eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Media tradycyjne coraz chętniej korzystają z social media

Media tradycyjne coraz chętniej korzystają z social media

2014-08-13 13:55

Przeczytaj także: Najbardziej opiniotwórcze social media


Najbardziej opiniotwórcze media… społecznościowe?

Dwa lata temu IMM zaprezentował wyniki pilotażowego badania cytowań informacji z social media przez media tradycyjne, porównując wyniki z comiesięcznymi statystykami z raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Z danych wynikało, że w skali miesiąca: prasa, radio i telewizja powoływały się na filmiki z YouTube częściej niż na informacje z telewizji publicznej. Natomiast cytatów z social media było więcej niż cytowań informacji z telewizji i dzięki temu zakwalifikowałyby się do TOP 10 najczęściej cytowanych mediów w Polsce! Zob. raport z badania pilotażowego: http://www.instytut.com.pl/dla_mediow#/details/b67fbf261e83484039b9736b9486927a

fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotwórcze media tradycyjne i społecznościowe

Cytowania z social media mają dużą siłę medialnego rażenia. Wyprzedzają popularnością wiele znanych medialnych marek


Zestawiając w ten sam sposób statystyki z dwóch ostatnich lat, IMM zyskał ponownie potwierdzenie, że cytowania z social media mają dużą siłę medialnego rażenia. Wyprzedzają popularnością wiele znanych medialnych marek:

Komentarz do badania, Magdalena Grabarczyk-Tokaj, Kierownik ds. Rozwoju Badań, Instytut Monitorowania Mediów:

„Rozwój sieci społecznościowych oraz treści tworzonych i udostępnianych przez użytkowników internetu ma znaczący wpływ na erę informacji. Konwergencję mediów można postrzegać zarówno w kategoriach szans dla dziennikarstwa i odbiorców mediów (większa różnorodność prezentowanych treści, szybszy dostęp do ważnych informacji np. alerty dotyczące katastrof naturalnych, niepokojów społecznych itp.) jak również zagrożeń (nie tylko spłycenie przepływu informacji, czy dalszej tabloidyzacji mediów, ale też niebezpieczeństwo wykorzystania fałszywych doniesień, które mają następnie przełożenie na realny świat np. wahania na giełdach). W ostatnich miesiącach mieliśmy okazję zapoznać się z jednym i drugim typem sytuacji nagłośnianych przez media, wygenerowanych dzięki wykorzystaniu treści tworzonych przez użytkowników social media.”

Metodologia badania:
Próba badawcza objęła niemal 21 tysięcy publikacji z polskich mediów, w których pojawiły się odniesienia do treści zaczerpniętych z mediów społecznościowych: Twitter, Facebook, YouTube oraz innych serwisów tego typu m.in. wykop.pl, instagram.com itp. Badanie z okresu 1.08 – 31.07.2014 wykonano co miesiąc na bazie tych samych 900 tytułów prasowych, 11 stacji telewizyjnych i 9 rozgłośni radiowych i obejmowało materiały opublikowane między 1 sierpnia 2012 a 31 lipca 2014 roku. Analiza objęła prasę (ponad 900 tytułów gazet i czasopism) oraz stacje telewizyjne (TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsat, TV4, TVBiznes, TVN BiS) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, Radio PiN, RMF FM, Radio ZET, TOK FM, Radio Euro, Radio Maryja, RDC). Badanie było przygotowane zgodnie z wytycznymi do raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” prowadzonego przez IMM od ponad dekady. Pod uwagę były brane wyłącznie publikacje odwołujące się bezpośrednio do wpisów, wypowiedzi, stwierdzeń, filmików z wymienionych wyżej platform społecznościowych (np. „Na profilu Facebookowym możemy przeczytać, że…”, „Jak napisał poseł na Twitterze). Badanie nie obejmowało informacji z mediów dotyczących ogólnych informacji o mediach społecznościowych (m.in. charakteru, specyfiki, fenomenu, kondycji rynkowych określonych kanałów: ..”), (np. „Debiut giełdowy Facebooka”, „Firma rozpoczęła kolejną akcję promocyjną na Facebooku”.), pod uwagę brane były wyłącznie cytowania informacji opublikowanych pierwotnie przez użytkowników w social media.

Magdalena Grabarczyk-Tokaj, Kierownik ds. Rozwoju Badań

poprzednia  

1 2 3

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: