Koniunktura konsumencka IV 2015
2015-04-27 15:31
W kwietniu powrócił optymizm © kaalimies - Fotolia.com
Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka III 2015
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej był wyższy o 5,5 p. proc. niż w marcu br. i ukształtował się na poziomie -10,9.Dla wszystkich składowych wskaźnika BWUK odnotowano wartości znacznie wyższe niż w poprzednim miesiącu. Wzrosty te wahały się w granicach od 4,0 p. proc. dla ocen przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego do 7,4 p. proc. w przypadku ocen dotyczących obecnego dokonywania ważnych zakupów.
W porównaniu do kwietnia 2014 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 7,2 p. proc.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej wzrósł o 5,3 p. proc. i ukształtował się na poziomie -14,2.
fot. mat. prasowe
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej oraz jego wartości składowe
Wzrost wartości wskaźnika wystąpił dla wszystkich jego składowych. Najbardziej poprawiły się oczekiwania dotyczące przyszłego poziomu bezrobocia oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost odpowiednio o 9,7 p. proc. i 6,1 p. proc.).
W kwietniu br. WWUK osiągnął wartość o 8,0 p. proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2014 r.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Nastroje konsumentów lepsze w styczniu 2024
-
Nastroje konsumentów w grudniu 2023 pogorszyły się
-
Nastroje konsumentów w listopadzie 2023 jeszcze lepsze
-
Nastroje konsumentów w październiku 2023 dalej w górę
-
Nastroje konsumentów w sierpniu 2023 dalej w górę
-
Nastroje konsumentów w lipcu 2023 jeszcze lepsze
-
Nastroje konsumentów w czerwcu 2023 dalej w górę
-
Nastroje konsumentów w maju 2023 lepsze
-
Nastroje konsumentów jeszcze lepsze w kwietniu 2023
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)