eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaInwestycje › Nowe marki w Polsce w 2014 r.

Nowe marki w Polsce w 2014 r.

2015-03-26 11:07

Nowe marki w Polsce w 2014 r.

Sklep © zhu difeng - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Polski rynek handlowy wzbogacił się w 2014 r. o prawie 40 zagranicznych marek – wynika z najnowszego raportu PRCH Retail Research Forum. Największą grupę stanowią przedstawiciele branży modowej, jednak zwolennicy kosmetyków również znajdą coś dla siebie – w Złotych Tarasach otwarto pierwszy w Europie ogólnodostępny salon Avon Studio.

Przeczytaj także: Parki, centra handlowe i outlety powiększą się o 1,2 mln mkw.

Według danych zebranych w raporcie PRCH Retail Research Forum, coraz większą popularnością cieszą się sklepy typu pop-up, spełniające funkcje pilotażowe dla znanych marek. Przykładem takiej inicjatywy jest marka Clinique, która po działającym przez kilka tygodni 2013 roku salonie pop-up w Złotych Tarasach, w 2014 r. uruchomiła w tym centrum regularny sklep. Salony tymczasowe mogą także pełnić funkcje promocyjne dla młodych projektantów (np. otwarte w 2014 r. Aloha From Deer w poznańskim Starym Browarze czy Rush w łódzkiej Manufakturze).

Polskie nieruchomości komercyjne cieszą się dużym zainteresowaniem wśród zagranicznych inwestorów i przyciągają większość kapitału płynącego do krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Wpływ na atrakcyjność Polski jako miejsca inwestycji ma stabilna gospodarka, rosnące PKB, płynność na rynku nieruchomości komercyjnych oraz dostępności źródeł finansowania na zakup nieruchomości.

fot. mat. prasowe

Wybrane marki zagraniczne - debiuty w 2014 r. na polskim rynku

W 2014 r. na polskim rynku pojawiło się blisko 40 nowych marek - najwięcej pochodzi z USA i Włoch


Największą grupę pośród nowych marek, które zadebiutowały na rynku w minionym roku, stanowili przedstawiciele sieci amerykańskich (31%), włoskich (22%) oraz francuskich (14%). Wśród nowych otwarć dominowała branża modowa (41%) oraz zdrowie i uroda (19%). Niezmiennie od kilku lat, pierwszą lokalizacją w Polsce najczęściej wybieraną przez zagraniczne sieci jest Warszawa, gdzie debiutowało prawie 60% nowych marek. Wśród warszawskich centrów handlowych największą popularnością cieszyły się Arkadia, Dom Mody Klif oraz Złote Tarasy – powiedział Radosław Knap, Dyrektor Operacyjny Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Wśród najciekawszych wydarzeń wskazać można otwarcie w Złotych Tarasach pierwszego w Europie ogólnodostępnego salonu Avon Studio, czy regularnych sklepów hiszpańskiej sieci Desigual, która wcześniej posiadała w Polsce jedynie 3 salony outletowe. Znaczący debiut miała również turecka sieć oferująca artykuły wyposażenia wnętrz – English Home, która w 2014 r. otworzyła kilka sklepów w Polsce. Powiększyła się również oferta klubów fitness – pierwsze lokalizacje uruchomiły brytyjska sieć CityFit oraz niemiecka McFIT – uzupełniła Dominika Jędrak, Director, Research and Consultancy Services, Colliers International, jedna ze współautorek raportu.

Najbardziej znaczące transakcje na rynku nieruchomości handlowych w ubiegłym roku to zakup bydgoskiego centrum handlowego Focus Mall przez Atrium European Real Estate za kwotę 122 milionów euro oraz zakup od Rank Progress Galerii Piła przez Immofinanz Immobilien za kwotę 45 milionów euro.
Inwestycje w nieruchomości handlowe wyniosły łącznie 567 miliony euro na koniec 2014 roku, przy czym większość przypadła na pierwsze półrocze. W drugiej połowie roku wolumen inwestycji w obiekty handlowe wyniósł 200 milionów euro – podaje Małgorzata Gajuk, jedna ze współautorów raportu PRCH Retail Research Forum.

oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: