promocji sklepu w Internecie, np. tworząc grafiki do mediów społecznościowych lub do kampanii Google AdWords.

5. Marketing przede wszystkim!


W przypadku sklepu internetowego walka o klienta nie różni się od tej na tradycyjnym rynku. Skorzystaj z usługi pozycjonowania stron internetowych, aby wyprzedzić konkurencję na odpowiednie słowa kluczowa w wyszukiwarce Google. Zainwestuj w kampanie Google AdWords, aby natychmiastowo pojawić się na szczycie wyników wyszukiwania. W przypadku sklepów internetowych warto skorzystać z kampanii produktowych, które wyświetlają w wynikach wyszukiwania zdjęcia sprzedawanych przez nas produktów. Pamiętaj, by pojawić się w mediach społecznościowych. Załóż fanpage na Facebooku, który daje możliwość stworzenia kampanii sponsorowanych i tym samym większą szansę dotarcia do Klienta. Jeśli pozwala Ci na to rodzaj sprzedawanych produktów, wykorzystaj również Instagrama, wrzucając tam zdjęcia swoich artykułów usytuowanych w ciekawym kontekście oraz załóż konto na Pintereście i inspiruj internautów. Nie zapomnij o content marketingu i nieustannym kreowaniu swojego wizerunek jako specjalisty w branży.

Powyżej znajdują się najważniejsze elementy, na które powinieneś zwrócić uwagę, chcąc zaistnieć w branży e-commerce. Pamiętaj, że przy zakładaniu swojego e-biznesu należy uzbroić się w cierpliwość. Nie zawsze firma projektująca strony internetowe wywiąże się z terminu czy też urząd na czas sporządzi dokumentacje. Jednak bądź wytrwały, gdyż w przyszłości Twój biznes może okazać się strzałem w dziesiątkę!
Przeczytaj także: Jak zabezpieczyć WordPressa? Jak zabezpieczyć WordPressa?

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: