eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja › Połączenia lokalne: jak dzwonić?

Połączenia lokalne: jak dzwonić?

2005-12-05 13:51

Od 5 grudnia 2005 r. zmienia się sposób realizacji połączeń miejscowych i strefowych (lokalnych). Każde takie połączenie z telefonu stacjonarnego lub automatu telefonicznego będzie rozpoczynało się od wybrania cyfry 0 i wskaźnika strefy numeracyjnej (tzw. numeru kierunkowego) właściwego dla danej strefy.

Przeczytaj także: Od grudnia dłuższe numery telefoniczne

Dotąd dzwoniący wybierał od razu numer abonenta. Zmiana wynika z Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 14 lipca 2005 r. w sprawie planu numeracji krajowej dla publicznych sieci telefonicznych zgodnie, z którym wprowadzenie zamkniętego planu numeracji krajowej musi nastąpić w terminie do dnia 31 grudnia 2005 r. Obowiązek wprowadzenia tych zmian dotyczy wszystkich operatorów telefonii stacjonarnej.

Według nowego schematu, każde połączenie miejscowe i strefowe będzie wymagało wybrania 10 cyfr, tak jak w przypadku połączenia międzystrefowego (międzymiastowego):

0 - dwucyfrowy numer kierunkowy - siedmiocyfrowy numer abonenta

(np. 0 22 791 86 19 w Warszawie lub 0 91 791 86 19 w Szczecinie).

Zmiany nie dotyczą wybierania numerów skróconych Abonenckich Usług Specjalnych (AUS):

- trzycyfrowych numerów alarmowych, np. do pogotowia ratunkowego 999;

- numerów czterocyfrowych, np. zamawianie rozmów międzymiastowych 90 50, informacja miejska 9491, radio taxi, pogotowia techniczne itp.;

- numerów sześciocyfrowych, tj. numerów informacyjnych tp, np. biuro numerów 118 913.

W przypadku realizowania przez klienta TP połączenia poprzez numer dostępu innego niż TP dostawcy usług (prefiks), schemat wybierania numeru będzie następujący:

0 - prefiks - dwucyfrowy numer kierunkowy - siedmiocyfrowy numer telefonu.

Klienci Tele2, posiadający preselekcję tego operatora łączą się lokalnie przez sieć Tele2 po wybraniu zera, numeru kierunkowego i starego numeru abonenta, czyli dokładnie na takich samych zasadach jak klienci TP SA.

Klienci powinni pamiętać o przeprogramowaniu pamięci urządzeń: - aparatu telefonicznego - faksu - modemu - centralki PABX – innych urządzeń umożliwiających automatyczne wybieranie numerów w ruchu lokalnym. Przeprogramowanie polega na dodaniu przed numerem telefonu zera i numeru kierunkowego właściwej strefy numeracyjnej.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: