eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Kinga Duda detronizuje Kasię Tusk

Kinga Duda detronizuje Kasię Tusk

2015-06-12 11:57

Kinga Duda detronizuje Kasię Tusk

Pierwsze córki Rzeczpospolitej walczą o uwagę mediów © kidza - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

W maju okładki prasowe zdobiła nowa medialna gwiazda – Kinga Duda. Dzień po wygranej Andrzeja Dudy zostało opublikowanych 689 informacji na temat jego córki. Zdecydowana większość z nich pojawiła się w serwisach internetowych, głównie w Wpolityce.pl. Dotychczasowa „pierwsza córka” RP – Kasia Tusk – cieszyła się znacznie mniejszym zainteresowaniem.

Przeczytaj także: Główny ekonomista Credit Agricole wygrywa ranking cytowań

W maju córka Andrzeja Dudy pojawiła się na 42 okładkach prasowych, podczas gdy Kasia Tusk – zaledwie na 8. Co więcej, znana blogerka w wielu publikacjach stanowiła jedynie punkt odniesienia dla nowej „pierwszej córki” RP.

Porównanie liczby publikacji na temat obu pań wskazuje na blisko trzykrotnie większe zainteresowanie medialne Kingą Dudą – 2596 do 900 publikacji. Największy udział w przekazie na temat córki prezydenta elekta miał internet – ponad 84 proc. ogółu informacji, 7 proc. stanowiły doniesienia z prasy, 6 proc. z telewizji i 3 proc. z radia.

Pierwsze przejawy zainteresowania Kingą Dudą analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” odnotowali na dwa dni przed I turą wyborów. 8 maja pojawiły się 32 materiały na temat córki Dudy. Przejście kandydata PiS do II tury spowodowało prawdziwą lawinę publikacji na jej temat (11 maja – 610 materiałów). Katarzynę Tusk wymieniono w 383 informacjach. Największym zainteresowaniem 19-letnia studentka prawa cieszyła się dzień po wygranej, już jako córka prezydenta elekta. 25 maja w mediach pojawiło się 689 informacji na jej temat. Tego samego dnia Kasię Tusk wymieniono w 255 materiałach.

Medialną popularność córek polityków potwierdzają wyniki Google Trends. Na wykresie wyraźnie widać, że o ile Kinga Duda odnotowywała wzrosty zainteresowania internautów, to liczba zapytań związanych z Kasią Tusk utrzymywała się na podobnym niskim poziomie.

Mediom podoba się wyważony styl Kingi, która w naturalny sposób stała się konkurentką najpopularniejszej dotychczas córki polityka w Polsce – Kasi Tusk.
Po tym, jak Kinga Duda pojawiła się na scenie politycznej, media skupiły się głównie na jej sposobie ubierania się, makijażu i zachowaniu, a dziennikarze węszą smaczki z życia prywatnego. Pani Kinga ma duże szanse, by stać się ikoną stylu, ale nic nie wskazuje, by chciała rozwijać się w tym kierunku. Spekuluje się, że jej dalsza aktywność będzie dotyczyła sfery politycznej. Niezależnie jednak od drogi, którą wybierze, zawsze będzie wzbudzać zainteresowanie mediów – komentuje Marlena Sosnowska, rzecznik prasowy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

W zestawieniu źródeł medialnych, które najczęściej informowały o Kindze Dudzie, prowadzi portal Wpolityce.pl (78 materiałów). Drugi pod względem liczby publikacji był serwis Se.pl (60). W pierwszej piątce znalazły się również Fakt.pl (39), Superstacja (36) i TVN24 (24). W przypadku Kasi Tusk największą aktywnością wykazali się dziennikarze Fakt.pl (15). Wysoko uplasowały się portale celebryckie: Kozaczek.pl, Pudelek.pl, Pomponik.pl i Zeberka.pl.

Informacje na temat Kingi Dudy opublikowane w prasie i internecie wygenerowały dotarcie na poziomie ponad 1,9 mld kontaktów. Ekwiwalent reklamowy tych publikacji oszacowano na blisko 14 mln zł, a ze wszystkich mediów – na prawie 21 mln zł. Materiały na temat Kasi Tusk osiągnęły dużo mniejszy wskaźnik dotarcia – przeszło 368 mln kontaktów oraz AVE odpowiednio w wysokości ponad 3 i 4,5 mln zł.

fot. mat. prasowe

Kinga Duda kontra Kasia Tusk - liczba okładek w maju 2015 r.

Kinga Duda z dnia na dzień podbiła media - jej imię znalazło się na 42 okładkach prasowych


fot. mat. prasowe

Wyniki medialności a liczba zapytań wg Google Trends

Wyniki Google Trends pokazują, że Kinga Duda cieszyła się rosnącą popularnością


fot. mat. prasowe

Mapa benchmarkingowa pozycji medialnej Kingi Dudy i Kasi Tusk

Ekwiwalent reklamowy publikacji w prasie i internecie na temat Kingi Dudy szacowany jest na prawie 14 mln zł.


oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: