eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Jaka reklama zyskuje zaufanie?

Jaka reklama zyskuje zaufanie?

2015-02-28 00:15

Jaka reklama zyskuje zaufanie?

Rekomendacje znajomych wzbudzają największe zaufanie © Robert Kneschke - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Czy Polacy są podatni na działania marketingowców? Okazuje się, że ciągle reklamą, którą wzbudza największe zaufanie konsumentów, są rekomendacje znajomych - takiej odpowiedzi udzieliło niemal 2/3 respondentów badania zrealizowanego przez IRCenter. W pozostałych przypadkach wszystko uzależnione jest od wieku - różne grupy wiekowe preferują różne rodzaje reklamy.

Przeczytaj także: Jak oglądamy wideo w Internecie?

Badanie pokazuje, że najmłodsi z ankietowanych, czyli młodzież i internauci, którzy nie przekroczyli 24 roku życia, częściej deklarują zaufanie do reklam "ekranowych" - zarówno tych emitowanych w telewizji, jak i w internecie czy też pokazywanych przed seansem filmowym w kinie. Ta grupa jest również bardziej podatna na przekaz płynący z billboardów. Młodzi okazują się również lepszymi odbiorcami sponsoringu wydarzeń oraz informacji, które znajdują na forach internetowych.
„Sprawdziliśmy, które spośród 12 wybranych form reklamy wzbudzają zaufanie poszczególnych grup wiekowych. Dzięki temu możemy określić, kto zaufa przekazowi nadanemu w kinie i kto przychylnie spojrzy na markę sponsorującą np. wydarzenie sportowe, a do jakich odbiorców zaadresować mailing. To cenne informacje z punktu widzenia naszych klientów i ogólnie reklamodawców” – mówi Weronika Niżnik, Digital Research Manager w IRCenter.

fot. mat. prasowe

Jaka reklama zyskuje zaufanie? wg wieku

Badanie dowodzi, że najlepszymi odbiorcami reklamy kinowej są najmłodsi Polacy, w wieku 18-24 lata.


Młodzi dorośli w wieku 25 – 34 lata zwracają się w stronę rekomendacji znajomych. To w ich przypadku wzajemne polecenia produktów mają największe znaczenie. W grupie tej wzrasta też znacząco zaufanie do stron producentów, z których młodzi dorośli czerpią wiarygodne ich zdaniem informacje.

Grupa określana jako dorośli (35 – 44 lata), podobnie do młodych dorosłych, ma wyższy niż przeciętnie poziom zaufania do stron producentów. Wyróżnia ich natomiast przede wszystkim rosnące zaufanie do artykułów w prasie. Z kolei poniżej średniej spada w tej grupie zaufanie do reklam w telewizji i w kinie.

W przypadku osób dojrzałych wiekiem (45 – 55 lat) jeszcze silniej zyskują na znaczeniu artykuły w prasie. Co charakterystyczne, osoby te są najbardziej pozytywnie nastawione do programów z produktami lokowanymi. Tego typu reklamy cieszą się również zaufaniem najstarszej przebadanej grupy wiekowej (+55 lat). W ich przypadku wzrasta także znaczenie prasy – osoby te cenią sobie zarówno artykuły jak i reklamy, które znajdą w gazetach.
„Badanie pozwoliło zaobserwować ogólny trend, zgodnie z którym młodsi konsumenci są bardziej ufni w stosunku do reklam powiązanych z nowymi technologiami jak internet, mailing, czy reklama w kinie, zaś u starszych większe zaufanie budzą prasa i programy z produktami lokowanymi” – podsumowuje Weronika Niżnik, Digital Research Manager w IRCenter.

Informacje o badaniu
Dane pochodzą ze zrealizowanego przez IRCenter raportu „Badanie zaufania do źródeł reklamy”. Raport opiera się na wynikach badania ilościowego CAWI zrealizowanego w styczniu 2015.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: