eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Ford - najbardziej ekologiczna marka na świecie

Ford - najbardziej ekologiczna marka na świecie

2014-08-12 11:40

Ford - najbardziej ekologiczna marka na świecie

Koncerny motoryzacyjne najbardziej ekologicznymi markami na świecie © viperagp - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Branża motoryzacyjna dba o ekologię. Najdobitniej świadczyć o tym mogą wyniki najnowszej, czwartej już edycji rankingu „Best Global Green Brands” opublikowanego przez globalną firmę Interbrand we współpracy z Deloitte, w którym koncerny motoryzacyjne stanowią 20 proc. wszystkich firm, które znalazły się w pierwszej pięćdziesiątce. Cztery pierwsze miejsce zestawienia również przypadły w udziale sektorowi motoryzacyjnemu - na pierwszej pozycji uplasował się Ford, kolejne zajęli: Toyota, Honda oraz Nissan.

Przeczytaj także: Zrównoważony rozwój a zachowania konsumentów

Tegoroczna lista najlepszych 50 firm pokazuje, że coraz więcej branż podejmuje działania, mające na celu publiczną prezentację informacji dotyczących ich zaangażowania w sferze ekologii czy szerzej zrównoważonego rozwoju / odpowiedzialnego biznesu (CR – Corporate Responsibility), w tym gotowość do raportowania tego wymiaru ich działalności zewnętrznym interesariuszom.

Ranking „Best Global Green Brands” bierze pod uwagę dwa wymiary działalności przedsiębiorstw: aktywność w zakresie ekologii oraz ich wizerunek ekologiczny, tj. sposób postrzegania działań ekologicznych przez klientów oraz podejście do komunikacji firmy z rynkiem.

Deloitte ocenia podejmowane działania ekologiczne oraz rozwiązania wdrożone w przedsiębiorstwach. Marki muszą wykazać swój ekologiczny charakter w sześciu analizowanych obszarach:
  • Działalność operacyjna - energooszczędność produkcji, materiałów, zarządzanie odpadami, oszczędność energii etc.
  • Produkt, świadczona usługa – „zielone atrybuty”.
  • Transport i logistyka (raportowanie i mierzenie), w tym ograniczanie stopnia ich wpływu na środowisko.
  • Zarządzanie łańcuchem dostaw, w tym ograniczanie skali jego wpływu na środowisko.
  • Zaangażowanie właścicieli firmy oraz pracowników w działania/rozwiązania ze sfery ekologicznej.
  • Polityki i procedury wdrożone w firmie w celu efektywnego zarządzania skutkami prowadzenia działalności wpływającymi na środowisko naturalne oraz realizowania stosownych programów środowiskowych.

fot. viperagp - Fotolia.com

Koncerny motoryzacyjne najbardziej ekologicznymi markami na świecie

W tegorocznym rankingu firmy z branży motoryzacji, elektroniki i technologii stanowią niemal 50 procent jego składu. Spośród nich dziesięć firm wywodzi się z sektora motoryzacyjnego, a dwanaście z branży elektroniki i technologii.


Interbrand ocenia marki pod względem wizerunku – firmy muszą dbać o pozytywne postrzeganie ich przez odbiorców poprzez wiarygodne przedstawianie ich zaangażowania w zakresie oddziaływania na środowisko. Elementy oceny:
  • Autentyczność działań.
  • Waga działań (istotność problemów).
  • Odmienność działań firmy w stosunku do konkurencji.
  • Konsekwencja i spójność podejmowanych inicjatyw.
  • Poziom zrozumienia generalnej problematyki ekologicznej.
  • Świadomość klientów dot. działań firmy oraz posiadanej reputacji na rynku.

„Z naszego raportu wynika, że każdy element układanki: działalność operacyjna, konsumenci, pracownicy, dostawcy, organy rządowe oraz inwestorzy muszą wykazać zaangażowanie i chęć współpracy, aby inicjatywy w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju, przeszły na bardziej zaawansowany poziom” – mówi Jez Frampton, Globalny Dyrektor Generalny Interbrand.

W tegorocznym rankingu firmy z branży motoryzacji, elektroniki i technologii stanowią niemal 50 procent jego składu. Spośród nich dziesięć firm wywodzi się z sektora motoryzacyjnego, a dwanaście z branży elektroniki i technologii.

fot. mat. prasowe

TOP 10 - Best Global Green Brands 2014

Po raz pierwszy w historii rankingu, odnotowano zmianę lidera – firma Ford zdetronizowała Toyotę, która zajmowała pierwszą pozycję od 2011 roku, natomiast w tegorocznym zestawieniu spadła na miejsce drugie.


Po raz pierwszy w historii rankingu, odnotowano zmianę lidera – firma Ford zdetronizowała Toyotę, która zajmowała pierwszą pozycję od 2011 roku, natomiast w tegorocznym zestawieniu spadła na miejsce drugie. Za nią uplasowały się: Honda (miejsce 3), Nissan (miejsce 4) oraz Panasonic (miejsce 5).

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: