eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Kluby fitness w coraz lepszej kondycji

Kluby fitness w coraz lepszej kondycji

2015-04-21 10:43

Przeczytaj także: BIG InfoMonitor: kluby fitness bez kondycji, a długi (93 mln zł) będą rosnąć


Absolutnym liderem w Europie pod względem liczby członków jest niemiecka sieć McFit. W ubiegłym roku z jej obiektów korzystało blisko 1,4 mln osób. Dla porównania, następna w kolejności sieć może się pochwalić jedynie milionem osób. Jednak to nie McFit prowadzi w zestawieniu biorącym pod uwagę wysokość przychodów osiąganych przez sieci fitness. Palma pierwszeństwa w tej kategorii niezmiennie należy do Virgin Active (firma działająca w ramach Grupy Richard Branson’s Virgin), której roczne przychody wyniosły w 2014 roku około 500 mln euro. Na drugiej pozycji uplasowała się sieć David Lloyd Leisure (przychody rzędu 400 mln euro), a tuż za nią Health & Fitness Nordic (ok. 360 mln euro). Przychody dziesięciu największych graczy w tej branży wzrosły o 3 proc., do poziomu 2,8 mld euro.

fot. mat. prasowe

Najwięksi gracze i wysokość ich przychodów w 2014 r.

Największą liczbą członków pochwalić się może niemiecka sieć McFit


Sześciu z dziesięciu największych graczy na rynku znacząco zwiększyło liczbę członków, zarówno poprzez wzrost organiczny, jak i przejęcia. W 2014 roku w porównaniu do 2013 liczba transakcji M&A wzrosła ponad dwukrotnie – do 19. Co ciekawe, rynek fitness cieszy się coraz większym zainteresowaniem inwestorów z branży finansowej, których udziałem w ubiegłym roku było dziesięć transakcji M&A. Także w Polsce inwestorzy finansowi coraz przychylniejszym okiem patrzą na rynek fitness. Jednak ze względu na jego duże rozdrobnienie, konsolidacja jest nieco trudniejsza i będzie przebiegać w wolniejszym tempie niż dzieje się to w innych krajach europejskich.

Według raportu jednym z większych wyzwań, przed którymi stoi branża fitness w Europie, jest rewolucja demograficzna i starzejące się społeczeństwo.
Kluby fitness muszą przygotować ofertę dla klientów po 50. roku życia, gdyż ich liczba oraz wymagania będą rosnąć. Trend ten dotyczy także Polski. Czynnikiem, który będzie napędzał tę branżę jest z kolei rozwój nowych technologii. Znaczący wzrost użytkowników aplikacji mobilnych oraz urządzeń typu wearables powoduje, że kluby fitness nie mogą być na te zjawiska obojętne. Aplikacje stają się jednym z lepszych narzędzi do motywowania ludzi do aktywności oraz budowania lojalności wobec danej marki, na przykład operatora sieci klubów – wyjaśnia Przemysław Zawadzki, Starszy Menedżer w Dziale Audytu, ekspert Sports Business Group Deloitte.

Dla dalszego rozwoju polskiego rynku fitness kluczowa będzie segmentacja, czyli podział ze względu na rodzaj działalności i klienta, do którego oferta jest skierowana. Z szacunków Polskiego Związku Pracodawców Fitness wynika, że największym z segmentów będzie tzw. mid-market, czyli kluby kierowane do dużej rzeszy osób, oferujące szeroki wachlarz usług. Obecnie w Polsce w ofercie dziesięciu największych sieci fitness jest 150 takich klubów. W 2020 roku ma być już ich 350 - 400. Będą one w stanie obsłużyć około 600 - 700 tys. klientów, a ich udział w rynku wyniesie 25 - 30 proc. Oprócz segmentu mid-market pojawią się także atrakcyjny ze względu na ceny segment nisko kosztowy z ograniczoną obsługą klienta, segment butikowy (z wąską ofertą specjalistyczną) oraz segment premium.

poprzednia  

1 2

oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: