eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › LinkedIn i GoldenLine skutecznie sprzedają

LinkedIn i GoldenLine skutecznie sprzedają

2015-03-05 01:10

LinkedIn i GoldenLine skutecznie sprzedają

Serwisy biznesowe skutecznie sprzedają © Gajus - Fotolia.com

Wśród Polskich przedsiębiorców w dalszym ciągu panuje przekonanie, iż serwisy biznesowe nie przynoszą zadowalających efektów, co czyni je bezproduktywnym elementem strategii marketingowo-komunikacyjnej marek. Jest to duży błąd w planowaniu działań własnej firmy! Powód? Liczba polskich użytkowników LinkedIn rośnie z miesiąca na miesiąc, a na gruncie lokalnym w dalszym ciągu popularny jest GoldenLine. Pewne jest, że oba serwisy dają reklamodawcom wiele korzyści. Które firmy powinny postawić na te kanały promocji oraz, co dzięki temu mogą zyskać?

Przeczytaj także: Jak zaistnieć na Instagramie?

Potencjał serwisów biznesowych tkwi przede wszystkim w skupionych tam użytkownikach oraz funkcjonalności platform. Są to główne powody, dla których warto postawić na komunikację na LinkedIn i GoldenLine. Chociaż oba serwisy skierowane są do osób aktywnych zawodowo to różnice pomiędzy nimi są diametralne. Dlatego przystępując do planowania strategii marketingowej własnej firmy warto wziąć pod uwagę oba serwisy. Grupa docelowa firmy oraz wyznaczone cele marketingowe powinny określić, który z kanałów pozwoli zrealizować zamierzone rezultaty. W ostatnich miesiącach powoli zmienia się podejście właścicieli firm do tych kanałów komunikacji. Jednak ta część przedsiębiorców, która w dalszym ciągu podchodzi sceptycznie do komunikacji w serwisach biznesowych, to głównie z powodu braku wiedzy na temat możliwości obu narzędzi oraz użytkowników, którzy stanowią niekwestionowany potencjał. Dlaczego? Serwisy biznesowe stanowią bardzo dobre źródło w komunikacji na linii marka-klient. Jacy są zatem Polscy użytkownicy obu serwisów oraz, które funkcjonalności przemawiają za tym, aby z nich korzystać?

Poznaj swoją grupę docelową


Efektywność wykorzystanych narzędzi leży u samych podstaw planowanych działań. Dlatego należy przede wszystkim zastanowić się nad tym, do jakiej grupy docelowej chcemy dotrzeć. To z kolei nierozerwalnie wiąże się z poznaniem odbiorców serwisów.

W przypadku GoldenLine i LinkedIn istnieje spora różnica pomiędzy użytkownikami obu serwisów. Z badań Megapanel i Gemius wynika, iż ten pierwszy skupia więcej kobiet niż mężczyzn, przede wszystkim w grupach wiekowych 15-24 oraz 25-34. Trzecią pod względem liczebności grupą są natomiast osoby powyżej 34 roku życia. Co więcej aż 80% użytkowników GoldenLine ma wykształcenie średnie lub wyższe, a większość z nich mieszka na terenach wiejskich. Co to oznacza? Ten serwis jest szczególnie ważny przy promocji firm z sektora MŚP. Dlaczego? Znaczna część skupionych użytkowników tego narzędzia to osoby poszukujące informacji i porad w grupach dyskusyjnych oraz osoby chcące zaprezentować własne doświadczenie potencjalnym pracodawcom. Firmy, które zdecydują się na komunikację za pośrednictwem tego kanału będą mogły zaistnieć w świadomości odbiorców jako eksperci i liderzy w swojej branży.

fot. Gajus - Fotolia.com

Serwisy biznesowe skutecznie sprzedają

Przy niewielkim koszcie i wysiłku można zdobyć zaufanie nowych klientów. Kolejną korzyścią wynikającą z prowadzenie działań w tym kanale jest budowanie eksperckiego wizerunku firmy wśród osób decyzyjnych.


Nieco inaczej wygląda grupa użytkowników LinkedIn. W tym serwisie zdecydowanie dominują starsi odbiorcy – ponad 312 tys. użytkowników w wieku 25-34 lat oraz ponad 168 tys. w grupie 35-44. Aż dwie trzecie z nich posiada wykształcenie wyższe, a zdecydowana większość zamieszkuje tereny miejskie. Oznacza to, że wśród użytkowników LinkedIn swoich odbiorców znajdą zarówno mniejsze, jak i większe firmy, które chcą swoim potencjalnym klientom przekazać wartościowe treści. O ile użytkownicy GoldenLine to przede wszystkim osoby prywatne, potencjalni klienci poszukujący porad o tyle na LinkedIn znajdują się specjaliści z dużych i mniejszy firm, którzy stawiają na wartościowy content. Zdecydowana różnica pomiędzy odbiorcami serwisów określa rodzaj przedsiębiorstw, które powinny prowadzić tam komunikację. Faktem jest, iż oba serwisy są doskonałym medium tzw. reklamy natywnej, którą odbiorcy traktują inaczej niż wszystkie formy promocji bezpośredniej.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: