Symulator jazdy lokomotywą pomaga w szkoleniu maszynistów PKP Intercity
2015-05-17 19:41
Maszyniści PKP Intercity szkolą się na symulatorze © Artur Golbert - Fotolia.com
Przeczytaj także: Polskie lokomotywy spalinowe w PKP Intercity
Prace nad projektem rozpoczęły się w 2012 roku i liczyły trzy etapy. Dwa pierwsze obejmowały części przygotowawczą oraz badawczą, realizowaną wraz z Instytutem Kolejnictwa. Ostatnim etapem było wdrożenie projektu, w ramach którego przewoźnik kupił symulator opracowany na podstawie wyników prac badawczych. W listopadzie 2013 roku do przewoźnika wpłynęły trzy oferty. Wygrała polska firma Autocomp Management. Testy urządzenia trwały od listopada 2014 roku.– Szkolenie na symulatorach jest obecnie standardem w całej Europie, stąd z dużym zaangażowaniem włączyliśmy się w proces przygotowywania założeń technicznych, które w najlepszy sposób pozwoliłyby odzwierciedlić warunki na polskich kolejach. Współpraca pracowników naukowo-badawczych z kolejarzami jest bardzo cenna, ponieważ pozwala połączyć wiedzę teoretyczną z oczekiwaniami praktyków – mówi Andrzej Żurkowski, dyrektor Instytutu Kolejnictwa.
Różne lokomotywy, różne warunki
Symulator znajduje się na zapleczu technicznym PKP Intercity na warszawskiej Olszynce Grochowskiej. Urządzenie składa się z trzech części. Pierwsza to ruchoma platforma z wymiennymi kabinami imitującymi dwa rodzaje lokomotyw – EP09 oraz EU44 (Husarz). Druga część to stanowisko dla operatora urządzenia, a trzecia służy do obserwacji osób szkolonych.
Symulator realizuje scenariusze realnie występujące na trasach np. złe warunki pogodowe, uszkodzenie hamulca, czy przeszkody w postaci powalonego drzewa. Urządzenie może być również wykorzystane do badań maszynistów, którzy brali udział w wypadkach kolejowych.
UE dorzuciła 1,2 miliona
Opracowanie i zakup symulatora były dofinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013. Z funduszy europejskich trafiło ponad 1,2 mln zł, a cały projekt kosztował niemal 4,4 mln zł netto (prawie 5,4 mln zł brutto).
oprac. : Grzegorz Gacki / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
PKP testują Dart - "polskie Pendolino"
-
Nie tylko Pendolino: PKP Intercity FLIRT-uje. Testy nowego pociągu
-
PKP Intercity znów sprzedaje bilety przez Internet
-
Wpadka z biletami na Pendolino: w PKP Intercity lecą głowy
-
PKP Intercity: brudne pociągi, niedziałająca klimatyzacja
-
Upadłość PKP będzie już możliwa. Zmiana prawa
-
Szybkie pociągi w PKP Intercity
-
PKP Intercity: rośnie liczba pasażerów
-
PKP: rośnie liczba pasażerów
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)