Branding w Internecie
2003-03-04 19:22
Przeczytaj także: Branding, czyli od obietnicy do realnej zmiany świata
Na czym to polega?Zacznijmy od początku. Należy zbudować pewien wizerunek firmy. W jego skład musi wchodzić każdy element - od wystroju strony, po wygląd bannerów i układ emaili, aż do stylu pisania artykułów. Każdy szczegół jest ważny.
Jednym z podstawowych narzędzi brandingowych pozostaje nadal stary i wysłużony banner. Jego zadaniem nie jest w takim wypadku zachęcenie konkretnej grupy docelowej do kliknięcia, wejścia na stronę i skorzystania z oferty, lecz jak najlepsze utrwalenie się w pamięci, zachęcenie do wejścia i zapamiętania strony. Ma on zwabiać jak największą liczbę ludzi, którzy w przyszłości mogą być zainteresowani Twoją ofertą. A nawet jeśli nie odwiedzą strony, powinni o niej pamiętać.
Pamiętaj że zwykłe bannery i bannery brandingowe to dwie różne rzeczy. Banner brandingowy nie stara się nic sprzedawać. Musi być przede wszystkim ciekawy i intrygujący, dobrze by było, gdyby zawierał w sobie logo, lub jakiś znak charakterystyczny firmy.
Budowanie świadomości marki za pomocą bannerów jest dosyć kosztowne i trudne, gdyż łatwo wyrzucić pieniądze w błoto. Jest to tzw. inwestycja wysokiego ryzyka. Tylko największe firmy mogą sobie pozwolić na jej przeprowadzenie.
W kampanii brandingowej musi się dobrze kojarzyć cała firma, nie tylko bannery i logo. Wszystkie jej elementy muszą być podporządkowane pewnej określonej strategii.
A co poza bannerami?
Watermark. Technika ta polega na umieszczeniu loga firmy jako tła na stronie. Ciężko mi powiedzieć cokolwiek na temat skuteczności tej formy reklamy w brandingu. Nie znalazłem w sieci żadnych specjalistycznych badań na ten temat. Najwyraźniej musimy poczekać, aż ta technika bardziej się upowszechni.
Przede wszystkim musisz wiedzieć co chcesz zrobić. Sama świadomość marki, nic Ci nie da, jeśli nie będzie generować zysków. I chodzi tu właśnie o to że zyski z DOBREGO brandingu są o wiele bardziej długotrwałe.
oprac. : Bartek Dymecki / obywatel.com
Przeczytaj także
-
Co-branding: biznesowa wymiana usług
-
E-branding: kreowanie marki w Internecie
-
Kreowanie marki na bazie emocji
-
Wizerunek i tożsamość marki: stwórz własny album
-
Strategia komunikacyjna: istotne wzbudzanie emocji
-
Preselling zyskuje na znaczeniu
-
Marki rosną nam wszerz
-
Polacy a marka handlowa towaru
-
Wizerunek firmy podstawą sukcesu