eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Instytucje finansowe a wydatki na reklamę III kw. 2014 r.

Instytucje finansowe a wydatki na reklamę III kw. 2014 r.

2014-12-02 13:54

Instytucje finansowe a wydatki na reklamę III kw. 2014 r.

Reklamy w branży finansowej warte 336 mln zł © Peter Atkins - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Wydatki reklamowe banków, firm i instytucji finansowych w Polsce wyniosły w trzecim kwartale 2014 roku 336 mln zł - wynika z danych admonit, aplikacji badającej emisje i wydatki reklamowe w mediach. Oznacza to utrzymanie budżetów promocyjnych na poziomie sprzed roku. W rankingu reklamodawców mocniej niż zwykle zaznaczyła się obecność firm pożyczkowych: Vivus, Provident oraz Wonga znalazły się w czołówce zestawienia i przeznaczały na promocję więcej środków niż niektóre banki.

Przeczytaj także: Instytucje finansowe a wydatki na reklamę II kw. 2014 r.

W stosunku do drugiego kwartału 2014 roku wydatki reklamowe w branży finansowej spadły o 23 proc. To stale obserwowana tendencja, a rok temu spadek w analogicznym okresie wyniósł 28 procent. Między lipcem a wrześniem reklamodawcy biorą oddech przygotowując się na najbardziej intensywny czwarty kwartał, w którym łączne budżety firm z branży finansowej mogą w tym roku przekroczyć pół miliarda złotych.

fot. mat. prasowe

Top ten finansowych reklamodawców w Q1 2014 a popularność w social mediach

W III kwartale bieżącego roku liderem w nakładach na reklamę okazał się ING Bank Śląski.



Od lipca do września 2014 roku czołowa dziesiątka reklamodawców z branży finansowej przeznaczyła na promocję ponad 178 mln zł - niemal tyle samo, ile wyniosły wydatki w czołowej dziesiątce rok wcześniej. Liderem wśród największych reklamodawców ponownie był ING Bank Śląski, który promował się za 25 mln zł, czyli za 4 mln zł mniej niż przed kwartałem i 3 mln zł więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na drugim miejscu z kwotą 21,5 mln zł znalazł się Vivus, którego reklamy były bardziej widoczne zarówno dzięki wyższym niż przed kwartałem wydatkom, jak i dzięki mniejszej aktywność innych reklamodawców. Trzeci w rankingu Euro Bank powraca do czołówki zestawienia po trzech miesiącach nieobecności z kwotą 20 mln zł. To o niemal 10 mln zł więcej niż w drugim kwartale. Poza pierwszą dziesiątką znalazł się m.in. Bank Zachodni WBK, który wobec poprzedniego kwartału wydatki zmniejszył z 21,5 do 10 mln zł, oraz mBank (spadek z 21 do 11 mln zł).

W badanym okresie w mediach społecznościowych rekordową liczbą wzmianek zanotowano dla PKO Banku Polskiego. Na Facebooku i Twitterze szczególnie często wymieniano się informacją o ataku phishingowym i próbie wyłudzenia danych poprzez sfałszowaną wiadomość e-mail, do czego doszło na początku lipca.

290 mln zł dla stacji TV


Banki, firmy i instytucje finansowe w Polsce najchętniej promują się w telewizji. Koszt emisji kampanii na szklanym ekranie wśród wszystkich podmiotów to 290 mln zł, a wśród 10 największych reklamodawców przeznaczyło na ten cel 166 mln zł. Największy udział w tej kwocie ma ING Bank Śląski, który na promocję w TV przeznaczył 24,5 mln zł. Do telewizji równie dużą wagę przyłożył Vivus (20,5 mln zł), Euro Bank (niemal 20 mln zł) oraz Bank Millennium (18 mln zł). Promocja w radiu kosztowała finansistów niemal 24 mln zł, w tym czołowych reklamodawców - 6 mln zł. W rozgłośniach najczęściej można było usłyszeć spoty Banku BGŻ (3,5 mln zł) oraz Providenta (2,5 mln zł). Ponad 21 mln zł to koszt zamieszczenia reklam na łamach prasy. Firmy z czołowej dziesiątki przeznaczyły na ten cel 5,3 mln zł, a liderem wydatków w tym medium wśród finansistów był Bank Millennium (1,6 mln zł) oraz ING Bank Śląski (1,3 mln zł).

Reklamodawcy finansowi z czołowej dziesiątki najwięcej środków przeznaczali na płatną promocję na antenie Polsatu (niemal 40 mln zł), TVP1 (27,8 mln zł) oraz TVP2 (21 mln zł) . Dalsze trzy pozycje zajmują stacje grupy TVN, w tym TVN (15,8 mln zł), TVN7 (11,2 mln zł) oraz TVN24 (9,2 mln zł). Pierwsza stacja radiowa znalazła się dopiero na 16 miejscu wśród wszystkich monitorowanych reklamobiorców (Radio ZET z kwotą 2,1 mln zł, przed Radiem RMF z niespełna 1 mln zł od największych reklamodawców finansowych). Wśród mediów drukowanych, firmy i instytucje finansowe najwięcej środków przeznaczyły na promocję w tygodniku Wprost, Twoim Stylu oraz Newsweeku. Jak wynika ponadto z danych admonit, finansiści najczęściej emitują oraz najwięcej środków przeznaczają na publikację reklam w poniedziałki i wtorki, a przez weekend dają odbiorcom odpocząć od pożyczek, kredytów i ubezpieczeń.

fot. mat. prasowe

Zestawienie wydatków reklamowych z liczbą publikacji w Q1 2014

Najwięcej środków przeznaczane jest na emisję poniedziałkowych i wtorkowych reklam.


 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: