eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Inwestycja MCI: apteka online

Inwestycja MCI: apteka online

2005-10-13 09:50

W dniu 5 października 2005 r. MCI Management S.A. podpisał umowę inwestycyjną z operatorem serwisu DomZdrowia.pl. Zgodnie z umową celem MCI Management S.A. jest zainwestowanie ponad 2,5 mln zł w udziały Mito Sp. z o.o. w ciągu 3 lat.

Przeczytaj także: Leki bez recepty w Internecie

Po realizacji wszystkich rund inwestycyjnych szacowany udział MCI w kapitale zakładowym Spółki przekroczy 50%. Umowa inwestycyjna przewiduje objęcie przez MCI Management S.A. w pierwszej rundzie inwestycyjnej 25,56% nowych udziałów za kwotę 515 tys. zł.

Umowa inwestycyjna daje prawo MCI Management S.A. przeprowadzenia częściowego wykupu pozostałych udziałowców Mito Sp. z o.o. po roku 2007. Po wykonaniu prawa częściowego wykupu udział MCI w Spółce winien wynosić powyżej 50%. Wartość wykupu będzie skorelowana z bieżącymi wynikami Spółki.

Mito Sp. z o.o. od lipca 2004 roku jest operatorem witryny internetowej www.domzdrowia.pl i działa w oparciu o punkt apteczny. Model biznesowy zakłada prowadzenie apteki e-ecommerce B2C, dlatego też Spółka jeszcze w październiku b.r. zmieni nazwę na Domzdrowia.pl Sp z o.o.

Serwis internetowy domzdrowia.pl służy do prezentacji szerokiego asortymentu leków OTC oraz produktów medycznych. Podstawowym celem przedsięwzięcia jest umożliwienie klientom indywidualnym złożenia zamówienia w punkcie aptecznym przez Internet, odbiór zamówienia następuje za pośrednictwem kuriera lub poczty na zlecenie klienta.

Andrzej Jasieniecki, Menadżer Inwestycyjny MCI w następujący sposób uzasadnia zainteresowanie MCI segmentem leków on line: „Przewidujemy że kanał internetowy w sprzedaży leków bez recepty ma szanse bardzo szybko zdobyć wystarczającą popularność aby osiągnąć atrakcyjną inwestycyjnie masę krytyczną dla zakładanego przedsięwzięcia. Otoczenie rynkowe przedsięwzięcia spełnia cztery podstawowe warunki dla inwestycji VC: rynek OTC jest duży i rośnie szybciej niż gospodarka, klienci kupują leki na zapas zwłaszcza jeśli mają wyraźnie oszczędności z tym związane, kanał internetowy sprzedaży (ecommerce) dla produktów konsumpcyjnych rozwija się Polsce bardzo dynamicznie, i ostatni warunek to konkurencja w tym segmencie która znajduje się w fazie powstawania.”


oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: