eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Diety, odchudzanie, rozrywka, hobby. Co jeszcze oglądają młodzi?

Diety, odchudzanie, rozrywka, hobby. Co jeszcze oglądają młodzi?

2015-06-08 09:38

Diety, odchudzanie, rozrywka, hobby. Co jeszcze oglądają młodzi?

Co oglądają młodzi w Internecie? © goodluz - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Badanie przeprowadzone przez CNN dowiodło, że ponad połowa młodych Amerykanów korzysta z zasobów Internetu bez konkretnego powodu. Czy w Polsce jest podobnie? Postanowił sprawdzić to Gemius, z którego analizy wynika, że polscy internauci pomiędzy 18 a 29 rokiem życia chętnie zaglądają m.in. na serwisy zawierające aktualności ze świata studentów. Interesuje ich również hosting plików, odchudzanie, fitness orz hobby.

Przeczytaj także: Jak wygląda życie studenckie?

Młodzi i wykształceni


Statystyki pokazują, że do badanej przez Gemius grupy użytkowników należy co piąty polski internauta (19 proc.), a więc nieco ponad 4 mln osób.

Typowe zainteresowania młodych ludzi


Analiza dowiodła, że badana grupa internautów częściej niż inni zaglądają na strony WWW, na których znajdują informacje poświęcone sprawom studenckim i młodzieżowym. Zagadnieniami, które wzbudzają spore zainteresowanie są także: hosting plików, diety, odchudzanie, fitness, hobby, moda i uroda. Młodzi nie stronią również od witrym firmowych z branż: rozrywka, odzież, transport.

Strony studenckie i młodzieżowe


Na stronach WWW z tej kategorii analizowana grupa internautów jest szczególnie zainteresowana serwisami zawierającymi aktualności ze świata studentów, tj. Dlastudenta.pl i Studentsnews.pl. Prawie jedna trzecia (30 proc.) odwiedzających te strony to przedstawiciele analizowanej grupy internautów. Nieco mniejszy ich odsetek jest wśród użytkowników sieci zaglądających do miejskiego słownika slangu i mowy potocznej na stronie Miejski.pl – 29 proc. jego użytkowników to internauci między 18 a 29 rokiem życia, którzy deklarują wykształcenie co najmniej średnie.

Strony oferujące hosting plików


Internauci z analizowanej grupy chętnie odwiedzają następujące strony WWW, które służą do umieszczania plików w sieci i dzielenia się nimi z innymi osobami: Drive.google.com (33 proc. odwiedzających), Zippyshare.com (30 proc.) i Sciagara.pl (25 proc).

Strony internetowe o modzie i urodzie


Spośród stron WWW poświęconych modzie i urodzie dużym odsetkiem użytkowników między 18 a 29 rokiem życia, którzy deklarują wykształcenie co najmniej średnie, cieszą się serwisy z plotkami, poradami i newsami modowymi. Są to: Zeberka.pl (40 proc.) oraz Wizaz.pl i Snobka (po 34 proc.).

Strony dotyczące diet, odchudzania i fitnessu


Wśród zainteresowań analizowanej grupy internautów znajdują się też strony poświęcone dietom, odchudzaniu i fitnessowi. Stanowią oni 31 proc. odwiedzających stronę Vitalia.pl, na której można znaleźć porady dotyczące osiągnięcia i utrzymania zgrabnej sylwetki. Z kolei ponad jedna czwarta użytkowników Sportowego Forum Dyskusyjnego (Sfd.pl) oraz strony Fitness.sport.pl to osoby w wieku 18–29 lat z wykształceniem średnim lub wyższym (odpowiednio 28 proc. i 26 proc.).

fot. mat. prasowe

Czym interesują się młodzi i wykształceni internauci?

Sprawy studenckie, rozrywka oraz hosting plików to kwestie, które w największej mierze interesują internautów.


Strony internetowe poświęcone hobby


Spośród stron WWW związanych z hobby wysoki odsetek przedstawicieli analizowanej grupy internautów znajduje się na portalu Polska-zbrojna.pl (30 proc. użytkowników), który należy do Wojskowego Instytutu Wydawniczego. Nieco mniejszy odsetek młodych internautów z wykształceniem co najmniej średnim można znaleźć wśród użytkowników portalu dla miłośników piwa Beerlovers.pl (29 proc.) i forum dla osób zainteresowanych profesjonalną hodowlą psów Dogomania.com (26 proc.).

Strony firmowe: rozrywka, transport i odzież

  • Strony firmowe z branży rozrywkowej to przede wszystkim strony kin. Na Multikino.pl i Cinema-city.pl co trzeci odwiedzający to przedstawiciel analizowanej grupy internautów (odpowiednio 35 proc. i 31 proc.). Z kolei na Helios.pl jedna czwarta (26 proc.) odwiedzających to internauci między 18 a 29 rokiem życia z wykształceniem średnim lub wyższym.
  • W przypadku firm transportowych internautów z analizowanej grupy najłatwiej spotkać na następujących stronach: Polskibus.com (38 proc. odwiedzających), Intercity.pl (32 proc.) i Ztm.waw.pl (28 proc.).
  • W przypadku stron firm odzieżowych dużym powodzeniem wśród użytkowników z analizowanej grupy internautów cieszą się Mohito.com (43 proc. odwiedzających), House.pl (38 proc.) i Ccc.eu (35 proc.).

O badaniu Megapanel PBI/Gemius
Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego w sposób ciągły od ponad 10 lat przez firmę Gemius we współpracy ze spółką Polskie Badania Internetu (PBI). Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują popularność stron WWW oraz związanych z nimi profili społeczno-demograficznych internautów. Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują.

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: