eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościMedia › Media tradycyjne coraz chętniej korzystają z social media

Media tradycyjne coraz chętniej korzystają z social media

2014-08-13 13:55

Media tradycyjne coraz chętniej korzystają z social media

Media tradycyjne coraz chętniej korzystają z social media © vetkit - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (6)

Prasa, radio i telewizja coraz chętniej korzystają z treści zamieszczanych w mediach społecznościowych. Social media traktowane są niczym agencja informacyjna oferująca: darmowe materiały wideo, natychmiastowe newsy i gotowe „human stories”. Instytut Monitorowania Mediów zaobserwował znaczący wzrost zainteresowania mediów tradycyjnych „user generated content” (treściami tworzonymi przez użytkowników internetu). Jednocześnie jednak nie zmienia się, ani zakres wykorzystywanych źródeł, ani tematyka: postów, tweetów, czy filmów wykorzystywanych w codziennej pracy redakcyjnej.
Triumwirat: Facebook, Twitter i YouTube

Z badania Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że regularne powoływania na informacje zaczerpnięte z social media stały się powszechną praktyką w polskiej prasie, radiu i TV. Dane zostały zanalizowane w okresie: sierpień 2012 – lipiec 2014. W największej skali wykorzystywane są tweety (47 procent wszystkich cytowań), a tuż za nimi facebookowe posty (46 procent wszystkich cytowań). Z YouTube pochodzi natomiast 6 procent cytowań z social media, wykorzystywanych w badanych przez IMM mediach tradycyjnych. Pozostałe źródła społecznościowe uwzględnione w badaniu IMM mają najmniejszy – 1 procentowy udział.

fot. mat. prasowe

Udział cytowań informacji z mediów społecznościowych w ogólnej liczbie cytowań

W największej skali wykorzystywane są tweety (47 procent wszystkich cytowań), a tuż za nimi facebookowe posty (46 procent wszystkich cytowań).


Social media rosną w siłę

Instytut Monitorowania Mediów zaobserwował trzykrotny wzrost popularności wykorzystywania treści i materiałów z mediów społecznościowych w mediach tradycyjnych w okresie 2 lat. Prasa, radio i TV zwiększyły częstotliwość cytowania informacji z popularnych kanałów społecznościowych ze średnio 400 do średnio 1200 razy miesięcznie! Na uwagę zasługuje również porównanie najwyższej liczby cytowań z 2 lat, która przypada na czerwiec 2014. W tym miesiącu pojawiło się aż 1 287 cytatów ze wszystkich badanych przez IMM mediów społecznościowych. Natomiast rok wcześniej w czerwcu 2013 roku IMM zanotował dwa razy mniej cytowań.

fot. mat. prasowe

Liczba cytowań w podziale na miesiące

Instytut Monitorowania Mediów zaobserwował trzykrotny wzrost popularności wykorzystywania treści i materiałów z mediów społecznościowych w mediach tradycyjnych w okresie 2 lat.


Prasa lajkuje Facebooka, radio dodaje Twittera do ulubionych

Porównanie liczby cytowań poszczególnych mediów społecznościowych w podziale na media pokazało, że prasa zdecydowanie najczęściej wykorzystuje historie zaczerpnięte ze stron użytkowników Facebooka – to ponad 60 procent wszystkich cytowań social media w druku! Liderami powołań na treści z portalu Marka Zuckerberga są: „Super Express” (ok. 260 powołań) i... wcale nie „Fakt” tylko... „Gazeta Wyborcza” (ok. 250 powołań)!

Z kolei rozgłośnie radiowe skupiają się przede wszystkim na skrótowych informacjach z Twittera (to 75% procent cytowań treści z social media na badanych antenach radiowych). Najczęściej „retweetowały”: Radio TOK FM (ok. 500 powołań) i Radio Zet (ok. 340 powołań).

Stacje TV natomiast chętniej niż prasa i radio korzystają z multimedialnego potencjału Youtube, przede wszystkim jednak powołują się na doniesienia z Twittera (70 procent wszystkich cytowań). Youtube w TV cytowany jest 3 razy częściej niż w prasie oraz 7 razy częściej niż w radiu.

fot. mat. prasowe

Udział procentowy cytowań w podziale na media

Porównanie liczby cytowań poszczególnych mediów społecznościowych w podziale na media pokazało, że prasa zdecydowanie najczęściej wykorzystuje historie zaczerpnięte ze stron użytkowników Facebooka – to ponad 60 procent wszystkich cytowań social media w druku.


 

1 2 3

następna

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: