eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Biura podróży online odwiedzamy w styczniu

Biura podróży online odwiedzamy w styczniu

2015-01-26 16:41

Biura podróży online odwiedzamy w styczniu

Polacy planują wyjazdy w styczniu © nicotombo - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Gemius postanowił sprawdzić, kiedy Polacy najchętniej planują wyjazdy. Okazuje się, że w "pierwszej trójce" miesięcy, w których to strony biur podróży cieszą się największym zainteresowaniem, znalazł się styczeń. Fakt ten jednak niekoniecznie zaskakuje - styczeń to w końcu czas noworocznych postanowień i planowania. Jakie biura podróży są najpopularniejsze wśród internautów i kto odwiedza ich strony?

Przeczytaj także: Polacy a zakup wycieczki online

Kiedy planujemy podróż?


Na strony WWW biur podróży w poszukiwaniu ofert internauci zaglądają przede wszystkim w czerwcu, lipcu (6 proc. internautów) oraz styczniu (5,4 proc. internautów). Najmniejszą popularnością cieszą się w październiku i listopadzie. Podobny wniosek przyniosła analiza stron WWW tanich przewoźników lotniczych. Okazało się, że najwięcej internautów odwiedza je w styczniu

fot. mat. prasowe

Kiedy planujemy podróż?

Strony biur podróży największe oblężenie odnotowują w czerwcu, lipcu oraz styczniu


Ulubione biura podróży internautów


Ulubione strony internetowe Polaków poszukujących wycieczek organizowanych przez biura podróży należą do Rainbow Tours (Rainbowtours.pl, 306,7 tys. internautów w październiku 2014 roku), Biura Podróży ITAKA (Itaka.pl, 287,9 tys.) oraz TUI (Tui.pl, 250,6 tys.). To zestawienie pokazuje przetasowania, jakie miały miejsce na rynku turystycznym. Jeszcze 4 lata temu, w październiku 2010 roku, kolejność wyglądała inaczej: Itaka.pl, Tui.pl, Rainbowtours.pl.

Profil odwiedzającego


Wśród internautów odwiedzających strony biur turystycznych przeważają kobiety (57 proc.). Analizowane strony WWW są najchętniej odwiedzane przez osoby w wieku 45+, internautów z wykształceniem wyższym oraz internautów zarabiających powyżej 2000 zł netto ( a w szczególności powyżej 4000 zł netto).

W 2014 roku strony internetowe biur podróży odwiedziło średnio 5,3 proc. polskich internautów.

O badaniu


Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego w sposób ciągły od 10 lat przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują popularność stron WWW oraz związanych z nimi profili społeczno-demograficznych internautów.

oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: