Koniunktura konsumencka V 2015
2015-05-22 10:34
Nastroje Polaków w dół © DDRockstar - Fotolia.com
Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka IV 2015
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej był niższy o 2,7 p. proc. niż w kwietniu br. i ukształtował się na poziomie -13,6.Wśród składowych wskaźnika, największy spadek wystąpił dla oceny obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadek o 4,0 p. proc.), a w dalszej kolejności dla ocen obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów i przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadek odpowiednio o 3,5 i 3,0 p. proc.).
W porównaniu do maja 2014 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 3,4 p. proc.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej spadł o 3,0 p. proc. i ukształtował się na poziomie -17,2.
Największy spadek wystąpił w przypadku składowej dotyczącej oceny przyszłego poziomu bezrobocia (spadek o 4,0 p. proc.). Wartości składowych odnoszących się do przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego i możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy obniżyły się odpowiednio o 3,0 i 2,8 p. proc.
W maju br. WWUK osiągnął wartość o 3,4 p. proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2014 r.
fot. mat. prasowe
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej oraz jego wartości składowe
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Nastroje konsumentów w marcu 2024 nieco lepsze
-
Nastroje konsumentów bez zmian w lutym 2024
-
Nastroje konsumentów lepsze w styczniu 2024
-
Nastroje konsumentów w grudniu 2023 pogorszyły się
-
Nastroje konsumentów w listopadzie 2023 jeszcze lepsze
-
Nastroje konsumentów w październiku 2023 dalej w górę
-
Nastroje konsumentów w sierpniu 2023 dalej w górę
-
Nastroje konsumentów w lipcu 2023 jeszcze lepsze
-
Nastroje konsumentów w czerwcu 2023 dalej w górę
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)