eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Reklama w podcastach

Reklama w podcastach

2005-11-20 00:42

Mimo, że podcasting pojawił się kilkanaście miesięcy temu, już zaczyna jawić się jako silne medium, przyciągające reklamodawców.

Przeczytaj także: Podcast w służbie B2B

Jeszcze rok temu niewiele osób, zajmujących się reklamą wiedziało o istnieniu podcastów, a z całą pewnością nie oceniało ich jako poważnych narzędzi promocji. Natomiast w tym roku stało się tak, iż wszyscy zapragnęli sprawdzić jak to działa - kampanie przeprowadzało Volvo, GM, Warner Bros. Nowe medium stało się obiektem zainteresowania Ad:Tech, a o możliwości, jakie daje dyskutowano podczas sesji "Przyszłość Podcastingu w marketing mix”

Treści podcastów są ogromnie zróżnicowane. Dostarczają je zarówno profesjonalne rozgłośnie radiowe, jak i osoby prywatne. Wykorzystanie reklamy w podcastach jest fazie zalążkowej ale marketerzy są pewni, co do swojej taktyki: należy unikać reklamy inwazyjnej aby nie zniechęcić małej ale niezwykle stargetowanej grupy odbiorców. Jedną z technik, która wydaje się być w tym przypadku skuteczna, jest sponsoring podcastu. Takiej taktyki używa klient Euro RSCG - Volvo. Najlepszym rozwiązaniem jest w tym momencie wymienienie na początku i końcu podcastu, jego sponsorów.

W jaki sposób jednak mierzyć efektywność reklamy umieszczanej w opisywanym medium? Przykładowo Citrix Online stosuje metodę mierzenia bezpośredniego. W ciągu maksymalnie 30 sekund reklamy przekazuje informację o specjalnej promocji, następnie podaje kod, który otwiera stronę internetową, a dalej po wejściu na stronę jest już w stanie mierzyć efekty reklamy. Inną metodą może być sprawdzenie jaki procent całej społeczności internetowej ściąga danego podcasta.

Kluczem do sukcesu kampanii jest oczywiście wcześniejsze przetestowanie tego kanału. Niestety ciągle jeszcze masowe dotarcie z podcastami nie jest jeszcze możliwe. Zaletą takiej reklamy jest niewątpliwie dotarcie do entuzjastycznych odbiorców. Przykładowo Volvo osiągnęło w Autoblog.com, dotarcie rzędu 120 000 osób w miesiącu.

oprac. : Grażyna Leloch / TEQUILA\DIGITAL TEQUILA\DIGITAL

Google Base wystartowało

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: