Gdański Port Północny zyska lepsze połączenie kolejowe
2015-05-24 19:33
PKP PLK rozbudowuje połączenie z Portem Północnym © Grzegorz Polak - Fotolia.com
Przeczytaj także: Miliardowe inwestycje w kolej na Dolnym Śląsku
Prace modernizacyjne na linii Pruszcz Gdański - Port Północny obejmują cały, 12-kilometrowy odcinek. Trwa budowa nasypów kolejowych i montaż sieci trakcyjnej, powstają budynki nastawni w Gdańsku Olszynce i Gdańsku Porcie Północnym. W stoczni Gdynia Nauta są obecnie spawane elementy mostu, który w lipcu zostanie przetransportowany nad Martwą Wisłą i osadzony na wykonanych już przyczółkach. Nowy most będzie miał 122 metry długości a jego waga wyniesie 2000 ton.To właśnie ten most na Martwej Wiśle jest kluczowym elementem inwestycji. Nowa przeprawa będzie dwutorowa. Pociągi pojadą po nim z prędkością 100 km/h i będą mogły przewozić cięższe niż obecnie ładunki. Wzrośnie też przepustowość. Po starym moście mogło jeździć 30 par pociągów na dobę, a z nowego będzie mogło korzystać sześć razy więcej. Nowy most będzie osadzony wyżej niż poprzedni, co usprawni żeglugę.
Koszt budowy mostu to 38 mln zł. Cała inwestycja wraz z przebudową linii kolejowej zakończy się w sierpniu 2016 roku. Cała modernizacja mostu i linii kolejowej z Pruszcza Gdańskiego do stacji Gdańsk Port Północny będzie kosztować 370 mln zł.
Zmodernizowana zostanie również linia kolejowa do portu w Gdyni. PKP PLK opracowuje już stosowną dokumentację przedprojektową. Prace przewidziano na lata 2017 – 2021. Program portowy obejmuje wszystkie cztery najważniejsze porty morskie.
PKP PLK oprócz poprawy dostępu do portów morskich zamierzają również udrożnić wyjazdy ze Śląska oraz korytarze towarowe na osi północ – południe.
oprac. : Grzegorz Gacki / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
PKP korygują rozkład jazdy. Wszystko za sprawą remontów
-
Wojny kolejowe, czyli o "kwitach" na Grzegorza Muszyńskiego, wiceprezesa PKP PLK
-
Nowy Jedwabny Szlak: z Chin do Polski koleją
-
Ograniczenie kradzieży w PKP Cargo. Pomogły drony
-
PKP Cargo redukuje zatrudnienie. Odejdzie 3 tysiące osób
-
„Żółtek” lepszy od Pendolino
-
PKP: drony przeciwko kolejowym złodziejom
-
PKG Cargo wybiera się na europejskie tory
-
NIK: katastrofalny stan kolei
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)