eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Trendy konsumenckie 2015: technologie

Trendy konsumenckie 2015: technologie

2014-12-25 00:22

Trendy konsumenckie 2015: technologie

Domy z sensorami ułatwią nam życie? © AA+W - Fotolia.com

Wzrost znaczenia wideo strumieniowego, czuwające nad życiem domowym sensory, nowe sposoby komunikowania, smart miasta oraz rozwój płatności mobilnych. To zdaniem Ericsson ConsumerLab tylko niektóre z technologicznych trendów konsumenckich, z jakimi będziemy mieć do czynienia w nadchodzącym roku.

Przeczytaj także: Trendy technologiczne 2014

Jak zauważa Michael Björn, Head of Research w Ericsson ConsumerLab, efekt, jaki dało wejście smartfonów w społeczny mainstream jest zaskakujący. Konsumenci ciągle poszukują nowych aplikacji, ale szanse na przetrwanie w ich świecie mają właściwie tylko te, które w jakimś stopniu są w stanie poprawić, wzbogacić, a niekiedy przedłużyć nasze życie
"Wykorzystanie aplikacji rośnie w tak szybkim tempie, że nie dostrzegamy nawet, że nasze zachowania zmieniają się szybciej niż kiedykolwiek. Usługi i produkty, które jeszcze nie dawno pozostawały poza sferą wyobraźni, obecnie są łatwo akceptowane i zdobywają rynek masowy. Na 5 lat przed 2020 rokiem, przyszłość wydaje się być bliżej niż kiedykolwiek wcześniej" - dodaje Björn

Wnioski w raporcie "10 hot consumer trends for 2015 and beyond" pochodzą z globalnego programu badawczego Ericsson ConsumerLab, z wyjątkowym zorientowaniem w tym roku na użytkowników smartfonów w wieku 15-69 w Johannesburgu, Londynie, Mexico City, Nowym Jorku, Moskwie, San Francisco, Sao Paulo, Sidnej, Szanghaju i Tokio – statystycznie reprezentujących pogląd 85 mln częstych użytkowników internetu.

fot. AA+W - Fotolia.com

Domy z sensorami ułatwią nam życie?

Konsumenci wykazują duże zainteresowanie w posiadaniu sensorów w domu, które alarmują o problemach z elektrycznością, wodą lub informują kiedy czlonkowie rodziny wchodzą i wychodzą z domu.


Oto 10 trendów konsumenckich na rok 2015 i kolejne lata:
  1. Strumieniowa przyszłość. Sposoby korzystania z mediów na całym świecie się globalizują. Widzowie przechodzą do wygodnych w korzystaniu serwisów na życzenie, które dają dostęp do wideo niezależnie od typu wykorzystywanego urządzenia. 2015 będzie pod tym względem historycznym rokiem – więcej osób obejrzy wideo w formie strumieniowej niż w typie tradycyjnego broadcastu.
  2. Pomocne domy. Konsumenci wykazują duże zainteresowanie w posiadaniu sensorów w domu, które alarmują o problemach z elektrycznością, wodą lub informują kiedy czlonkowie rodziny wchodzą i wychodzą z domu.
  3. Mind sharing. Pojawią się nowe sposoby komunikowania, oferując nam więcej możliwości utrzymania kontaktu z rodzinom i przyjaciółmi. Wielu użytkowników smartfonów chciałoby posiadać ubieralne urządzenie, które pozwalałoby komunikować się z innymi bezpośrednio poprzez myśli i wierzą, że taka możliwość będzie dostępna masowo przed 2020 rokiem.
  4. Smart mieszkańcy. Idea smart miast jest intrygująca – ale wiele z tej “inteligencji” może być tak naprawdę efektem ubocznym zmian w codziennych zachowaniach mieszkańców. Internet powoduje że jesteśmy lepiej poinformowani, więc w konsekwencji podejmujemy lepsze decyzje. Konsumenci wierzą, że mapy ruchu ulicznego, zużycia energii, aplikacje analizujące czystość wody wejdą do mainstream przed 2020 rokiem.
  5. Ekonomia dzielenia się. Jako że internet pozwala nam dzielić się informacją z bezprecendesową łatwością, idea ekonomii dzielenia się jest potencjalnie ogromna. Połowa wszystkich użytkowników smartfonów jest otwarta na pomysł wynajmowania wolnych pokoi, urządzeń domowych i sprzętu rekreacyjnego, ponieważ jest to komfortowe i pozwala oszczędzić pieniądze.
  6. Cyfrowy portfel. 48 procent użytkowników smartfonów wolałoby płacić telefonem za kupowane produkty i usługi. 80 procent wierzy, że smartfon zastąpi cały portfel jeszcze przed rokiem 2020.
  7. Moja informacja. Chociaż dzielenie się informacją dla korzyści jest akceptowalne, to użytkownicy smartfonów nie widzą powodu by ujawniać wszystkie swoje działania i informacje. 47 procent posiadaczy smartfonów chciałoby móc płacić online bez podawania jakichkolwiek danych personalnych. 56% chce by cała komunikacja w internecie była szyfrowana.
  8. Dłuższe życie. Użytkownicy smartfonów widzą niektóre aplikacje i usługi oparte o chmurę jako potencjalnie dające szanse na zdrowsze i dłuższe życie. Aplikacje treningowe, pulsometry i talerze, które kalkulują kalorie w jedzeniu pomagają przedłużyć życie użytkownika.
  9. Domowe roboty. Konsumenci są zainteresowanie posiadaniem domowych robotów, które pomogłyby w codziennych pracach. 64% wierzy że roboty będą powszechne w gospodarstwach domowych przed 2020 rokiem.
  10. Dzieci łączą wszystko. Dzieci będą wciąż napędzały rozwój internet w kierunku namacalnym, gdzie fizyczne obiekty są połączone z siecią. 46 procent użytkowników smartfonów wierzy, że dzieci gdy dorosną będą oczekiwać, że wszystkie fizycznie przedmioty będą połączone z siecią.

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: