Randstad Award - najlepsi pracodawcy 2014 wybrani
2015-03-23 11:51
Kto jest najbardziej atrakcyjnym pracodawcą w Polsce? © Nenov Brothers - Fotolia.com
Przeczytaj także: Rozdano Randstad Award 2017. KGHM Polska Miedź znowu górą
Wiek, płeć, wykształcenie – jak wpływają na oczekiwania?
Randstad Award to największe na świecie badanie wizerunku pracodawców. Wyniki tegorocznej, piątej już polskiej edycji pokazują, że blisko 2/3 Polaków uważa wynagrodzenie za najważniejszy aspekt decydujący o atrakcyjności pracodawcy. Znaczna grupa wskazywała jako kluczowe również bezpieczeństwo zatrudnienia (57%) oraz przyjazną atmosferę w miejscu pracy (53%). Blisko połowa badanych podkreślała znaczenie stabilności finansowej firmy oraz interesującej treści pracy.
Kładzenie nacisku na wysokość wynagrodzenia otrzymywanego od pracodawcy łączy wszystkich badanych, wyraźne są jednak różnice w preferencjach w pozostałych obszarach. Dla kobiet istotniejsze są: bezpieczeństwo zatrudnienia, przyjazna atmosfera pracy, a także zachowanie równowagi między życiem prywatnym i zawodowym oraz elastyczny czas pracy. Panowie bardziej cenią sobie możliwość korzystania z najnowszych technologii, wysokiej jakości produktów i usług, a także zdecydowane kierowanie firmą przez zarząd.
fot. Nenov Brothers - Fotolia.com
Kto jest najbardziej atrakcyjnym pracodawcą w Polsce?
Patrząc z perspektywy wieku, dla najstarszych pracowników (45-65 lat) poza zarobkami liczą się aspekty gwarantujące bezpieczeństwo zatrudnienia i stabilność finansową firmy. Najmłodsi na rynku pracy (osoby w wieku 18-24 lata) przywiązują do tych cech zdecydowanie mniejszą wagę. Częściej zależy im za to na interesujących zadaniach, korzystaniu z najnowszych technologii, możliwości międzynarodowej kariery i elastycznym czasie pracy.
Dla pracowników o średnim lub wyższym wykształceniu większe znaczenie mają możliwość udziału w szkoleniach i rozwoju kariery oraz interesująca treść pracy. Dla badanych o wykształceniu podstawowym istotniejsze są zaś stabilność finansowa firmy i dogodna lokalizacja.
Pracodawcy muszą się starać
Badanie Randstad Award 2015 pokazuje też, że w ubiegłych 12 miesiącach aż 21% badanych znalazło nowego pracodawcę. Wśród czynników, które o tym zdecydowały, ponad połowa (54%) respondentów wskazała zbyt niskie wynagrodzenie, a 38% – brak możliwości rozwoju. Co czwarty badany wskazał na brak uznania i nagród.
Rosnąca rotacja pracowników jest faktem. Poprawa sytuacji rynkowej, ośmielająca pracowników do poszukiwania nowych pracodawców, jest w tym sensie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Aby pozyskiwać dobrych pracowników każdego szczebla, firmy muszą włożyć więcej wysiłku w pozyskiwanie zaufania do swojej marki i podnoszenia atrakcyjności miejsc pracy. Wynagrodzenia są podstawą, ale w tym roku dystans między zarobkami a innymi cenionymi czynnikami zatrudnienia maleje. Coraz bardziej doceniamy pozapłacowe aspekty zatrudnienia. Jest to cenna informacja dla tych firm, które nie mają obecnie możliwości podniesienia wynagrodzeń, ale zależy im, by oferowane przez nich warunki pracy były jak najbardziej atrakcyjne dla pracowników i kandydatów do pracy. W badaniu widzimy, że pracodawcy mają również możliwość utrzymania najlepszych pracowników, między innymi dzięki wsparciu równowagi między życiem prywatnym i zawodowym oraz zadbaniu o odpowiedni dobór inspirujących zadań i wyzwań – komentuje Kajetan Słonina, Dyrektor Zarządzający Randstad Polska.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Randstad Award. Najlepsi pracodawcy 2019
-
Randstad Award po raz ósmy. Triumfuje Samsung
-
Najlepsi pracodawcy 2023 według Polaków
-
Ranking pracodawców z branży handlowej. Kto ma najlepszą reputację?
-
Wynagrodzenie i świadczenia pracownicze najważniejsze dla polskich pracowników
-
KGHM Polska Miedź zwycięzcą Randstad Award 2013
-
Region CEE: najlepsi pracodawcy 2010
-
Region CEE: najlepsi pracodawcy 2009
-
25 Najlepszych Miejsc Pracy na świecie 2023. Tym razem Hilton
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)