Najcenniejsze marki świata 2015
2015-05-28 12:16
Apple liderem © makaule - Fotolia.com
Przeczytaj także: Najcenniejsze marki świata 2014 - sektor ubezpieczeń
Co zadecydowało o tegorocznym sukcesie zwycięzcy? Mogłoby się wydawać, że był to niezwykle popularny AppleWatch. Tymczasem główną siłą napędową wzrostu wartości marki okazał się iPhone 6. Potęga giganta z Cupertino po raz kolejny doczekała się potwierdzenia. Jak powiedziała stojąca na czele zespołu przygotowującego ranking BrandZ Doreen Wang,„Apple nadal „rządzi”, a głównym powodem tej dominacji są innowacje i zmiany, wprowadzane w taki sposób, który przynosi realne korzyści konsumentom. Zaspokaja ich potrzeby emocjonalne i racjonalne, a ponadto ułatwia życie w sposób przyjemny i istotny dla konsumentów. Apple wyraźnie komunikuje, czym jest i wciąż podejmuje wysiłki w celu odświeżenia swojego przekazu. Dzięki temu jest w stanie utrzymać swoją wyróżnialność, dzięki której marka Apple jest tak bardzo pożądana przez konsumentów”.
Całkowita wartość marek należących do zestawienia Top 100 wynosi obecnie 3,3 bilionów dolarów USA, czyli o 14% więcej niż w 2014 roku oraz o 126% w stosunku do pierwszego rankingu opracowanego 10 lat temu.
David Roth z WPP zauważył:
„Wartość marek wzrosła znacząco mimo turbulencji, jakie przeżywaliśmy w minionej dekadzie. Jest to niesłychanie istotny moment dla firm budujących swoje marki. Jesteśmy w przeddzień nadejścia nowego, normalnego, acz zmieniającego się konsumenta. Ostatnie 10 lat pokazało, że inwestowanie w tworzenie silnych, wartościowych marek przynosi ponadprzeciętne zyski dla akcjonariuszy”.
fot. makaule - Fotolia.com
Apple liderem
Najważniejsze wnioski z tegorocznego rankingu BrandZ Top 100:
- Technologia to najszybciej rosnąca kategoria – do 24% w ubiegłym roku; marki technologiczne w rankingu Top 100 są warte ponad 1 bilion USD, czyli odpowiadają za niemal jedną trzecią wartości wszystkich marek w rankingu.
- Facebook rośnie najszybciej, osiągając wzrost na poziomie 99% dzięki swojej skutecznej strategii polegającej na nabywaniu i integrowaniu innych aplikacji społecznościowych, takich jak Instagram czy WhatsApp. Facebook wie też, jak zarabiać pieniądze na swoich platformach i jak prowadzić cross-selling.
- E-commerce podnosi wartość marki z branży handlu detalicznego – Alibaba wchodzi do rankingu i wyprzedza Amazon. Chiński lider handlu elektronicznego Alibaba wszedł do rankingu przedsiębiorstw z branży detalicznej z wartością swojej marki na poziomie 66,4 mld USD, dzięki czemu cała kategoria zyskała w rankingu 24%, a chiński gigant wyprzedził zarówno Amazon, jak i Walmart. Najcenniejsze marki w kategorii handlu detalicznego, czyli Alibaba i Amazon, które nie mają fizycznych placówek handlowych, są obecnie warte więcej niż Walmart, który posiada 11 tys. sklepów na całym świecie.
fot. mat. prasowe
Ranking dziesięciu najcenniejszych marek świata w 2015 roku – BrandZ Top 25
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
BrandZ B2B: oto najcenniejsze marki z sektora rozwiązań dla biznesu
-
Najcenniejsze marki świata 2022. Apple na szczycie
-
Tesla najcenniejszą marką motoryzacyjną
-
Najcenniejsze marki odzieżowe i luksusowe w czasach pandemii
-
Amazon utrzymał pozycję najcenniejszej marki świata
-
BrandZ: Amazon ponownie najcenniejszą marką świata, Google poza podium
-
BrandZ: najcenniejsze marki odzieżowe 2019
-
BrandZ: najcenniejsze fast foody świata
-
Najcenniejsze marki luksusowe 2019. LV i kto jeszcze?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)