eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Kantory internetowe w opinii klientów

Kantory internetowe w opinii klientów

2015-06-13 00:50

Kantory internetowe w opinii klientów

Kantor internetowy © Halfpoint - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Od pojawienia się na polskim rynku pierwszego kantoru internetowego upłynęło już kilka lat. Rzesza amatorów elektronicznej wymiany walut rośnie z roku na rok, czego dobitnym dowodem może być chociażby dynamiczny wzrost ilości opinii, jakie na temat kantorów pojawiają się w sieci. Przyjrzał się im serwis Opineo.pl. Analizie poddano nie tylko opinie konsumentów, ale również ich oczekiwania.
Bez wątpienia kantory internetowe poprawiły jakość życia wielu konsumentów. Cenią je nie tylko turyści, którzy z ich pomocą zaopatrują się w potrzebną im na wyjazd walutę, ale i kredytobiorcy zadłużeni w obcych walutach, którzy dzięki nim mogą znacząco obniżyć wysokość rat. Zadowoleni są też importerzy i importerzy, którym kantory online pomagają sprawnie realizować transakcje z zagranicznymi partnerami.

Z całą stanowczością można stwierdzić, że kantory internetowe to wygoda, oszczędność oraz bezpieczna alternatywa dla tradycyjnej wymiany walut.

Niemniej jednak powierzenie dużej ilości pieniędzy instytucji pozabankowej w wielu konsumentach budzi niepokój. Zanim zdecydują się oni na korzystanie z usług e-kantoru, dokładnie go sprawdzają. Ankieta przeprowadzona przez serwis Opineo w marcu 2015 na grupie 2,5 tysiąca użytkowników e-kantorów pokazuje, że 38% respondentów, sprawdzając wiarygodność e-kantoru, w pierwszej kolejności szuka o nim opinii. Co trzeci ankietowany przynajmniej raz zrezygnował z usług kantoru internetowego, gdy poznał negatywne opinie na jego temat.

Analiza opinii o e-kantorach


Jak się jednak okazuje, klienci częściej polecają innym użytkownikom kantor internetowy, niż odradzają. Tych negatywnych komentarzy konsumenckich jest znacznie mniej — na korzyść pozytywnych.
— Z analizy pół miliona opinii o kantorach internetowych wyłania się bardzo dobra ocena. Ponad 90% użytkowników Opineo oceniających e-kantory deklaruje, że poleciłoby ich usługi swoim znajomym. To bardzo dużo, zważywszy, że rekomendacja w świecie e-commerce jest jak wirtualna waluta, za którą można kupić pierwszą wizytę klienta — mówi Paweł Kucharzak, prezes zarządu Opineo.

Kantory internetowe nie tylko muszą zdobyć klienta, ale też go zatrzymać. Mają wszelkie predyspozycje do tego, by taką lojalność budować. Zadowolony użytkownik niechętnie zmienia wypróbowaną platformę wymiany walut, na której jest zarejestrowany, udostępnił swoje dane, zna jej pełną funkcjonalność oraz warunki współpracy. Dodatkowym wabikiem są oczywiście wszelkie programy lojalnościowe i zniżki, które jeszcze bardziej motywują klienta do powrotu.

Klienci nie tylko polecają kantory internetowe, ale też są skłonni wybaczyć im drobne przewinienia. Sporo, bo aż 60% klientów nigdy nie doświadczyło niedogodności ze strony e-kantoru, twierdząc, że kantory internetowe działają raczej sprawnie i fachowo. Jednocześnie 28% użytkowników przepytanych przez Opineo potwierdza, że niedogodności się zdarzają, ale w ramach rekompensaty oczekują oni od kantoru internetowego rabatu na kolejne usługi, co oznacza, że nie zrażają się do e-kantoru, tylko są gotowi mu wybaczyć i nadal korzystać z jego usług.

Plusy i minusy


Jak pokazują pozytywne opinie, klientów przyciąga wygoda, funkcjonalność, oszczędności, możliwość samodzielnego decydowania o swoich finansach itd. Kantory też bardzo dobrze radzą sobie z obsługą klienta.

