eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Badanie znajomości marki Orange

Badanie znajomości marki Orange

2005-11-24 01:14

Badanie znajomości marki Orange

© fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Znajomość spontaniczna i wspomagana marki Orange w październiku 2005 roku, czyli w pierwszym miesiącu po wprowadzeniu jej na polski rynek, jest znacząco niższa od wyników, które osiągnęła Idea.

Przeczytaj także: Biedronka, Allegro i Lidl liderami YouGov Ad Awareness 2023

Mimo znacznych wydatków na kampanię reklamową - w samej telewizji sięgających niemal 25 mln zł - Orange nie udało się uzyskać rezultatów notowanych dla wskaźników swojej poprzedniczki - wynika z najnowszego badania TNS Telecoms Index & Interbus przeprowadzonego przez firmę TNS OBOP.

Jednak jeśli patrzeć przez pryzmat wyników, jakie osiągnęły Heyah i Sami Swoi po pierwszym miesiącu ich obecności na rynku, kampania informacyjna PTK Centertel okazała się być bardziej efektywna.

W październiku Orange spontanicznie wymieniało o 24 punktów procentowych badanych mniej niż markę Idea. Podobna różnica widoczna jest w przypadku znajomości wspomaganej – marka ta była rozpoznawana przez 67% respondentów (Idea przez 87%).

Z badania TNS Telecoms Index & Interbus wynika ponadto, że co czwarty użytkownik (25%) Idei/Orange nie wymienił spontanicznie nowej nazwy swojego operatora. Po odczytaniu listy marek, znajomość Orange deklarowała zdecydowana większość klientów tej sieci (94%). Oznacza to jednak, że 6% użytkowników marki nie wymieniło jej nazwy nawet w teście znajomości wspomaganej.

- Orange wchodzi na miejsce marki Idea, która w przeciągu kilku lat wyrobiła sobie dużą renomę. Podobne kontrowersje kilka lat temu budził rebranding CPN. Na przemianowanie dobrze znanej marki CPN na Orlen zarówno opinia publiczna jak i specjaliści reagowali niechętnie. Po latach całą operację rynek uznał za udaną – komentuje Konrad Magdziarz z działu badań rynku Telecom & IT – Obecnie obserwujemy trudną operację logistyczną w wykonaniu jednej z największych firm telekomunikacyjnych w regionie. Warto zauważyć, że na sukces rynkowy nie składa się wyłącznie rozpoznawalność marki na rynku. Jednak trendy znajomości marek Idea i Orange w najbliższych miesiącach będą jednymi z mierników jej sukcesu lub porażki.

Przedstawione powyżej wyniki pochodzą z ciągłego badania TNS Telecoms Index realizowanego przez TNS OBOP od początku 2001 roku co miesiąc na reprezentatywnej próbie 1000 mieszkańców Polski powyżej 15 roku życia.


oprac. : Stefan Czerniecki / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Tanie linie rosną w siłę

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: