eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Bez strony mobilnej znikniesz z Google

Bez strony mobilnej znikniesz z Google

2015-04-24 12:29

Przeczytaj także: Polskie firmy i ich obecność w Internecie


Oto siedem najczęstszych błędów spotykanych na stronach internetowych:


  1. Zbyt długie ładowanie się strony.
  2. Niedostosowanie strony do różnych przeglądarek na urządzeniach mobilnych.
  3. Niedostosowanie wymiarów strony do wielkości i rozdzielczości ekranów urządzeń mobilnych.
  4. Błędnie wprowadzone dane kontaktowe i numery telefonów.
  5. Badania pokazują, że bardzo często użytkownik odwiedza stronę z poziomu urządzenia mobilnego w celu skontaktowania się z firmą. Jeśli numer telefonu jest poprzedzony „0” (zerem), to uniemożliwia bezpośrednie wykonanie połączenia z poziomu urządzenia, a przecież to bardzo duże udogodnienie. Dodatkowo, nadal zdarza się, że numer telefonu podany na stronie mobilnej jest w postaci graficznej i w ogóle nie jest „klikalny”.
  6. Zbyt małe linki oraz przyciski, które uniemożliwiają wygodne poruszanie się po stronie mobilnej. To bardzo częsty i poważny błąd. Zniecierpliwiony użytkownik nie mogąc trafić w dany przycisk czy odnośnik, opuszcza taką stronę udając się do konkurencji. Tu warto zaufać dobrej agencji interaktywnej, która opracuje całą stronę mobilną. „Wygodne” rozmiary przycisków na stronach mobilnych według Apple to 44 px × 44 px, natomiast według Microsoftu długość krawędzi przycisku powinna wynosić około 34 px, a według firmy Nokia – 28 px.
  7. Zbyt małe odległości pomiędzy przyciskami lub linkami (trudność w trafieniu w dany odnośnik). Odległości powinny mieć co najmniej 8 px.
  8. Niefunkcjonalnie zaprojektowany komunikat o polityce „cookies”. W marcu 2013 roku wszedł w życie przepis, który nakazuje umieszczenie informacji dla użytkownika o działaniu „cookies” na stronie internetowej. Komunikat ten wyświetlany jest najczęściej w postaci okienka, które z uwagi na źle przemyślany rozmiar lub umiejscowienie w wersji mobilnej jest trudny do zamknięcia czy zaakceptowania lub komunikat zasłania istotne treści witryny. Skutkiem braku funkcjonalnych rozwiązań są błędne kliknięcia i zniechęcenie użytkowników do witryny internetowej, gdyż przycisk zasłania istotne treści na stronie. W tej sytuacji zirytowany, konsument z reguły opuszcza witrynę i udaje się do konkurencji.

System App Indexing - nowe narzędzie od Google


Nowością wprowadzoną przez Google będzie również narzędzie App Indexing. W momencie, kiedy twórca aplikacji umieści ją we wspomnianym systemie, aplikacja ta będzie również pojawiała się w wynikach wyszukiwania Google.

Znikasz czy nie


Nawet, jeśli obecnie firma nie notuje dużej liczby odwiedzin swojej strony z urządzeń mobilnych to i tak warto zadbać o jej mobilną wersję, gdyż kontrahenci często szukają danych kontaktowych lub adresu firmy z poziomu urządzenia mobilnego. Według PBI/Gemius Megapanel, na koniec 2014 roku internauci generowali miesięcznie ok 2,5 mld odsłon przy użyciu urządzeń mobilnych. Coraz więcej osób właśnie za pomocą smartfonów czy tabletów szuka w Internecie firm, ofert, informacji. Co więcej zmiany, które planuje wprowadzić Google również potwierdzają ten trend. Jeśli nie mamy pewności czy nasza strona odpowiada nowym wymaganiom wyszukiwarki warto zwrócić się o pomoc do agencji interaktywnej, która sprawdzi stronę, doradzając najlepsze rozwiązania.

Michał Hryniszyn prezes agencji

poprzednia  

1 2

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (3)

  • Poprawcie tytuł rodem z Faktu

    Konto usunięte / 2015-04-25 22:26:44

    Nie "Bez strony mobilnej znikniesz z Google" tylko "Jeżeli swoje strony masz bez wersji mobilnej, nie pojawią się ona w wyszukiwaniach robionych z urządzeń mobilnych". odpowiedz ] [ cytuj ]

  • Babisz29 / 2017-09-14 14:26:37

    Owszem, dlatego trzeba szukać dobrej firmy która takie rzeczy sama wypunktuje i zaproponuje rozwiązania. Ja w ogóle ignorowałem temat dopóki nie połaziłem po kilku blogach z róznymi kreacjami i przy studium radia kolor tutaj http://netgraf.pl/blog dotarło do mnie, że naprawdę nie ejst to takie hop siup tylko trzeba najpierw poznać branże, specyfikę żeby stworzyć coś porządnego i wartego swojej ceny tak naprawdę. odpowiedz ] [ cytuj ]

  • Babisz29 / 2017-09-14 14:27:30

    Owszem, dlatego trzeba szukać dobrej firmy która takie rzeczy sama wypunktuje i zaproponuje rozwiązania. Ja w ogóle ignorowałem temat dopóki nie połaziłem po kilku blogach z róznymi kreacjami i przy studium radia kolor tutaj http://netgraf.pl/blog dotarło do mnie, że naprawdę nie ejst to takie hop siup tylko trzeba najpierw poznać branże, specyfikę żeby stworzyć coś porządnego i wartego swojej ceny tak naprawdę. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: