eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Sklep internetowy RTV Euro AGD

Sklep internetowy RTV Euro AGD

2005-12-19 00:24

Ogólnopolska sieć RTV EURO AGD uruchomiła swój sklep internetowy z produktami fotograficznymi, kamerami, telewizorami LCD i plazmowymi oraz akcesoriami do nich. Jako firma wdrożeniowa wybrany został krajowy integrator Contium SA, który zaoferował swoje autorskie rozwiązanie Unity Commerce. Contium odpowiada także za utrzymanie serwerów, na których funkcjonuje sklep oraz za jego dostępność w sieci.

Przeczytaj także: Mega sklep internetowy

Ogólnopolska sieć sklepów RTV EURO AGD oferuje sprzęt audio-video, zmechanizowany sprzęt gospodarstwa domowego, telekomunikacyjny, fotograficzny oraz akcesoria. Oferuje także usługi związane ze sprzedażą (dostawy, zakupy na raty, pożyczki gotówkowe) oraz możliwość zamówienia sprzętu przez telefon.

RTV EURO AGD jest polskim przedsiębiorstwem założonym w 1990 roku, a sieć ich sklepów zlokalizowana jest najczęściej w największych centrach handlowych w mieście.

Sklep on-line RTV EURO AGD stanowi wsparcie tradycyjnej formy zakupów. Klienci korzystający z Internetu mogą sprawdzić dostępność towaru w wybranym przez siebie sklepie. Jest to możliwe dzięki zaawansowanej technologicznie integracji systemu Unity Commerce obsługującego sklep
i centralnego systemu zarządzania przedsiębiorstwem klasy ERP, który między innymi przechowuje dane dotyczące stanów magazynowych.

Obok typowej formy zakupów przez Internet, czyli zamówienia towaru z dostawą do domu, możliwe jest rezerwowanie on-line produktu w konkretnym, wybranym przez klienta sklepie i jego samodzielny odbiór oraz płatność na miejscu. Takie przenikanie się różnych kanałów sprzedaży powoduje, iż klient internetowy ma większą pewność zakupu i dodatkowe gwarancje, na przykład ułatwienia przy ewentualnym zwrocie sprzętu w pobliskim sklepie.

Sklep on-line RTV Euro AGD oferuje bogaty zestaw informacji o sprzedawanych produktach. Każda z kategorii towarów jest opisywana według innego szablonu, co sprawia, że prezentacja ofert jest przejrzysta. W tym zakresie funkcje systemu Unity Commerce umożliwiają swobodne konstruowanie zestawu parametrów opisujących produkty z różnych grup asortymentowych. Pracownicy obsługujący system mogą dla każdej grupy produktów tworzyć specyficzne dla niej szablony opisów i każdemu z parametrów opisujących towar przypisywać listy opcji do wyboru – tak zwane słowniki pojęć.

Taka budowa katalogu towarów umożliwia nie tylko udostępnienie klientom informacji, ale pozwala także szczegółowo porównywać produkty oraz selekcjonować je z uwzględnieniem dowolnych parametrów, bez konieczności przeglądania całej oferty.

Oprócz wielopoziomowego katalogu produktów, prezentującego aktualne informacje o warunkach zakupu (ceny, rabaty, termin realizacji) oraz dostępności towaru, istotnym elementem systemu jest moduł zamówień elektronicznych. W części widocznej dla kupującego obsługuje on mechanizm dodawania produktów do koszyka, wyboru rodzaju płatności i pobierania danych do zamówienia, zaś wewnętrznie zapewnia panel administracyjny do zarządzania zamówieniami oraz ich statusem. Moduł zamówień systemu Unity Commerce jest także standardowo wyposażony w mechanizmy eksportowania danych o transakcjach do zewnętrznego systemu obsługi sprzedaży.

Oprócz części transakcyjnej sklepu, na stronie internetowej dostępne są także dodatkowe informacje o regulaminie zakupów, porady dotyczące zakupów na raty, opisy promocji, przewodniki po różnych rozwiązaniach technicznych, a także bogaty słownik terminów i inne strony opisowe dotyczące samej firmy.

Za efektywne administrowanie tymi elementami portalu odpowiada system zarządzania treścią. Na te potrzeby wykorzystana we wdrożeniu platforma Unity udostępnia system Unity Content Manager, który pozwala na edycję stron portalu. Redaktorzy mają do dyspozycji pełnoekranowy edytor WYSIWYG, umożliwiający zmianę zawartości stron bez konieczności posługiwania się językiem HTML. Podział na wersję roboczą i opublikowaną pozwala na podgląd tworzonej treści przed publikacją oraz rozdział uprawnień pomiędzy pracownikami Euro na redaktorów i osoby publikujące. System zapewnia także swobodną rozbudowę części opisowych portalu i szybką podmianę szaty graficznej, dzięki rozdzieleniu danych od warstwy prezentacyjnej. Za ostateczny wygląd i układ stron internetowych portalu handlowego odpowiada serwer Unity Commerce integrujący treści dostarczane przez system CMS z informacjami z katalogu produktów.


oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Ułaskawienia za P2P

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: