W m-commerce króluje Android
2015-07-06 13:53
Do zakupów w sieci Polacy najczęściej wybierają smartfony © Africa Studio - Fotolia.com
Przeczytaj także: Zakupy online. 7 (przedświątecznych) wskazówek dla e-sprzedawcy
Android królem m-commerce
Badania idealo nie pozostawia wątpliwości - zdecydowanym liderem wśród polskich konsumentów, zarówno w przypadku tabletów, jak i smartfonów, jest Android. Aplikację na urządzenia z systemem operacyjnym Google wybiera łącznie aż 90% użytkowników. Niezależnie od używanego systemu, do zakupów w sieci Polacy najczęściej wybierają smartfony. Udział konsumentów, którzy korzystają z telefonów komórkowych pracujących na Androidzie wynosi 67%, zaś z iPhone’ów – 9%. Łącznie jest to zatem 76% użytkowników. Reszta korzysta z aplikacji idealo na tabletach z Androidem i iPadach.
Użytkownicy iOS bardziej rozrzutni?
Grono właścicieli urządzeń z Androidem to nie tylko najliczniejsza grupą użytkowników aplikacji idealo, ale również osoby cechujące się większą świadomością cen zakupowanych produktów oraz oszczędnością. Z kolei właściciele iPadów i iPhone’ów charakteryzują się większą rozrzutnością przy zakupach elektroniki. Widać to wyraźnie na przykładzie kategorii takich jak Laptopy bądź Smartfony. Ceny tych produktów są odpowiednio o 100% i 86% wyższe niż w przypadku sprzętów wybieranych przez użytkowników Androida. Powodem tego może być przywiązanie użytkowników Apple do tej marki, o czym świadczyłoby wybieranie przez nich ofert stosunkowo drogich MacBooków lub iPhone’ów.
Interesującym wyjątkiem od tej reguły są sprzęty gospodarstwa domowego, na które użytkownicy aplikacji idealo na Androida wydają więcej niż osoby korzystające z iPadów i iPhone’ów. Różnica w cenach lodówek wybieranych przez obie grupy konsumentów wynosi jednak niecałe 23% i jest nieznaczna w porównaniu z przykładowymi 50% w przypadku telewizorów LED lub ze wspomnianą dwukrotnie wyższą ceną laptopów wybieranych przez użytkowników iOS.
fot. mat. prasowe
Procentowy udział urządzeń z Androidem i iOS
fot. mat. prasowe
Ceny popularnych produktów wybieranych przez użytkowników iOS i Androida
Zakupy na kanapie: Wieczory należą do tabletów
W ciągu dnia zaobserwować można podobną intensywność w korzystaniu użytkowników idealo z wszystkich mediów – komputerów, smartfonów i tabletów, zaś wyraźny punkt kulminacyjny osiągany jest w najlepszym czasie antenowym około godziny 21:00. Podczas gdy rano w drodze do pracy lub szkoły do planowania zakupów używana jest głównie aplikacja na smartfona, w godzinach pracy na znaczeniu zyskuje tradycyjna strona w wersji desktop. Wieczorem natomiast następuje wzmożony wzrost zainteresowania aplikacją na tablety, za pośrednictwem których wykonywanych jest niespełna 10% wizyt na stronach idealo. Świadczy to o wzmożonym korzystaniu z „drugiego ekranu” – podczas oglądania telewizji, użytkownicy jednocześnie przeglądają oferty sklepów internetowych za pomocą urządzeń mobilnych.
fot. mat. prasowe
Mobilne zakupy wg pory dnia
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Mobile coraz silniejszym trendem w zakupach online
-
Mobilne aplikacje zakupowe: jakie wady i zalety?
-
Zakupy internetowe - jak zmienia się e-klient?
-
Jak przez 10 lat zmienił się polski e-commerce?
-
Czy zakupy online robią już wszyscy?
-
Blisko 50% Polaków robi zakupy online za granicą
-
E-commerce: jak robimy zakupy online w nowej rzeczywistości?
-
E-commerce w Polsce 2022. Są najnowsze dane
-
E-klienci. Wydają, ale wymagają
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)