Ponadto, wymiana wysokich kwot pieniędzy jest bezpieczniejsza niż wizyta w kantorze stacjonarnym (pod warunkiem, że wszystkie operacje elektroniczne odbywają się w szyfrowanych połączeniach), bo nie trzeba nosić przy sobie sporej ilości gotówki.

Wyraźnie chwalone są te kantory internetowe, które mają konta w wielu bankach i które nie pobierają dodatkowych opłat.

Wśród opinii zdarzają się też negatywne oceny. Dotyczą głównie wysokości kursów, które mogłyby być bardziej atrakcyjne lub które powinny być gwarantowane. Wadą wielu kantorów internetowych, według konsumentów, jest brak całodobowej obsługi — infolinia i obsługa kantoru odbywa się tylko w dni robocze (nie wszystkie kantory internetowe umożliwiają transakcje 24h). Do minusów klienci zaliczają też zbyt długie oczekiwanie na zaksięgowanie kwoty (czas realizacji transakcji jest indywidualnie przypisany do każdej wymiany, zależy on przede wszystkim od tego, w ramach jakiego banku jest ona przeprowadzana).

fot. mat. prasowe

Czego oczekujesz od kantoru w ramach rekompensaty za potknięcie?

Dla 28% użytkowników przepytanych przez Opineo najlepszą rekompensatą za niedogodności są rabaty na kolejne usługi.


W swoich opiniach konsumenci narzekają na problemy techniczne lub zwracają uwagę na złą konstrukcję samego serwisu (brak intuicyjności itp.). Doceniają jednak fakt, że w razie wątpliwości — w porę otrzymują od kantoru internetowego rzeczową informację, wskazówkę.

fot. mat. prasowe

Liczba opinii o kantorach wystawiona w latach 2010-2014

Z roku na rok liczba opinii na temat kantorów internetowych zwiększa się, w 2014 roku było ich ponad dwukrotnie więcej niż rok wcześniej.

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl

Zobacz także


Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (6)

  • Re: Kantory internetowe w opinii klientów

    mareczek / 2015-06-14 15:51:52

    już pisałem ale jak chcesz wymienić tanio walutę to zgadzam się, że kantory internetowe są odpowiednim narzędziem, ale który wybrać? jak nie wiesz to porównaj je wszystkie w jednym miejscu na strefawalut.pl odpowiedz ] [ cytuj ]

  • wady i zalety e kantorów

    MalgorzataVitk / 2016-01-04 23:15:57

    Akurat ja trafiłam na bardzo dobry kantor, którego nie dotyczą "minusy" wspomniane w artykule. Amronet.pl jest dostępny przez całą dobę, a kursy nie są sztywno określone. Szybka wymiana dotyczy najlepszego aktualnie dostępnego kursu, ale można np. zaproponować własną stawkę albo zadzwonić do biura i wynegocjować błyskawiczne przewalutowanie taniej. odpowiedz ] [ cytuj ]

  • Jak najwięcej zalet.

    MalgorzataVitk / 2017-05-31 22:11:50

    Wybrałam taki e-kantor, który posiada jak najwięcej zalet. Przez Amronet mogę wymieniać całodobowo, pod względem technicznym wszystko dopięte na ostatni guzik. odpowiedz ] [ cytuj ]

  • nowy, dobry kantor

    MalgorzataVitk / 2017-07-28 22:35:26

    Wzięłabym od uwagę Pluskantor.pl. Już miałam okazję kupić tam EUR . Nie znalazłam nigdzie lepszego kursu, poszło szybciutko. odpowiedz ] [ cytuj ]

  • Re: Kantory internetowe w opinii klientów

    Karol223 / 2017-09-26 19:22:18

    Moim ulubionym kantorem internetowym jest Amronet. Doceniam go za najwyższą jakość obsługi oraz bardzo atrakcyjne kursy walutowe. odpowiedz ] [ cytuj ]

  • Gregor223 / 2017-10-11 19:06:00

    Warto skorzystać z usług Amronet, ponieważ ma on świetną ofertę oraz bardzo przyjemną w użytkowaniu stronę internetową. Sam z niego korzystam i nigdy się nie zawiodłem :) odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.