eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Mikrofirmy chcą się rozwijać przez ekspansję

Mikrofirmy chcą się rozwijać przez ekspansję

2014-09-16 18:25

Mikrofirmy chcą się rozwijać przez ekspansję

Mikrofirmy chcą się rozwijać przez ekspansję © fotogestoeber - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Przedsiębiorcy w ramach przygotowań do poszerzenia obszaru działalności swojej firmy starali się przede wszystkim nawiązać nowe znajomości biznesowe i pozyskać informacje o nowych rynkach zbytu. Tym, co ich motywowało, była chęć zwiększenia dochodów, natomiast wśród barier ekspansji najczęściej wskazywali na konkurencję – wynika z badania Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy.
Wyniki naszego badania wyraźnie pokazują, że dla mikroprzedsiębiorców ekspansja jest jedną z dróg prowadzących do rozwoju firmy, a w konsekwencji zwiększenia jej zysków. Warto podkreślić, że dla trzech czwartych z nich rozszerzenie działalności nierozerwalnie wiąże się z wprowadzaniem nowych rozwiązań i usług. To ich sposób na zwiększanie konkurencyjności – mówi Krzysztof Kaczmar, prezes Zarządu Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy.

Przygotowania do ekspansji


Z badań wynika, że mikrofirmy solidnie przygotowują się do zdobywania nowych rynków. Ponad dwie trzecie z nich nawiązuje współpracę z nowymi partnerami biznesowymi, a prawie połowa rozbudowuje stronę firmową oraz uruchamia sprzedaż swoich produktów przez internet. Tyle samo inwestuje w zatrudnianie nowych pracowników. Jednym z istotnych elementów w procesie planowania ekspansji jest również kapitał na inwestycje. W przypadku mikroprzedsiębiorstw, które dotąd nie zwiększały obszaru działania, aż jedna trzecia szuka zewnętrznego finansowania w postaci środków unijnych (firmy planujące ekspansję) lub kredytów bankowych (firmy już istniejące na nowych rynkach).

fot. mat. prasowe

Działania przygotowujące do ekspansji

W ramach przygotowania do ekspansji najwięcej mikroprzedsiębiorców stara się nawiązywać współpracę z nowymi partnerami biznesowymi


Powody ekspansji


Aż 61 proc. mikroprzedsiębiorców jako główny powód ekspansji wymienia chęć zwiększenia przychodów. Co ciekawe, aż 40% z nich deklaruje, że zyski ze sprzedaży w roku ubiegłym były niższe niż w 2012. Dlaczego tak się dzieje? Jak podkreśla Krzysztof Kaczmar, prezes Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy: wynika to z faktu, że mikroprzedsiębiorcy mają coraz większą świadomość biznesową i wiedzą, że spadek przychodów może wynikać chociażby z nasycenia rynku ich produktami lub usługami. Stąd też pomysł rozwoju na nowych rynkach. Do lamusa odchodzą strategie ekspansji oparte jedynie na uzyskiwanych wzrostach na lokalnych rynkach - obecnie obniżenie wpływów do firmowej kasy stanowi główną motywację do poszukiwania rozwiązań, które mogłyby temu zapobiec.

fot. mat. prasowe

Powody rozpoczęcia ekspansji

Chęć zwiększenia przychodów jest głównym motywatorem dla firm planujących ekspansję


Bariery ekspansji


Niestety, nawet najbardziej dynamiczne firmy na swojej drodze napotykają różnego rodzaju przeszkody, które mogą skutecznie opóźnić podejmowane wyzwania. Co przeszkadza planującym ekspansję przedsiębiorcom? Dla połowy zapytanych problemem jest konkurencja, tyle samo narzeka na zbyt duże, ich zdaniem, koszty pracy oraz na wszechobecną biurokrację. Wysokość podatków utrudnia życia prawie 45% ankietowanych, a niewiele mniej boryka się z nieznajomością obowiązujących regulacji prawnych.

fot. mat. prasowe

Bariery ekspansji

Wśród barier najczęściej wskazywano na konkurencję, koszty pracy oraz biurokrację


Informacje o badaniu:


Badanie zrealizowane na zlecenie Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy techniką CATI w kwietniu i maju 2014 r. Badanie przeprowadzono na losowej, reprezentatywnej próbie mikroprzedsiębiorstw w Polsce (n=1456), w tym mikrofirm po ekspansji i planujących ekspansję.


Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Ok, rozumiem Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.