eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Sport i odchudzanie - gorące tematy noworoczne

Sport i odchudzanie - gorące tematy noworoczne

2015-02-03 15:32

Przeczytaj także: Odchudzanie i aktywność fizyczna: o tym huczy internet


Ciekawostką może być fakt, że na początku tego roku najpopularniejsze staje się zdrowe odżywianie, propagowane przez obie wyżej wymienione trenerki. Trend na konkretną dietę odchudzającą (posiłki z dowozem o konkretnej wartości kalorycznej, dieta Dukana, dieta kopenhaska czy dieta kapuściana) przybrał w tym roku nową formę. Nie ma jednego, ściśle określonego menu i ram czasowych diety. Polacy decydują się na całkowitą zmianę sposobu odżywinia. Długofalowe plany posiłków stają się nowym sposobem na dbanie o zdrowie i sylwetkę. Może to stanowić potwierdzenie potencjału komunikacyjnego i pozytywnego wpływu omawianych trenerek na internautów. Obie trenerki komunikują się aktywnie ze swoimi fanami na bieżąco za pośrednictwem social mediów, publikują posty z poradami dotyczącymi treningów i zdrowego żywienia, podtrzymują ich motywację. Fani natomiast dzielą się swoimi spostrzeżeniami, zadają pytania. Tego rodzaju źródła wzmożonej dyskusji stanowią również doskonałą bazę wiedzy o potencjalnych klientach dla centrów fitness, czy dietetyków. Dotarcie do takich miejsc w czasie rzeczywistym oraz zaproponowanie oferty, czy porady, możliwe jest dzięki monitoringowi mediów społecznościowych. Internauci dyskutują nie tylko na oficjalnych fanpage’ach swoich ulubionych trenerów, ale także na swoich prywatnych stronach, na forach i blogach. Z zebranych na nowej Platformie IMM danych wynika, że najchętniej czynią to na Facebooku. W przypadku wskazanych niżej kategorii (sport i odchudzanie) 51% publikacji miało miejsce na Facebooku, a tuż za nim na drugim miejscu znalazł się Twitter.

fot. mat. prasowe

Sport i odchudzanie - najaktywniejsze źródła wszystkich publikacji

Facebook bije na głowę konkurencję - to właśnie z niego pochodzi ponad połowa wszystkich publikacji.


Większość wzmianek, dotyczących sportu i dbania o sylwetkę ma wydźwięk neutralny (99,8%), ich charakter możemy określić jako informacyjny. Polegają one na podzieleniu się danymi na temat wykonanego treningu (dytans, ilość kalorii, dziedzina sportu), często załączane są do nich zdjęcia i podlinkowywane miejsca, gdzie realizowana była dana aktywność. Miejmy nadzieję, że zapał nie minie wraz z pierwszymi tygodniami stycznia, a efekty rozpoczętych wysiłków będą długoterminowe i satysfakcjonujące.
O badaniu:
Analizie poddano ponad 186 tysięcy ogólnodostępnych publikacji w internecie i mediach społecznościowych, opublikowanych od 24.12.2014 do 21.01.2015 roku, w których pojawiły się wypowiedzi, dotyczące odchudzania i dbania o sylwetkę poprzez sport. Monitoring internetu i social mediów obejmował m.in. frazy „fitness”, „ćwiczyłem”, „Ewa Chodakowska”, „Anna Lewandowska” i wyrażenia podobne.

Barbara Koziar, Specjalista ds. mediów społecznościowych,

poprzednia  

1 2

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: