eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Jak zaistnieć na Instagramie?

Jak zaistnieć na Instagramie?

2015-01-26 14:05

Jak zaistnieć na Instagramie?

Instagram jest ciekawym medium społecznościowym © duncanandison - Fotolia.com

Chociaż Instagram kojarzy się głównie z osobistą autopromocją i zdobywaniem popularności raczej w kręgu własnych znajomych – i z tego powodu często jest niedoceniany jako narzędzie marketingowe, zaangażowanie użytkowników w tworzenie treści w tym serwisie jest kilkunastokrotnie większe, niż na Facebooku, nie mówiąc o pozostającym nieco w cieniu Google+. Warto więc zastanowić się, czy nie warto byłoby zaznaczyć swojej obecności również tam. Ale jak to zrobić?

Przeczytaj także: Treści wizualne a strategia social media

Instagram jest ciekawym medium społecznościowym. Inaczej niż w przypadku Twittera czy Facebooka, serwis ten stawia na treści wizualne – zdjęcia, rzadziej grafiki. Badania wskazują, że to właśnie obrazy przyciągają odbiorców najbardziej – zaangażowanie i aktywność użytkowników Instagramu są kilkunastokrotnie większe, niż użytkowników innych portali społecznościowych, a mimo to serwis nie traci swojego szczególnego, nieco bardziej osobistego charakteru. Charakter ów można łatwo wykorzystać do promocji własnej działalności.

Jeśli chcesz, żeby Twoja marka czy usługa zaistniała na Instagramie, pozwól, żeby inni użytkownicy pomogli ci w promocji. Ludzie uwielbiają być w centrum zainteresowania i jeśli wyróżnisz ich w swoim feedzie, możesz być pewien, że powiedzą o tym – i o Tobie – swoim znajomym. Udostępniaj i polubiaj ich zdjęcia, na których korzystają z twoich produktów, lub na których są one widoczne. Pepsi i GoPro to przykłady marek, których instagramowy marketing opiera się w dużej mierze na treściach stworzonych przez samych odbiorców.

fot. duncanandison - Fotolia.com

Instagram jest ciekawym medium społecznościowym

Jeśli chcesz, żeby Twoja marka czy usługa zaistniała na Instagramie, pozwól, żeby inni użytkownicy pomogli ci w promocji. Ludzie uwielbiają być w centrum zainteresowania i jeśli wyróżnisz ich w swoim feedzie, możesz być pewien, że powiedzą o tym – i o Tobie – swoim znajomym.


Sporym błędem, często popełnianym przez początkujących Instagramowców, jest niewłaściwe stosowanie hashtagów. Jako że Twoim celem jest wypromowanie określonego produktu lub usługi, Ty na taki błąd pozwolić sobie nie możesz. Hashtagów nie może być ani za dużo – #nie #używaj #ich #do #każdego #słowa #w #opisie #bo #rozmywa #to #cały #przekaz – ani za mało – jeden hashtag to może być za mało. Najlepiej zorientować się, jakie hashtagi są aktualnie popularne i sprawdzić, czy można je dopasować do publikowanej treści. Możesz również zaproponować własne hashtagi – np. hashtag z nazwą Twojej firmy – a następnie zachęcać użytkowników do oznaczania nim zdjęć, na których widoczne są Twoje produkty.

Na Instagramie warto pokazać to, na czym Twoja firma zna się najlepiej. Znaczy to mniej więcej tyle, że publikowane zdjęcie nie musi być nie wiadomo jak niecodzienne, przeładowane filtrami, zmodyfikowane na wszelkie możliwe sposoby – wystarczy, żeby było interesujące dla Twoich potencjalnych odbiorców. Przywołaj w pamięci obraz Twojej grupy docelowej, klienta idealnego, i zastanów się, co by mu najbardziej przypadło do gustu. Jeśli chcesz poddać zdjęcie obróbce, często lepiej zrobić to nawet za pomocą narzędzi dostępnych na nowoczesnych urządzeniach mobilnych, choćby Twoim smartfonie – te oferowane przez Instagram niekoniecznie wesprą skuteczne działania marketingowe.

Pamiętaj też o tym, żeby zachować spójną tożsamość marki, jej wizualną identyfikację, na wszystkich kanałach społecznościowych. Za nazwę użytkownika przyjmij nazwę firmy, a jako obraz profilowy ustaw jej logo. Możesz też zdecydować się na cross-posting treści między różnymi platformami. Zdjęcia natomiast powinny być wyrazem filozofii Twojej firmy, kojarzyć się z tym, z czym chcesz, żeby kojarzono także ją. Warto pomyśleć nad spójną strategią kolorystyczną, np. jeśli Twoja firma zajmuje się produkcją desek surfingowych, przywodzące na myśl lato błękit i żółć wydają się być świetnym wyborem. Dodatkowo, chroń swoje zdjęcia znakiem wodnym. W ten sposób nie tylko zapobiegniesz ich nieautoryzowanemu użyciu, ale także zwiększysz swoją widoczność przez obecność Twojego loga w każdej publikowanej treści.

oprac. : Grupa TENSE Grupa TENSE

8 kroków do nawigacji

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: