eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polski rolnik - postępowy tradycjonalista

Polski rolnik - postępowy tradycjonalista

2015-02-19 10:07

Polski rolnik - postępowy tradycjonalista

Rolnik © Tom Wang - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Współczesny polski rolnik docenia stabilizację i bezpieczeństwo. Hołduje tradycyjnym wartościom, a decyzje związane z prowadzeniem gospodarstwa podejmuje wspólnie z rodziną. Z drugiej strony jest osobą postępową, chętnie korzystającą z nowoczesnych technologii - to niektóre z wniosków płynących z badania Agribus, które firma Martin&Jacob zrealizowała na zlecenie Banku BGŻ.

Przeczytaj także: Gdzie po kredyt dla rolnika?

Bank BGŻ już od 7 lat przygląda się zmianom, które zachodzą w środowisku polskich farmerów. Tym, co przez te lata szczególnie rzuca się w oczy jest tempo tych zmian oraz zdolność dostosowania do nowoczesnego świata.
– Badania pozwalają nam poznać rzeczywiste potrzeby i preferencje naszych aktualnych i potencjalnych klientów oraz przygotowywać rozwiązania dopasowane do ich oczekiwań. – Efektem naszych działań jest stale rosnącą liczba klientów. Udziały rynkowe Banku BGŻ w wolumenach farmerów wynoszą prawie 30 proc. – podkreśla Bartosz Urbaniak, dyrektor Zarządzający ds. Agrobiznesu i MSP.

Badanie Agribus pokazuje, jak na przestrzeni kilku ostatnich lat, zmienił się profil polskiego farmera. Ważną rolę w tych zmianach odgrywa Internet, który traktowany jest jako narzędzie do poszukiwania różnego rodzaju informacji i stanowi wiarygodne źródło wiedzy.

Digitalizacja rolnictwa


Wyniki badania pokazują wyraźny wzrost liczby rolników korzystających z dobrodziejstw globalnej sieci informatycznej. Ponad 70 proc. ankietowanych korzysta z Internetu i przewiduje się, że ta liczba będzie jeszcze wzrastać. Większość osób z tej grupy chętnie korzysta z internetowych serwisów branżowych o tematyce rolniczej. Co czwarty rolnik właśnie w sieci poszukuje informacji potrzebnych do prowadzenia gospodarstwa i traktuje je, jako wiarygodne źródło informacji. Ponad 60 proc. farmerów posiada wykształcenie rolnicze, z czego większość ma wykształcenie minimum średnie i to sprawia, że są otwarci na używanie urządzeń mobilnych. Ponad połowa rolników korzysta z Internetu przy pomocy laptopa, a co trzeci farmer posługuje się smartfonem.

fot. mat. prasowe

Obecność Banku BGŻ w Agro

Ilość kredytów udzielanych rolnikom systematycznie wzrasta.


Czego rolnicy szukają w sieci


Połowa zapytanych rolników w Internecie śledzi ceny płodów rolnych i środków produkcji. Niewiele mniej poszukuje tam różnych informacji branżowych, takich jak: notowania cen, działania Agencji Rynku Rolnego czy rządu. To narzędzie jest także chętnie wykorzystywane przy zakupie maszyn i urządzeń. Ok. 40 proc. zapytanych rolników przegląda w sieci oferty producentów maszyn, pasz czy środków ochrony roślin. Wyniki raportu pokazują, jak bardzo zmienia się rola Internetu. Rolnicy korzystają z niego również w celu wymiany doświadczeń z innymi farmerami i to nie tylko w kraju, ale także za granicą. Internet stanowi zatem doskonałą platformę komunikacji dla tej grupy odbiorców.

fot. mat. prasowe

Udział Agro w wolumenie kredytowym Banku i wolumenie Klientów Instytucjonalnych

Ponad 70 procent użytkowników instytucjonalnych to użytkownicy z segmentu Agro.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: