eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja › Urządzenia mobilne w biznesie - chleb powszedni

Urządzenia mobilne w biznesie - chleb powszedni

2015-02-23 11:31

Urządzenia mobilne w biznesie - chleb powszedni

Ilość urządzeń mobilnych wykorzystywanych w biznesie rośnie © Adam Radosavljevic - Fotolia.com

Użytkownicy najnowszej wersji smartfona rodem z Cupertino - smartfona iPhone 6 Plus - są odpowiedzialni za wygenerowanie dwukrotnie większej ilości danych niż posiadacze starszego modelu. W przypadku wszystkich urządzeń mobilnych zauważalna staje się coraz intensywniejsza konsumpcja treści wideo, a granica pomiędzy mobilnością biznesową a prywatną ciągle jest rozmyta. To niektóre z wniosków płynących z najnowszego raportu Citrix Mobile Analytics - opracowania, które przygląda się trendom oraz zachowaniom konsumentów, firm i operatorów mobilnych.

Przeczytaj także: BYOD a wyciek danych firmowych

iPhone 6 Plus generuje dwa razy więcej danych niż iPhone 6


Analiza Citrix dowodzi, że użytkownicy telefonów iPhone 6 Plus wykorzystują dwukrotnie większą ilość danych niż abonenci posiadający iPhone 6. Z czego wynika ta różnica? Przede wszystkim z oglądania większej ilości materiałów wideo na ekranie większego telefonu. Zarówno abonenci jak i firmowe działy IT powinny być świadome, w jaki sposób urządzenia mobilne, takie jak phablety wpływają na koszty transferu danych mobilnych oraz budżet firmy.

Mobilny standard pracy użytkowników definiowany przez wideo


W ślad za rosnącą konsumpcją mobilnych danych, doświadczenia użytkowników są coraz częściej powiązane z odtwarzaniem treści wideo. By zobrazować tę tezę warto przytoczyć, iż pięć gier mobilnych plasujących się na pierwszych miejscach według ilości transferu danych, wykorzystuje wideo – z kolei w pierwszym kwartale 2014 były to dwie gry. Ponadto, mobilne treści wideo, związane ze sportem wzrosły ponad dwukrotnie, z 21 procent w trzecim kwartale 2014 do 50 procent w pierwszym kwartale 2015 roku. Treści wideo stają się wszechobecne w urządzeniach mobilnych, a co za tym idzie ich optymalizacja staje się kluczowa, zarówno z punktu widzenia komfortu pracy użytkowników końcowych jak i budżetów przedsiębiorstw.

fot. Adam Radosavljevic - Fotolia.com

Ilość urządzeń mobilnych wykorzystywanych w biznesie rośnie

Ilość urządzeń mobilnych wykorzystywanych w biznesie rośnie o 72 procent rok do roku. Przy tym granica pomiędzy mobilnością osobistą a biznesową wciąż ulega rozmyciu.


Ilość urządzeń mobilnych wykorzystywanych w biznesie niemal podwoiła się


Ilość urządzeń mobilnych wykorzystywanych w biznesie rośnie o 72 procent rok do roku. Pojawiają się również nowe regionalne trendy: iOS pozostaje dominującym mobilnym systemem operacyjnym, stosowanym w firmach, z udziałem na poziomie 64 procent w skali światowej, Android zyskuje popularność w Azji, a system mobilny Windows jest ponad dwukrotnie bardziej popularny w regionie EMEA (16 procent) w stosunku do rynku Ameryki Północnej (7 procent). Głębsza analiza pokazuje również, że wykorzystanie mobilnych systemów operacyjnych zależy od branży: od 71 procent zarządzanych urządzeń mobilnych w sektorze finansowym z systemem operacyjnym iOS po 39 procent zarządzanych urządzeń mobilnych opartych na systemie Android w opiece zdrowotnej. Ponadto, ostatnie wnioski z badania pokazują istnienie w firmach zarówno białych jak i czarnych list aplikacji, uwzględniających wyniki w zakresie wydajności, co świadczy o coraz większej złożoności w zakresie wdrażania i zarządzania mobilnością.

"Granica pomiędzy mobilnością osobistą a biznesową wciąż ulega rozmyciu, gdyż coraz więcej osób wykorzystuje te same urządzenia mobilne w różnych sferach swojego życia. Tym samym nie jest możliwe sztuczne utrzymanie tych granic. Wgląd w najnowsze preferencje, potrzeby i zachowania użytkowników uzyskane dzięki raportowi Mobile Analytics ukazuje kierunek potencjalnych pułapek, a także szans dla operatorów mobilnych oraz działów IT firm w zakresie dostarczania odpowiedniego, mobilnego standardu pracy jakiego oczekują użytkownicy.” – powiedział Chris Fleck, Wiceprezes Citrix odpowiedzialny za rynek rozwiązań mobilnych i partnerstw globalnych.

Metodologia
Raport Citrix Mobile Analytics opracowano na podstawie anonimowych informacji, zgromadzonych zarówno od mobilnych subskrybentów oraz firmowych działów biznesowych odpowiedzialnych za mobilność, którzy są klientami Citrix. Źródła danych obejmują rozwiązanie do raportowania ruchu Citrix ByteMobile® i rozwiązanie do zarządzania firmową mobilnością Citrix XenMobile®.

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: