eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Paweł Kukiz wciąż lubiany przez media

Paweł Kukiz wciąż lubiany przez media

2015-06-18 12:21

Paweł Kukiz wciąż lubiany przez media

Paweł Kukiz wciąż lubiany przez media © BillionPhotos.com - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przeanalizował, jak kształtowała się w ostatnim czasie popularność medialna Pawła Kukiza. Jak się okazuje, polityk radzi sobie całkiem nieźle – zarówno pod względem liczby publikacji (5,7 tys. w okresie od 25 maja do 7 czerwca), jak i postrzegania – tylko 1% doniesień miało wydźwięk negatywny. Najwięcej informacji odnośnie polityka pojawiło się na portalach internetowych i w social media.

Przeczytaj także: Główny ekonomista Credit Agricole wygrywa ranking cytowań

Kukiz nie zniknął z mediów ani po przegranej w I turze, ani nawet po II etapie wyborów. Udało mu się pozyskać poparcie sporej części społeczeństwa. W okresie od 11 do 24 maja odnotowano na jego temat ponad 22,1 tys. publikacji. Z kolei od 25 maja do 7 czerwca – 5,7 tys. informacji, czyli 25 proc. przekazu sprzed II tury.

W tym samym czasie polityk pojawił się na 23 pierwszych stronach w prasie i został wymieniony w aż 86 publikacjach na stronie drugiej, a na trzeciej i czwartej odnotował po ponad 50 materiałów.

Największy udział w doniesieniach na temat Kukiza po zakończonej kampanii miały portale internetowe – 42 proc. i social media – 37 proc. Znacznie rzadziej pojawiał się w mediach tradycyjnych – prasie i telewizji (po 9 proc.) oraz radiu (3 proc.). Analiza rozkładu publikacji w czasie pokazuje, że po 25 maja, kiedy Kukiz został wymieniony w aż 911 doniesieniach serwisów internetowych, drastycznie spadła jego obecność na portalach na rzecz wzmocnienia pozycji w mediach społecznościowych.

Po zakończeniu kampanii prezydenckiej Kukiz nadal budzi skrajne emocje. Z jednej strony krytykowany jest za niedouczenie i agresję, z drugiej podziwiany za pasję i konsekwencję w działaniu. 14 proc. analizowanych doniesień miało wydźwięk pozytywny, 1 proc. negatywny, a 85 proc. neutralny. Najprzychylniej pisano o Kukizie w internecie – 13 proc. przekazu w sieci stawiało go w korzystnym świetle.

Najwięcej pozytywnych komentarzy Kukiz zebrał 29 maja, kiedy m.in. ogłoszono wyniki sondażu poparcia dla tzw. Listy Kukiza oraz zaufania do jego osoby. Tego dnia informacje zajmowały także największą powierzchnię – aż 83 stanowiły artykuły, a wskaźnik dotarcia osiągnął poziom ponad 308 mln kontaktów odbiorców z tymi materiałami. Ekwiwalent reklamowy doniesień na temat Kukiza od 25 maja do 7 czerwca wyniósł ponad 6 mln zł. Największy udział w tym wyniku miały stacje telewizyjne – 43 proc.

Zdecydowana większość przekazu na temat Kukiza należała do mediów ogólnopolskich – 76 proc. Spośród mediów regionalnych polityk budził największe zainteresowanie w województwach dolnośląskim – 167 publikacji, mazowieckim – 140 i małopolskim – 124. Najmniej interesowały się nim media ze świętokrzyskiego – 17, podlaskiego – 41, zachodniopomorskiego - 44 i lubuskiego – 46.

Analiza nacechowania publikacji z mediów regionalnych prowadzi do wniosku, że najprzychylniejsze Kukizowi były media województwa opolskiego – 15 proc. oraz mazowieckiego – 14 proc. Najczęściej krytykowany był w województwie pomorskim – 4 proc.

fot. mat. prasowe

Rozkład liczby publikacji na temat Pawła Kukiza w czasie

Najwięcej informacji na temat Pawła Kukiza w badanym okresie pojawiło się na portalach internetowych i społecznościowych


fot. mat. prasowe

Ekwiwalent reklamowy publikacji na temat Pawła Kukiza z uwzględnieniem wydźwięku

Ekwiwalent reklamowy informacji odnośnie Kukiza od 25 maja do 7 czerwca wyniósł ponad 6 mln zł


fot. mat. prasowe

Udział publikacji o wydźwięku pozytywnym, neutralnym i negatywnym w mediach regionalnych

Zdecydowana większość publikacji - 85 proc. - miała wydźwięk neutralny


oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: